Bier van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Lars TB schreef:(verbazend dat ik zo een topic hier nog niet heb kunnen vinden...)
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... hilit=bier" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze heb ik in het vorige topic ook al voorgesteld; :tong 5KM van mijn huis wordt dit gebrouwen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Lars TB schreef:(verbazend dat ik zo een topic hier nog niet heb kunnen vinden...)


Het gaat natuurlijk geheel samen: bier en bikes (en babes, maar dat ligt wat moeilijker ivm meelezende moderators...)

Eerst lekker fietsen en dan als beloning een lekker biertje. Een speciaal biertje. Dus niet het standaard spul als Heineken of Amstel, dat zijn een beetje de bouwmarkt-mountainbikes onder de bieren. En met de huidige trend van 'begin je eigen biermerk' is de keuze enorm. Alleen binnen Nederland hebben we nu al 400 brouwerijen. Die bier produceren in een veel breder smaakspectrum dan bijvoorbeeld wijn. En zo zal iedere biker zijn voorkeuren hebben.

Om dan maar af te trappen. Ik zit momenteel in een Stout (Porter) fase en kreeg laatst bij het afleveren van een fietsonderdeel aan de koper een 'De Moersleutel' in mijn handen gedrukt, in mijn geval een 'Motorolie 10'. Donker, vol, zoetig, gerijpt in een whisky-vat en dus ook met een duidelijke ondertoon van whisky. En stevig met 10%!

Later in de week meteen naar De Bierkoning gerend en van het hele assortiment een sample mee genomen:

Andere favorieten heb ik natuurlijk ook, maar ik ben dus benieuwd naar jullie tips. Lokaal gebrouwen, gewoon algemeen verkrijgbaar: kom maar op! (en ik laat me graag uitnodigen :winkie: :bier: :kiss: )
Porters en stouts zijn vaak heerlijke biertjes, zeker op een winteravond bij de open haard. In deze tijd van het jaar zijn ze uiteraard ook lekker enkel verschuift mijn focus vaak weer een beetje naar andere biersoorten. Een paar aanraders van mijn kant:
-Old engine oil, Harviestoun Brewery (klassieke porter uit Engeland)
-Kalamazoo Stout, Bell's Brewerij (stout uit Amerika)
-Al9or1thm - Glenfarclas BA, het Uiltje (imperial stout gerijpt op whisky vaten, 15.1% dus een stevige)
-Black Albert, de Struise Brouwers (erg mooie russian imperial stout van onze zuiderburen)
-Ivan, Victory Art Brew (goede russian imperial stout uit Rusland)

Momenteel ben ik me wat meer aan het verdiepen in de Sour ales/Vlaams oud bruin/Vlaams rood bruin, maar mijn (koel)kast blijft altijd wel gevuld met een variatie aan stijlen.
Laatst gewijzigd door floris500 op di 16 mei 2017, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

tja,...Orval, what else
Afbeelding
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Alien, moet er een brand geblust worden?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heftig ritje gehad - veel dorst...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Er zijn zoveel lekkere bieren.. in uptappd zit ik op dit moment op 1280 unieke biertjes, and counting ;)

Na het fietsen ga ik voor fris, saison, IPA of zelfs iets met grapefruit. In ieder geval niet een dubbel, porter, stout of iets in die geest. Die bewaren we voor de herfst ;)
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Bokmaaa schreef:Er zijn zoveel lekkere bieren.. in uptappd zit ik op dit moment op 1280 unieke biertjes, and counting ;)

Na het fietsen ga ik voor fris, saison, IPA of zelfs iets met grapefruit. In ieder geval niet een dubbel, porter, stout of iets in die geest. Die bewaren we voor de herfst ;)
IPA met grapefruit: dat klinkt als een Elvis Juice van Brewdog, mijn favoriet momenteel, naast de Witte Trappist van La Trappe.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Dice Oldskool schreef:Een biertje gaat er zeker wel in, heerlijk vooral nu de temperaturen weer omhoog gaan en dan het liefst in combinatie met een BBQ.

Maar in tegenstelling tot Lars heb ik het niet zo op die kleinschalig gebrouwen biertjes met een behoorlijke alcoholpercentage maar heb dan liever een "bouwmarkt-mountainbike-biertje" koud staan.

Alcoholvrij smaakt mij een Erdinger Weizen prima. Een isotone dorstlesser welke prima geschikt is om na een biketocht koud achterover te slaan.

En als Tukker drink je bij ons natuurlijk Grolsch. Warsteiner staat ook nog wel eens in mijn koelkast en natuurlijk de bokbiertjes als de dagen weer korter worden.

VRIEND !!! :-q precies mijn 2 cents
Maar dan Heineken ipv Grolsch.. :roll:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Real Epic '89 schreef:
Lars TB schreef:(verbazend dat ik zo een topic hier nog niet heb kunnen vinden...)
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... hilit=bier" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm, zoekfunctie niet goed genoeg gebruikt...

Wat mij betreft plakt een moderator de boel even aan elkaar!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik zou het zo doen maar ik drink geen bier en het knippen en plakken van complete topics heb ik nooit echt in de vingers gekregen.

Ik laat het dus even aan een ander over voor ik beide per ongeluk door de afvoer spoel ;)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Lekker, en zo te zien is het gelukt.

Free Beer! Juich!

Nu lekker aan de Hertog Jan Bastaard.
Past goed bij een Mod. volgens sommige users :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Pat. schreef:Nu lekker aan de Hertog Jan Bastaard.
Past goed bij een Mod. volgens sommige users :bier:
ROFL :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Is deze goed Pat.:

Afbeelding

(ligt aardig in lijn met een LaChouffe, tikje zoeter)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie