Welke rugzak gebruiken jullie?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
M@rTinB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 16:43
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7

Cube-Dennis schreef:een Camelbak Skyline
Hoe bevalt deze bak? Ik wil een niet te grote voor de hoognodige zaken.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik heb ook sinds kort de skyline van camelbak en ben daar heel erg tevreden over!
Hij is niet groot, maar de "bare essentials" kunnen makkelijk mee.
(water, gereedschap, binnenbandje, EHBO kit en een beetje kleding)
Het grootste voordeel vind ik dat (bijna) al het gewicht op je heupen hangt. De schouderbanden zitten er eigenlijk alleen maar aan om hem op je rug aan te laten sluiten.
Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Ik gebruik sinds vorig jaar: Evoc Enduro 16l
http://www.evocsports.com/products/back ... ckline-16l" onclick="window.open(this.href);return false;

Super, zou geen andere meer willen. Met rugprotector! Zit perfect op de rug. Je kunt er genoeg in opbergen.
Drinkzak moet je los bestellen. Zelf mijn camelback drinkzak gebruikt.
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Al iets meer dan een jaar een tevreden gebruiker van een USWE Patriot 9. De reden dat ik deze gekocht heb is dat deze rugzak geen heupband heeft. Deze zitten mij altijd in de weg.
http://www.uswe-sports.com/products/hyd ... -5l3l-hydr" onclick="window.open(this.href);return false;
De claim dat deze rugzak vast blijft zitten op de rug klopt. Echt ideaal.
Leor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 september 2011, 12:43
Mijn mountainbike: Attack Run & Bike

Ik ben op zoek naar een rugzak. In dit topic al veel kunnen lezen, top.
Maar schuift een zak water niet over je rug? En gaat die niet snel lek? Bij een val bv.
Ik zie het als een met water gevulde ballon voor me maar ik denk dat ik het mis heb ;)
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Hier een Camelbak Lobo voor de ritjes hier in de buurt en een dagtocht. De Camelbak Mule als er wat meer mee moet, bv een Alpen (dag)tocht.

Vind zelf de Mule wat lekkerder blijven zitten als de route wat "ruiger" wordt.
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Alleen ervaring met Lobo, maar hij gaat al bijna 5 jaar mee. En de waterzak blijft goed behouden door hem elke keer in de vriezer te stoppen.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

ruijtersfotografie schreef:Ik gebruik sinds vorig jaar: Evoc Enduro 16l
http://www.evocsports.com/products/back ... ckline-16l" onclick="window.open(this.href);return false;

Super, zou geen andere meer willen. Met rugprotector! Zit perfect op de rug. Je kunt er genoeg in opbergen.
Drinkzak moet je los bestellen. Zelf mijn camelback drinkzak gebruikt.
+1 maar dan de niet blackline versie. Zit erg goed, gewicht hangt op je heupen en niet op je schouders. Je vergeet bijna dat je hem om hebt.
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

osprey syncro20, fantastisch spul
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Sinds kort een Ergon BE2, tot dusver zeer tevreden mee
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Iemand hier ervaring met de evoc CC 6L, zoja, bevalt hij en hoeveel spullen kunnen erin? (Biba etc.)

http://www.evocsports.com/products/backpacks/cc-6l" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Als pakezel binnen de fietsgroep ben ik veroordeeld tot het dragen van deze enorme plunjebaal als rugtas.
Alhoewel, ik moet zeggen dat het beslist geen straf is.
Behalve dan het volgeladen gewicht, voel je 'm niet. Geen hinderlijke trek-, wring of drukpunten
Ook zeer geschikt gebleken voor woon-werkverkeer.

Werkelijk aan alles is gedacht; regenhoes, compartiment voor drinksysteem, EHBO pakketje meegeleverd, externe opbergmogelijkheid voor fietshelm, veul gereedschapsvakken, bril, grijp- en ritsvakken met ruimte voor bidon / reepjes / gelletjes / banaantje.
Volgestouwd met dagproviand heb je een flink gewicht op de rug maar de druk is comfortabel verdeeld.
De brede heupgordel voel je nauwelijks maar geeft zoveel stevigheid dat je bij slalommen en te steil afdaalwerk geen moment het gevoel krijgt dat de rugtas jou in gaat halen of over je kop zal tuimelen.
Die heupgordel gebruik ik overigens ook als montagepunt voor de GoPro.
Voor wie niet genoeg heeft aan een 5 liter tas beslist een aanrader die ondanks het giga opbergvolume geen lastpak is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Iemand hier ervaring met de Evoc FR Trail in 20L uitvoering? Ik kan deze voor een mooi prijsje overnemen en vooral de protector spreekt me wel aan voor ritten in de Alpen etc. maar ik twijfel een beetje over het formaat: is 20L niet heeeeeel erg groot? Ik kan me haast niet voorstellen dat ik dat nodig ga hebben? Iemand ervaring met deze tas?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16775
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geen ervaring met die specifieke rugzak, maar wel wat zaken ter overweging uit eigen ervaring:
- de opgegeven inhoud is vaak optimistisch.
- een protector neemt ook ruimte in (heb zelf een Camelbak Kudu).
- van ruimte die over is heb je geen enkele last (compressieriempjes aantrekken...), een volgepropte rugzak zit echter nooit prettig.

20 liter is wellicht wat ruim, maar tenzij die rugzak extreem zwaar is zie ik daar weinig nadeel aan.
Als je met een rugprotector rijdt wil je er waarschijnlijk ook knie/elleboogprotectoren mee vervoeren op lange klims, een jack, tools, pompje, biba, eten, drank, ehbo, kleine reservedelen (tieraps, remblokken, derriepat, stukje ketting etc.), geld, telefoon... Misschien nog een camera, droog ondershirt?

Laat ik het zo zeggen, 15 liter zie ik als ondergrens voor een rugzak die op een fikse dagtrip mee moet...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

kermit schreef:Geen ervaring met die specifieke rugzak, maar wel wat zaken ter overweging uit eigen ervaring:
- de opgegeven inhoud is vaak optimistisch.
- een protector neemt ook ruimte in (heb zelf een Camelbak Kudu).
- van ruimte die over is heb je geen enkele last (compressieriempjes aantrekken...), een volgepropte rugzak zit echter nooit prettig.

20 liter is wellicht wat ruim, maar tenzij die rugzak extreem zwaar is zie ik daar weinig nadeel aan.
Als je met een rugprotector rijdt wil je er waarschijnlijk ook knie/elleboogprotectoren mee vervoeren op lange klims, een jack, tools, pompje, biba, eten, drank, ehbo, kleine reservedelen (tieraps, remblokken, derriepat, stukje ketting etc.), geld, telefoon... Misschien nog een camera, droog ondershirt?

Laat ik het zo zeggen, 15 liter zie ik als ondergrens voor een rugzak die op een fikse dagtrip mee moet...
Goeie grutten nog even en je gaat met een hutkoffer fietsen :o
Heb een Shimano R12 rugtas en zoals de cijfers aanduiden kan er 12L in. Gebruik ik nooit volledig..
Een pompje, multitool, 2X biba, ehbotasje en water zak. Gelukkig heb ik een fietsende partner die ook met rugtas fietst dus kunnen we de spullen verdelen.
Plaats reactie