bike24

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

faxe schreef:
Suntoro schreef:Afgelopen woensdagavond een bestelling gedaan bij Bike24, vandaag al huis.... (heb eigenlijk alleen spullen besteld die binnen 1-3 dagen te leveren waren) Eigenlijk had ik het helemaal niet zo snel verwacht. Wel fijn dat mijn buurvrouw het DPD pakketje heeft aangenomen, aangezien ik overdag niet thuis. Geen idee waarom ze per DPD verstuurden, ipv DHL (zoals bij mijn laatste bestelling bij Bike24).

Overigens hebben ze bij Bike24 ook best veel spullen die je niet zomaar bij andere shops kunt bestellen... :-q

Eigenlijk heb ik ook nog helemaal geen negatieve ervaring met Bike24 gehad. En de prijzen zijn netjes. Maar heb dan ook nog nooit wat terug hoeven sturen. Al mijn bestelde spullen waren altijd op voorraad (1-3 dagen dus). En binnen een week ontving ik mijn pakketje. Net zoals vandaag dus weer eigenlijk.
Kreeg je nog een track en trace code of iets dergelijks? Heb woensdag iets besteld en alleen een bevestiging van de bestelling gehad. Status van de bestelling staat nog op "New" als ik inlog.
Ik kreeg toen gewoon een link van DPD (de volgende dag pas overigens). Maar had niet verwacht dat het de volgende dag al verstuurd zou worden... Als je vragen hebt voor Bike24, zou ik ze toch gewoon mailen met je order nr. als referentie. Ik heb nog nooit iets besteld bij Bike24 waarop meer dan 2-4 dagen levering op staat. Altijd 1-3, dus vaak op voorraad in dat geval.

Helaas heb ik nu wel een dingetje met Bike24. Nog even iets nabesteld, waar een levertijd op stond van 2-4 dagen. Vandaag een mailtje ontvangen dat ze het niet konden leveren in de betreffende kleur (met ook geen uitzicht op wanneer wel). Werd me een alternatief geboden via de email om 12.00u, maar dat alternatief wilde ik niet (rood i.p.v. oranje). Ik stelde een ander alternatief voor of ze die voor een mooie prijs konden aanbieden en ik anders mijn geld graag terug wilde, maar daar werd niet meer op gereageerd vandaag. Mailtje verstuurde ik rond 13.00u...

Dus nu maar even afwachten hoe dat loopt met Bike24... Levering zal nu niet zo vlot zijn als de vorige keer in ieder geval en of je snel geld retour krijgt weet ik ook niet bij Bike24.

Edit 25-06-2016:
Vandaag toch diverse mailtjes van Bike24 ontvangen... Wel weer van 2 andere werknemers dan de dame van gister, dus werd wel een beetje verwarrend omdat ik het eerste mailtje net repliede terwijl ik dus ook een nieuwe mail ontving van de andere werknemer. Mij benieuwen. Heb mijn bestelling van mijn oranje Xpedo CXR pedalen gewijzigd in een iets duurder Ritchey XC WCS 2016 model die ik dus eventueel wel wilde en die ze met een leuke korting konden aanbieden... 13,- euro moeten bijbetalen, maar daardoor waren zeker een stuk gunstiger geprijsd als bij de concurrerende webshops... :). Zonder bijbetalen trapten ze niet in... :winkie:

Zojuist een mail ontvangen het bericht dat mijn bestelling maandag wordt verzonden. Zal dan ook pas mijn track & trace krijgen denk ik. Eerlijk gezegd vind dat het mailcontact gewoon netjes verloopt. Dus kan me eigenlijk ook helemaal niet vinden in de geplaatste negatieve reacties in dit topic. Weliswaar niet altijd een reactie binnen het uur, maar ze komen er wel. Nu is het wel zo dat ik gewoon vriendelijk bleef in mijn mailtjes, iets wat Duitsers in zijn algemeenheid toch altijd wel appreciëren i.p.v. van de hardere directe Nederlandse mentaliteit. Zelfs zijn ze vaak ook zo is mijn ervaring met Duitse klanten bij mijn vorige werkgever... ;).
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Net een goede garantie afhandeling gehad met bike24. De voering aan de binnenkant van mijn vaude jas (aangekocht bij hun in februari 2015) was op de naad losgekomen. Na een mail van mij een bon gekregen om de jas op hun kosten terug te kunnen sturen. Mail ontvangen dat het goed bij hun was aangekomen en dat ze uit ervaring uit gaan van 10-15 dagen om tot een conclusie te komen. Eind vorige week bevestiging gekregen dat de schade onder garantie viel en 2 dagen later kreeg ik een pakket met een nieuwe jas.
Heel blij met de goede afhandeling en met de mails om me op de hoogte te houden van de situatie.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Bestelling is inmiddels onderweg. Op 23/6 schoenen besteld die op voorraad waren. Status bleef op "new" staan. Daarom vrijdag via de website berichtje gestuurd. Hierop zaterdag reactie gehad dat de schoenen niet op voorraad waren en ik bericht zou ontvangen wanneer ze verstuurd zouden worden. Dit bericht vanochtend ontvangen.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Dit heeft goede kans mijn nieuwe favoriet te worden, al meerdere malen dingen besteld , goede prijzen en die leveringstijd waanzinnig snel, binnen 48 uur na bestellen al thuis bezorgd, indrukwekkend vond ik
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Bestel al jaren bij Bike24. Tot nog toe altijd erg tevreden. Ze hebben werkelijk alles. Levering is snel. Als het retour moet stuur je een mail en krijg je netjes een retourformulier waarmee het kosteloos kan worden verzonden. Alleen nog geen garantie kwesties meegemaakt waar ik over kan oordelen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ben benieuwd, afgelopen dinsdag voor het eerst hier iets besteld. Alleen een bevestiging gehad en nog geen mail met verzend gegevens.
Producten staan op 1-3 werkdagen, dus op voorraad zeg maar.

-edit 22-03-2017-
Afgelopen vrijdag de email gehad met track en trace. Bezorging via dpd is niet echt mijn favoriet, doos was licht beschadigd, maar de standaard zat zelf in een eigen stevige doos die niet beschadigd was.
Bestelling wel lekker vlot geleverd.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Meegs schreef:Ben benieuwd, afgelopen dinsdag voor het eerst hier iets besteld. Alleen een bevestiging gehad en nog geen mail met verzend gegevens.
Producten staan op 1-3 werkdagen, dus op voorraad zeg maar.

-edit 22-03-2017-
Afgelopen vrijdag de email gehad met track en trace. Bezorging via dpd is niet echt mijn favoriet, doos was licht beschadigd, maar de standaard zat zelf in een eigen stevige doos die niet beschadigd was.
Bestelling wel lekker vlot geleverd.
Werd dit pakketje ook op zaterdag aangeboden of pas op maandag...

Zie dat mijn pakketje in Berkel en Rodenrijs is aangekomen vanmorgen om 6.00u... Best snel, want het pakketjes is pas vrijdagmiddag de deur uit gegaan bij Bike24. Maar weet niet op DPD ook op zaterdag levert met DPD Classic... Vooralsnog lijkt het er op van niet, maar twijfel er nog even voor thuis te blijven...

Ging om een retour zending, welke door Bike24 best snel is afgehandeld en geruild voor wat anders... Alleen nog geen geld teruggezien op mijn PayPal account.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Sorry had je bericht niet gezien over de bezorging op zaterdag.
Nee mijn pakketje was niet op zaterdag bezorgd. Zo uit mijn geheugen op dinsdag 21 maart.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

nieuwe helm en bidonnen...
volgende ochtend al afgeleverd! :o
helaas was ik er niet, maar kon het pakketje een dag later (vandaag) afhalen bij een winkel in de buurt.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ook voor het eerst besteld, en prima geholpen bij vragen (price guarantee)

Netjes een bericht dat 1 deel van de bestelling nog niet op voorraad was, en dit een paar dagen later zou binnenkomen. Na verzending erg snel binnen!

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Werd idd niet op zaterdag geleverd... Maar sowieso vond ik DPD best snel. Als het weekend er niet tussen had gezeten, had ik het de dag erna al in huis gehad...

Op maandag kon ik mijn pakketje gewoon bij mijn buurvrouw oppikken... :-D En op die maandag hadden ze ook geld teruggestort op mijn PayPal account... :-q

Heb overigens geen extra verzendkosten hoeven te betalen voor mijn nieuwe zending. Het retoursturen was ook al "gratis", want hoefde alleen even de vrachtbrief uit te printen en op mijn retourpakket te plakken...

Verder wordt er inderdaad netjes op mails gereageerd en kon ik via de mail nog een ander extra artikel toevoegen.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Tijdje terug een Priceguarantee ingediend, duurde bijna een week voordat ik antwoord kreeg :roll:
Verder erg tevreden over de prijzen en de snelheid, laatst iets besteld dat op onbekende levertijd stond, kreeg een mailtje of ze dat uit de bestelling moesten halen. Afgelopen dinsdagavond nog laat een forse bestelling de deur uit gedaan (halve fiets) en die is donderdagochtend al aangeboden.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
littlecloud
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 14 februari 2016, 15:40

Gisteren Endura MT500 Spray short besteld en vandaag aan het begin van de middag al in huis. Complimenten voor de snelle levering.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik bestel bijna alleen nog maar bij Bike24. Het bevalt me dan bij beter BikeComponents.
Snellere levering, lagere prijzen en een beter filter bij producten op de website. Ook een groter aanbod qua producten trouwens.
Retourneren gaat ook prima, hier heb ik de laatste tijd erg veel van gebruik gemaakt :-)
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Prijzen zijn vergelijkbaar met bc, anders kan je nog altijd gebruik maken van de price alert. De website met productfiltering is inderdaad wel veel beter.
De reden waarom ik toch meestal bij bc bestel is omdat zij met dhl verzenden. En het 'depot' van dhl ligt op 1 minuut wandelen van mijn deur in het geval ik niet thuis was. Bike24 gebruikt dpd en als ik dan bij aflevering niet thuis ben moet ik het pakje veel verder gaan afhalen.
Verder geen minpunten aan deze shop, als er bij bc geen voorraad is bestel ik meestal hier.
Plaats reactie