Cube LTD Race 29''

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Rij nu nog met biba. Ben wel van plan als ik deze km's per week blijf draaien om op korte termijn over te stappen op tubelss. Banden zijn qua grip goed, alleen als het erg nat is en er veel grotere stenen liggen dan trap je wel eens door
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Zo eindelijk weer eens iets te melden over mijn Cube. Heb er toch maar een groter stuur opgezet.
Merkte al meteen dat ik hiermee het voorwiel wat beter aan de grond kan houden als ik echt in de koffiemolen stand een flinke klim pak. Stuurtje dat er nu op zit is 780mm breed. Heb hiervoor heel eigenwijs een stuurtje gepakt bij aliexpress, jullie kennen het wel. Als deze maat me blijft bevallen kan ik altijd nog een renthal of dergelijke aanschaffen. Deze was vrij goedkoop vandaar het proberen waard.

Zal zo even een foto schieten.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

.
Laatst gewijzigd door mwouters91 op zo 26 mei 2019, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Voorwiel aan de grond houden is vooral voorop je zadel gaan zitten en met je neus richting stuur. Een breder stuur gaat daar niet zoveel aan veranderen.
"This species has amused itself to death"
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Door stand en breedte van dit stuur merk ik toch dat ik al meer naar voren leun. Voorop je zadel zitten lijkt me ook niet echt prettig? Nog nooit gedaan in ieder geval. Bij een klim hebben ze me altijd geleerd zoveel mogelijk blijven zitten zodat dat achterwiel niet door slipt. Als je daarbij dan voorover leunt moet het normaal wel goed komen toch?? Of zeg ik nu iets heel raars?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Die klimmetjes waar je voorwiel omhoog komt zijn over het algemeen niet zo lang dus dat hou je dan wel vol.
Je moet het ook alleen doen als het nodig is en idd wel zorgen dat je gewicht op het zadel houdt.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Staat wel goed zo (al zou ik persoonlijk zwarte handvaten zien)
Door het bredere stuur zit je idd dieper maar Kan niet meer heeft gelijk, met zulk soort klimmetjes ga je plat op je stuur hangen en verschuif je je kont naar de punt van het zadel.

Sorry, ik wil je lol niet bederven maar het valt me bij dit Ali-stuur op dat er nogal wat vervormingen door het buigen en vormen zijn te zien. En of de struktuur en wanddikte op die punten nog genoeg te vertrouwen is...
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Zwarte vond ik te doorsnee haha. Klopt heb ik ook gezien, maar kan er voor de rest niks aan ontdekken. Stuur kostte ook maar €15,- proberen waard in ieder geval. Kon er geen flex of dergelijke in ontdekken.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Laten we maar hopen dat het in orde is, je wil niet meemaken dat je stuur breekt tijdens een afdaling of een landing :o

Offtopic:
Wat is dat in je garage, gezien de kleur gok ik een Cabrio?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

TenZNL schreef:Laten we maar hopen dat het in orde is, je wil niet meemaken dat je stuur breekt tijdens een afdaling of een landing :o

Offtopic:
Wat is dat in je garage, gezien de kleur gok ik een Cabrio?
1a, been there done that, en niet eens met een ali x stuur. (was pre internet @ home zelfs) niet meest prettige herinnering. (hoewel naast het afgebroken deel vallen ipv erop dan weer wel)

1b vervangen dus, op je mooie golf 1 met (ook pre internet, bonrath koplampspoiler en quartet set)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Een gebroken stuur heb ik gelukkig nog nooit mee gemaakt, wel een 20mm riser die ineens los kwam. Dan zit je ineens 4cm dieper met een bewegend stuur en kan je niet meer bij je remmen.

Gezien de kleur (LC5N iirc) en de MKII grille gok ik nog steeds op een cabrio :)
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik zou de stand van je zadel wat veranderen. Staat nu in "slaapzak"stand..dwz punt omhoog. Beter is ongeveer waterpas, beter voor je klokkenspel en dan zit je ook automatisch wat meer met je gewicht naar voren wat het klimmen vergemakkelijkt.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Ik heb de mijn zadel met een waterpas vastgezet. Denk dat het door de foto ofzo komt dat het lijkt alsof deze wat omhoog wijst. Maar zal het nog eens voor de zekerheid checken.

in de garage staat inderdaad een golf 1 cabrio met quartet set. Helaas niet van mij maar van de schoonvader. Ik heb zelf wel een vergelijkbare golf 2 gehad haha.
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Geen last van je polsen?
Ik heb juist een korter stuur gemonteerd,vond ik prettiger rijden.
Maar als dit werkt voor je houden zo!
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

.
Laatst gewijzigd door mwouters91 op zo 26 mei 2019, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie