Raid hautes fagnes 25 juni 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Zag dat er nog geen 2017 draadje was over de in mijn ogen mooiste en zwaarste tocht in belgie, ik ga voor het eerst in jaren weer een keer mee doen, nog nooit lekker gefietst daar, altijd zwaar afgezien, iemand nog tips en tricks voor mij(65km) en info over het parcours van 2017
Laatst gewijzigd door fonzie op wo 3 mei 2017, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Gebruikersavatar
wielhelm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:04
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Ik ben er ook bij, primeur voor me. Kijk er heel erg naar uit. Tip: paar keer trainen in Tecklenburg oid.
It's just a hill, get over it!
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

2x gereden, 1x de 90 en 1x de 65... tja tips en tricks................ das moeilijk als je bedenkt dat in de eerste 19km al 850hm's zitten, dat is afzien... mijn belangrijkste tip is zorg voor een goede bandenspanning en zeker niet te hardrijden, zitten veel zachte stukken in daar wil je wat meer floaten, ook op de schuine kanten kan je wel wat zijdelingse grip gebruiken. Een seatdropper is wel handig en veilig, geeft veel controle op de afdalingen die vaak kort, steil en met boomwortels (hier ook lage bandenspanning nodig).... Nog een tip probeer altijd te blijven rollen ook de steile afdalingen, dan heb je grip met sturen en kan je veel steile stukken met drops en wortels hebben, stilvallen is omvallen...
bereid je voor op een heftige dag, dan word je iig niet verrast door het parcours...
En laatste tip.... voordat je de laatste klim gaat doen, hoor je de muziek op het start-finish terrein, laat je niet verleiden om af te slaan naar de finish, bovenop ligt een registratie mat :-)
Lekker genieten en veilig thuis komen......
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

kijk hier maar eens laat aardig zien wat je te wachten staat en dan staat de slot afdaling er niet eens op :-)
https://www.youtube.com/watch?v=4CaXpIBH4dk" onclick="window.open(this.href);return false;
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

die dropper is een goeie, dat ga ik zeker doen, bandenkeuze ga ik uitzoeken, thx
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Ni29er
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 3 mei 2017, 11:51

Idd bandenspanning belangrijk !
EN laat je niet gek maken .....al gelijk bij de start! Zodra het startschot gelost wordt sprinten de meesten gelijk naar voor .. maar , na een paar honderd meter krijg je gelijk een hele leuke klim voor de boeg en zo krijg je er heel wat meer ....dus energie verdelen. Genieten van het uitzicht en parcours.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En wanneer is dat feestje dan?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ni29er
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 3 mei 2017, 11:51

25 juni , Malmedy
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Misschien kan dat worden toegevoegd aan de topictitel? Altijd handig!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

gedaan 25 juni
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Kane schreef:kijk hier maar eens laat aardig zien wat je te wachten staat en dan staat de slot afdaling er niet eens op :-)
https://www.youtube.com/watch?v=4CaXpIBH4dk" onclick="window.open(this.href);return false;
mooi filmpje !
maar navigeren lukte niet altijd even goed zo te zien : er zitten paadjes die NIET in de open tracks en NIET in de wedstrijd-track zitten >> supertechnisch en niet voor de doorsnee biker weggelegd :)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Begrijp ik het goed dat je je alvast kunt voorinschrijven maar ook pas kunt betalen op de dag zelf (tegen een hoger bedrag)

Dus mocht je om wat voor reden niet heen reizen je niks kwijt bent?

Ik zit even te kijken hoe en wat.
Heb alleen ervaring met Nederlandse marathons en een reisje Malmedy is 3uur rijden.
Droog zal het wel gaan, maar op een modder festijn zit ik niet te wachten.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Rayb81 schreef:Begrijp ik het goed dat je je alvast kunt voorinschrijven maar ook pas kunt betalen op de dag zelf (tegen een hoger bedrag)
Startnummers worden slechts toegekend na betaling.
Het heeft dus geen zin om voorin te schrijven. Er staat geen limiet op het aantal inschrijvingen. Gewoon afwachten dus en de dag zelf zien of je al dan niet komt
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

wel een tientje duurder tov voorinschrijven
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks voor de info, maar wel een apart systeem dat je je wel kunt voorinschrijven, maar dan gewoon later kan betalen?
Plaats reactie