9 april 2017 Hel van Groesbeek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Exar schreef:Mooi filmpje! Ik haalde je in bij de golfbaan in de tweede ronde maar heb helaas de edit niet gehaald ;)
thanks :-q nee....áls je mij gaat inhalen dan knip ik je eruit :lol: pfff, nee...de batterijen halen de 3 uur niet, dat was ook
niet zo erg want het laatste stuk ging het allemaal wat minder flitsend als in het begin :roll:
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik hoop dat iedereen heerlijk gereden heeft tijdens de marathon.

Wat nou zo verrekte jammer is....een maandje later zitten wij hier heerlijk te genieten van het prachtige voorjaarsweer... NOT...op camping Nederrijkswald, waar de marathon achterlangs loopt en het is weer totally shocking om te zien dat alleen het stukje zandpad achter de camping vol ligt met gelverpakkingen en vooral de kleine topstukjes van de gelverpakkingen.

Die hoor je toch helemaal niet te vinden? Wij bikers houden toch zo van het 'zijn' in de natuur.

Ik snap het niet, dat wij zo met de natuur om gaan?!

Als het een beetje droog blijft stap ik eens op de mountainbike, ben benieuwd wat ik op de verdere route tegenkom. Levert vast weer leuke plaatjes op. Ben benieuwd welk gelmerk er hier als de winnaar uit de bus komt.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

that sucks!
ik ga het absoluut niet goedpraten hoor (stop die kleverige gels altijd weer in mijn achterzak), maareh...
daar was toch een verzorgingspost?
het lijkt me dat de organisatie die post bij het afbreken ook schoon achterlaat.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Daar was toch naast de verzorgingspost ook de "dropzone"??? :~
Laatst gewijzigd door Helmuth op wo 3 mei 2017, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
hooge048
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Stevens Sonora Team SL | Canyon Lux CF 9.0

Ja, een meter of 100 na de camping (richting het zuiden) was een dropzone. Heb tijdens de wedstrijd ook wel wat vrijwilligers zien opruimen.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Hoi Tina, gister ben ik nog even langs het stukje gefietst maar ik zag geen noemenswaardige rommel, aan jouw foto te zien heb jij dat opgeruimd dank daarvoor!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Vandaag de groene route gereden en een plastic zakje meegenomen om op te ruimen. Het viel me mee wat er lag (zie bovenstaande foto), maar het hoort er niet te liggen. Valt me trouwens op dat er sowieso enorm veel zwerfafval ligt hier.
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

TinaToertocht schreef:Vandaag de groene route gereden en een plastic zakje meegenomen om op te ruimen. Het viel me mee wat er lag (zie bovenstaande foto), maar het hoort er niet te liggen. Valt me trouwens op dat er sowieso enorm veel zwerfafval ligt hier.
Het hoort er inderdaad niet te liggen nee. Wil overigens niet zeggen dat alles van de wedstrijddag is we hebben nu met de dropzone's het afval weggooien redelijk onder controle. We fietsen ook altijd de route na maar 100% rommelvrij lukt niet. Overigens begreep ik van de boswachter dat niet alleen wij de rotzooimakers zijn hoor. Wandelaars en de georganiseerde wandeltochten schijnen ook nogal veel troep achter te laten. Maar nogmaals dank voor het oprapen!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Graag gedaan. Ik fiets morgen de rode route nog even op mijn gemakje, ruim ik daar ook nog even op als ik wat tegenkom.

Het probleem zijn de bikers die denken dat het de normaalste zaak van de wereld is om de troep maar van je af te gooien. Die moet je bij betrappen uit de wedstrijd trekken.

De eerste beste keer dat ik weer met de Hel meedoe verwacht ik wel de VIP-treatment 8) , maar met de huidige conditie en fietsfrequentie zal dat wel in een volgend leven worden.
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Idee,wat mensen op de route zetten.Als deze zien dat iemand zijn rotzooi in de natuur gooit diskwalificeren.
Of dat nu iemand uit de top 5 of iemand uit het achterveld is
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Wie zegt dat alle rommel die op de routes ligt ook vanuit de wedstrijden komt!? Fietst daar buiten de wedstrijden om nooit iemand!?

Tuurlijk, er zijn er altijd bij die al dan niet express wat achterlaten. Maar ik heb het idee dat het reuze meevalt.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Als het vooral om gelverpakkingen gaat...dan zeg IK dat...ja...die worden namelijk buiten wedstrijden om weinig genuttigd.

Ik heb me vorig jaar wezenloos geërgerd aan de staat waarin het Montferlandse bos door marathonrijders is achtergelaten. En daar heeft de organisatie qua opruimen enorm gefaald. Ik ben in totaal een uurtje of veertien aan het opruimen geweest. De gehele route was één grote DROPZONE! Ik geloof dat de foto's nog wel onder 'montferlandmarathon te vinden zijn.

En, nee, het valt niet reuze mee, wat rijders van zich afgooien.

Ik kon van de week achter elkaar de bovenstukjes van gelletje oprapen, op het pad een stukje voor de camping. En gel-verpakkingen rapen die gewoon het bos ingesmeten worden.

Ik heb vorig jaar niet voor niets de foto's van al die gelletjes op het forum gezet en ook nu weer. Ik wil dat rijders zich bewust van hun gedrag worden. Mijn kinderen willen in de toekomst ook van een mooi en schoon bos genieten. En ik durf rustig te stellen dat dat in het bos bij Nijmegen al niet meer gaat lukken, want het is daar sowieso een enorme afvalzooi. Maar dat betekent niet dat 'wij' mountainbikers tijdens een wedstrijd ook maar alles van ons af moeten gooien. Er is toch geen vrijwilliger meer te krijgen als je na uren tijdens zo'n wedstrijd moeten staan, ook nog even die teringbende van die bikers kan opruimen?!
Plaats reactie