weekend ardennen

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Sneakyhuib
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 november 2010, 22:01

Ik wil met een vriend een weekendje ardennen gaan doen.
Ik zoek geen Clinic maar een weekend met begeleiding of gids waarmee we de mooiste routes kunnen rijden.

Uiteraard mag dit in groepsverband zijn.

Wie heeft er suggesties of websites waar dit kan?
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

waarom begeleiding? op veel plekken zijn vaste routes goed aangegeven. Als je in een groep wilt rijden, moet je het forum in de gaten houden. Ik verwacht dat Enrico wel weer wat gaat organiseren.
venneke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 16 augustus 2008, 20:24
Mijn mountainbike: Khs montana pro, Merida Hfs 5000
Contacteer:

Sneakyhuib schreef:Ik wil met een vriend een weekendje ardennen gaan doen.
Ik zoek geen Clinic maar een weekend met begeleiding of gids waarmee we de mooiste routes kunnen rijden.

Uiteraard mag dit in groepsverband zijn.

Wie heeft er suggesties of websites waar dit kan?
http://www.cycleXperience.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
pareke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 22 april 2011, 19:54
Mijn mountainbike: focus black forrest 3.0
Contacteer:

Er zijn twee routes die starten te Rendeux zijnde de rode en groene, de blauwe route start te Marcourt.

groene route : +- 20 km en staat als makkelijk beschreven, vergis u niet en start rustig want er zit veel klimwerk in, zeker een kijkje nemen achter de kapel van St Tibeaut.

Rode route : +- 27 km en beschreven als moeilijk. Er zitten schone en zeker technische klimmekes in en 1 afdaling van 32% dus zeker opletten daar. Je kan er naar beneden rijden mits de nodige rijstijl. In Het park Le Boverie moet je op asfalt klimmen maar je kan er off road ook klimmen.

Blauwe route : +- 20.5 km, de start van deze route loopt gelijk met de rode lus tot aan de kapel. vanaf daar gaat het richting Hodister. Geen te moeilijke route maar ge zit in de Ardennen dus steeds aandachtig zijn natuurlijk..

http://www.ourthe-et-aisne.be/nl/panneau_vtt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Oke, ik zit een paar dagen in Marche-en- Famenne. En de bike is mee.
Nu heb ik gelezen over een downhill in Rendeux en de rode route aldaar. Ik kan van beiden geen GPS vinden. Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Of weet iemand nog iets vets? Downhill / enduro achtig iets. Categorie makkelijk klimmen, technisch naar beneden :)
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
pareke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 22 april 2011, 19:54
Mijn mountainbike: focus black forrest 3.0
Contacteer:

Aan de Delhaize in rendeux parkeren , dan naar boven fietsen richting beffe en aan het rond puntje naar links . Aan het bordje sport point weer naar links en daar naar beneden . Als na een tijdje rechts een bos tegenkomt sla daar maar eens in . De rode toer vertrekt aan de Delhaize
pareke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 22 april 2011, 19:54
Mijn mountainbike: focus black forrest 3.0
Contacteer:

Parkeren aan de overkant
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Enduro in Rendeux kun je zo op Strava vinden, hadden een ronde van de Belgische cup vorig jaar.
2) Als je dan toch al praktisch net zo ver van Marche-en-Famenne bent als La-Roche-en-Ardenne, kun je ook Maboge overwegen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Thx voor reacties.
Strava heb ik niet en Maboge vind ik net te ver weg.
De rode route van Rendeux klinkt goed en van dat park Le Boverie kan ik niks vinden.
Waar ligt het en is het een officieel park?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

https://www.strava.com/activities/127520053" onclick="window.open(this.href);return false;
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Bedankt voor de link. Ik ben nu Strava maar snap er geen kloot van. En eerlijk gezegd geen tijd /zin om me daarin te verdiepen :roll:
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Old 'n' Rusty schreef:
Bedankt voor de link. Ik ben nu Strava maar snap er geen kloot van. En eerlijk gezegd geen tijd /zin om me daarin te verdiepen :roll:
Dan ga je toch wandelen ?
:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

pareke schreef:Aan de Delhaize in rendeux parkeren , dan naar boven fietsen richting beffe en aan het rond puntje naar links . Aan het bordje sport point weer naar links en daar naar beneden . Als na een tijdje rechts een bos tegenkomt sla daar maar eens in . De rode toer vertrekt aan de Delhaize
We hebben die afdaling gevonden. Helaas was er niet veel meer van over. Geen onderhoud en veel verwoest door de bomenkap. Het had wel potentie.
Toch bedankt voor de tip.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Dan ga je toch wandelen ?
:winkie:
Fair point :-q
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Plaats reactie