29 april 2017 SKS Bikemarathon Sundern-Hagen (D)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

awinkel schreef:Hoe ziet het parcours er qua ondergrond een beetje uit?
In Nederland rij ik vaak met ongeveer 1,8 bar in de banden.
Als ik de foto's en filmpjes van voorgaande edities bekijk lijkt de route vooral te bestaan uit harde ondergrond zoals gravel e.d. zonder echt scherpe bochten.
Met rond de 2,0 bar in de banden zou je dan wellicht wat sneller kunnen zijn door een lagere rolweerstand.
De enkele bocht waarbij je door een lagere bandenspanning meer grip zou hebben ga je dan gewoon iets rustiger door.
Klopt deze gedachtenspinsel een beetje? :-D
Als je normaal met 1.8 bar rijdt, zou ik dat hier ook doen.
Ik heb deze marathon meerdere keren gereden, en altijd met dezelfde bandenspanning die ik normaal ook rijdt. Dat gaat prima.
Vreemd terrein met een fiets die anders reageert dan normaal wil je liever niet.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Je aannaame dat je met 2.0 minder rolweerstand hebt dan met 1.8 klopt niet tenzij je op asfalt rijt; het is juist andersom. Ik rij alle marathons met 1.6 voor en 1.8 achter (gewicht 80 kg inkl).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik rijd ook gewoon met mijn normale bandendruk hier. Ben benieuwd naar het weer straks. Kan redelijk spoken daar in het Sauerland in April. Vorig jaar was het mooi droog maar wel koud: had de muts onder de helm en een sjaal om. Eens zien of ik mjin 61ste plek en de tijd van 4.5 uur kan verbeteren.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik hou mijn bandjes mooi op de 1.8 bar.
Het is mijn 1ste buitenlandse marathon en sowieso 1ste rit in het buitenland, dus er valt nog wat ervaring op te doen. ;-)

Die 4,5 uur is voor de 100km neem ik aan? Mooie tijd!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik kwam maar op 95km vorig jaar. Je doet de ronde dan twee keer maar toch was ik achterdochtig dat er misschien nog een extra lusje zou komen met iets heel naars er in :P
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Een kennis heeft nog steeds ter overname een inschrijving, eventueel met overnachting voor de vrijdag en de zaterdagavond. Graag PB bij interesse in de kaart of in de overnachtingen
Scalper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 23:44
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Carbon met Ocho

Wie heeft interesse in mijn inschrijvingsbewijs voor de 100 km? Gunstig startnummer in de buurt van nummer 650.

Eventueel inclusief een reservering bij Booking.com voor Landhaus Klöckener in Sundern ad EUR 53. Dit is voor de overnachting van vrijdag op zaterdag.
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Een vraagje: Lees ik nu goed dat de startvakken om 09:45 open gaan of moet je 09:45 al in het startvak bevinden?
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

ABC schreef:Een vraagje: Lees ik nu goed dat de startvakken om 09:45 open gaan of moet je 09:45 al in het startvak bevinden?
Dan gaan de vakken open. Vorig jaar kwam ik zelf pas een paar minuten voor de start aan fietsen. Dat was in ieder geval geen probleem.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

... dus je kunt tot het laatste moment voor de start nog het vak binnen. Zeker geen slecht idee gezien de verwachte temperatuur.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Iedereen alvast veel succes toegewenst, maar jullie mogen mij de Veltins bergsprint wel laten winnen hoor. :-D
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

awinkel schreef:Iedereen alvast veel succes toegewenst, maar jullie mogen mij de Veltins bergsprint wel laten winnen hoor. :-D
Geef je dat ook door aan de Duitse profs die aan de start zullen staan? :lol:
supertrom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 11:37
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX 8 (2022)

awinkel schreef:Iedereen alvast veel succes toegewenst, maar jullie mogen mij de Veltins bergsprint wel laten winnen hoor. :-D
Van mij mag je. Ik ging daar vorig jaar zo totaal stuk... Ik ga denk ik maar wat minder hard mijn best doen op dat stukje.
Canyon Exceed CF SLX 8 (2022)

Scott Scale 940 (2017) || Giant XTC 3 (2005)
v_schultinge

Als er meer mensen in Gasthof Willecke slapen in Sundern, misschien vanavond een drankje aan de bar...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik zit in een bovenverdieping van een huis in Oeventrop (Arnsberg). Maar ik proost vanavond vanaf hier met jullie mee. :wink:
Plaats reactie