awinkel schreef:Hoe ziet het parcours er qua ondergrond een beetje uit?
In Nederland rij ik vaak met ongeveer 1,8 bar in de banden.
Als ik de foto's en filmpjes van voorgaande edities bekijk lijkt de route vooral te bestaan uit harde ondergrond zoals gravel e.d. zonder echt scherpe bochten.
Met rond de 2,0 bar in de banden zou je dan wellicht wat sneller kunnen zijn door een lagere rolweerstand.
De enkele bocht waarbij je door een lagere bandenspanning meer grip zou hebben ga je dan gewoon iets rustiger door.
Klopt deze gedachtenspinsel een beetje?
Als je normaal met 1.8 bar rijdt, zou ik dat hier ook doen.
Ik heb deze marathon meerdere keren gereden, en altijd met dezelfde bandenspanning die ik normaal ook rijdt. Dat gaat prima.
Vreemd terrein met een fiets die anders reageert dan normaal wil je liever niet.
Je aannaame dat je met 2.0 minder rolweerstand hebt dan met 1.8 klopt niet tenzij je op asfalt rijt; het is juist andersom. Ik rij alle marathons met 1.6 voor en 1.8 achter (gewicht 80 kg inkl).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Ik rijd ook gewoon met mijn normale bandendruk hier. Ben benieuwd naar het weer straks. Kan redelijk spoken daar in het Sauerland in April. Vorig jaar was het mooi droog maar wel koud: had de muts onder de helm en een sjaal om. Eens zien of ik mjin 61ste plek en de tijd van 4.5 uur kan verbeteren.
Ik hou mijn bandjes mooi op de 1.8 bar.
Het is mijn 1ste buitenlandse marathon en sowieso 1ste rit in het buitenland, dus er valt nog wat ervaring op te doen.
Die 4,5 uur is voor de 100km neem ik aan? Mooie tijd!
Ik kwam maar op 95km vorig jaar. Je doet de ronde dan twee keer maar toch was ik achterdochtig dat er misschien nog een extra lusje zou komen met iets heel naars er in
Een kennis heeft nog steeds ter overname een inschrijving, eventueel met overnachting voor de vrijdag en de zaterdagavond. Graag PB bij interesse in de kaart of in de overnachtingen