Huck norris

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Klinkt goed wiely! Ik doe mee hoor. Hoe gaan we dit regelen?
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ak-77 schreef:Ik heb ze een mailtje gestuurd en een plaat van 2x1 m bij 1 cm sg65 kost 14 euro, plus 15 euro verzendkosten. Ik heb het ook nog in een hoekje van het achterhoofd als winteravondprojectje maar heb nog niks besteld.
Merci...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

http://www.pinkbike.com/news/huck-norri ... -2017.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Paul Aston is er wel positief over.
Nog aan knutselen toegekomen Cheetah? Ik niet.
Give me little bits of / more than I can take
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

stond volgens mij in de 02 bikers ook een stuk over geschreven volgens mij waren daar de meningen wat verdeeld zal zo eens opzoeken of ik het nog kan terug vinden
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ak-77 schreef:Nog aan knutselen toegekomen Cheetah? Ik niet.
Nee, staat nog op de planning...

Er is nu ook een ronde variant van een andere aanbieder...
http://www.pinkbike.com/news/downhills- ... -look.html
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Ben ook wel geinteresseerd in ervaringen. Zag laatst ook een nog duurder alternatief voorbij komen waar Aaron Gwin aan meegeholpen zou hebben.
be quiet and drive
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Dit is wel een leuke test. Huck N komt er niet slecht uit. Cushcore wint de test maar als ik het zo lees zou ik voor mijn gebruik (vooral XC) voor het gebruiksgemak en lichter gewicht van de Norris kiezen. Maar goed, ik heb voorlopig nog genoeg andere dingen te doen....
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Toch maar eens de "ghetto" Hack Norris proberen...
Afbeelding

... in de hoop velgen te ontzien op de momenten dat die normaal toch op een steen zitten en niet in bandenspanning omhoog te moeten voor <0.5% van de track. En wat meer "Fit & Forget" wat Procore niet bleek...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Een welk materiaal is dit een hoeveel weegt het?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Materiaal staat eerder in het topic.
40g / wiel
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Mooi geklust Cheeta. Ben benieuwd naar je ervaringen. Als het voor jou voldoet (afgaand op je berichthistorie ben je zowel zwaarder als meer downhill georienteerd dan ik) dan is het voor mij zeker afdoende.
Give me little bits of / more than I can take
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb in het achterwiel een setje originele gemonteerd ivm 2 maal een lekke achterband deze zomer, sindsdien niet meer, maar das maar 1 serieuze rit :D
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Vandaag voor het eerst kunnen "uitproberen" in de hardtail... Lag vol met bevroren sporen die de achterband (Michelin advanced reinforced gum-x bla bla) waarschijnlijk iets losgedrukt hebben voor een afdaling met de nodige sporen en wortels (Ardennen), waardoor de druk in ieder geval voor die wortels totaal ontoereikend was.

Je voelt het wel tot een contact komen, maar veel geleidelijker dan met Procore waar de overgang in verticale stijfheid echt substantieel is. Niet kunnen waarnemen dat je echt op de velg zat (of later dat je op de velg had gezeten). In grote lijnen dus gewoon wat je ervan verwacht...

Na de afdaling toch maar opgepompt omdat die bandenspanning niet echt het vertrouwen gaf in bochten (rolde net te veel)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie