Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dergelijke ongelukken kunnen overal gebeuren. Er hoeft maar 1 tak verkeerd te komen en klaar. Als je rustig rijdt en gelijk stopt als je iets hoort, dan minimaliseer je dat risico redelijk.

Overal in het bos lagen veel takken. Ze hadden wel even mogen vegen voordat wij kwamen. :lol:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik reed net een iets omhoog dus hard ging het. Toen ik wat hoorde stond ik ook bijna gelijk stil, maar wel te laat. En ja mountainbiken is een relatief dure hobby :D
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

PaneVino schreef:Overal in het bos lagen veel takken. Ze hadden wel even mogen vegen voordat wij kwamen. :lol:
Dat vind ik juist het mooie van het Reichswald, niet van die aangeharkte paden zoals in Nederland :wink:
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

PaneVino schreef:Koenuh en Bowiex .... Hij was GE-WEL-DIG!!! Wat een rit man. Echt genoten en ook wat afgezien hier en daar.
De start in Milsbeek is echt perfect. Dikke HELE dikke kudos voor jullie mannen! Thanks
Ehhh. Alle lof is dan voor Koenuhh. Het is zijn rit. Ik heb alleen maar gekeken of ik er een paar hms extra in kom proppen. :lol:
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ben vandaag met Quebee geweest en hebben een soortgelijke versie gereden. Was top en mijn rug/heupen, waar ik nu 3 maanden fysio fitness voor doe, zijn volgens mij weer bijna in orde.
Ik denk dat het nu vooral vorm en kracht is waar ik nog wat te kort kom. Maar de instabiliteit lijkt onder controle. :winkie:
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Afgelopen week ook de rit gereden van Koenuhh. Top ritje helaas twee stukje moeten afsnijden doordat er bosmachines bezig waren. Maar ik ga deze zeker nog eens rijden.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Bowiex schreef:Ben vandaag met Quebee geweest en hebben een soortgelijke versie gereden. Was top en mijn rug/heupen, waar ik nu 3 maanden fysio fitness voor doe, zijn volgens mij weer bijna in orde.
Ik denk dat het nu vooral vorm en kracht is waar ik nog wat te kort kom. Maar de instabiliteit lijkt onder controle. :winkie:
Heb je die verdraaide gravelklim, die in de door jou aangepaste route zit, ook gereden? Is dat te vergelijken met die Gladiator Hill?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
aandegrens
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 februari 2011, 14:39
Mijn mountainbike: Grand Canyon CF SLX 9.9 SL ('14) Bulls Black Adder 29 ('12) as backup bike

Die gravelklim zit toch bij Kleve vlak bij de asfaltweg?
Die is inderdaad lastig. Ik denk dat zo'n beetje de steilste klim in het Reichswald is. Ik vind hem moeilijker dan die bij Frasselt.
Trek Madone 3.5 (’15) for the road
Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9 SL (’14)
Bulls Black Adder 29 (’12) Backup bike
Stevens Carbon Cyclocrosser ('08)
Bulls Copperhead 3 26” (’11: Sold)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dat zou hem best wel eens kunnen zijn ja. Man, wat een kolere ding! Ging kapot! :lol:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
aandegrens
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 februari 2011, 14:39
Mijn mountainbike: Grand Canyon CF SLX 9.9 SL ('14) Bulls Black Adder 29 ('12) as backup bike

ja, dat gevoel ken ik op die klim. :-q
Trek Madone 3.5 (’15) for the road
Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9 SL (’14)
Bulls Black Adder 29 (’12) Backup bike
Stevens Carbon Cyclocrosser ('08)
Bulls Copperhead 3 26” (’11: Sold)
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Bedoel je de klim met de hekjes? Dat is zo even de enige gravelklim die ik me voor de geest kan halen.
Maar ik denk niet dat er ergens in het Reichswald een klim is die ermee te vergelijken is.
700 meter verhard en nog eens 700 meter onverhard met gemiddeld 17% (varieert nogal per meting) stijging tot 23% :lol:

Hier zit een stukje in op 5.10 https://www.youtube.com/watch?v=90cVflaD9JI" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier vanaf 9.00 https://www.youtube.com/watch?v=dgEWqrlT6qY" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar het lijkt erop dat niemand dat erin (durft) te stoppen. Is ook wel wat saai natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Bowiex op ma 24 april 2017, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Bowiex schreef:Bedoel je de klim met de hekjes? Dat is zo even de enige gravelklim die ik me voor de geest kan halen.
Maar ik denk niet dat er ergens in het Reichswald een klim is die ermee te vergelijken is.
700 meter verhard en nog eens 700 meter onverhard met gemiddeld 17% stijging tot 23% :lol:

Hier zit een stukje in op 5.10 https://www.youtube.com/watch?v=90cVflaD9JI" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier vanaf 9.00 https://www.youtube.com/watch?v=dgEWqrlT6qY" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar het lijkt erop dat niemand dat erin (durft) te stoppen. Is ook wel wat saai natuurlijk/
Reichswald heeft een 26% klim van 100 meter... Maar dat is niet te vergelijken met die klim in Luxemburg ;-). Overigens was bij mij de batterij leeg op die klim vorig jaar, en niet alleen van de Gopro.... :lol: pfffffff.... En toch weer opnieuw inschrijven... :o

Die gravel klim is idd best wel even bikkelen in het reichswald, overigens wordt er volgens mij gedoeld op de gravel klim die voor de hekjes klim komt. Die met die hekjes is niet echt zwaar en kan je rustig omhoog peddelen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Koenuhhh schreef:
Bowiex schreef:Bedoel je de klim met de hekjes? Dat is zo even de enige gravelklim die ik me voor de geest kan halen.
Maar ik denk niet dat er ergens in het Reichswald een klim is die ermee te vergelijken is.
700 meter verhard en nog eens 700 meter onverhard met gemiddeld 17% stijging tot 23% :lol:

Hier zit een stukje in op 5.10 https://www.youtube.com/watch?v=90cVflaD9JI" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier vanaf 9.00 https://www.youtube.com/watch?v=dgEWqrlT6qY" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar het lijkt erop dat niemand dat erin (durft) te stoppen. Is ook wel wat saai natuurlijk/
Reichswald heeft een 26% klim van 100 meter... Maar dat is niet te vergelijken met die klim in Luxemburg ;-). Overigens was bij mij de batterij leeg op die klim vorig jaar, en niet alleen van de Gopro.... :lol: pfffffff.... En toch weer opnieuw inschrijven... :o

Die gravel klim is idd best wel even bikkelen in het reichswald, overigens wordt er volgens mij gedoeld op de gravel klim die voor de hekjes klim komt. Die met die hekjes is niet echt zwaar en kan je rustig omhoog peddelen.
Jij bedoelt de steile stoemp. Dat is inderdaad appeltje eitje vergeleken met Berdof.
Ik heb nu een uur YT zitten speuren maar kan verder niets wat de moeite is vinden.
Ook streetview oid geeft geen goed beeld.
vertrouw er maar op dat als je camping Grundhof tegenkomt je even je adem moet sparen. :lol:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik zet hem op de 28-42 en dan maar zien wat er gebeurt. Die 26% Reichwald klim ging ik met de 30-42 omhoog en dat ging, maar als het veel langer is, dan komen er natuurlijk heel andere factoren om de hoek kijken,

We gaan het meemaken.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bowiex schreef:Jij bedoelt de steile stoemp. Dat is inderdaad appeltje eitje vergeleken met Berdof.
Ik heb nu een uur YT zitten speuren maar kan verder niets wat de moeite is vinden.
Ook streetview oid geeft geen goed beeld.
vertrouw er maar op dat als je camping Grundhof tegenkomt je even je adem moet sparen. :lol:
Je bedoeld die klim naar de pauzeplek(Berdorf) van de Millman trail ?
Die gaat 195m omhoog in 1,2 km (meen ik). Best steil...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie