Den Haag

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Vanmiddag wezen kijken op de track bij duindorp en die ligt er prachtig bij :) opgeknapt en schoongemaakt!
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Gisteravond heerlijk rondjes gereden op de KDB-track. Ik had verwacht dat hij heel droog en mul zou zijn, maar dat viel ontzettend mee. Heel klein beetje mul bovenlaagje, maar daaronder gewoon hard. Alleen de 'table' (ziet er niet echt meer uit als een table) is vrij mul en 'die ene bocht' is een zandbak, maar dat was hij al, prima te rijden. Het steile stuk van de rietafdaling is ook heel zanderig, maar dat maakt 't wel uitdagend om hem zo gecontrolleerd mogelijk te rijden, zonder de wielen te blokkeren. Wel heeft iemand de evenwichtsbalk weggehaald :-(
De brandnetels beginnen wel op te komen, nu kniehoogte ongeveer, maar ik voelde maar een paar keer echt iets prikken. Binnenkort ff de snoeischaar weer mee.
Nog even zand gehapt onderaan de rietafdaling. Eerste keer reed ik hem gewoon, maar bij de 'nog even één keer en dan naar huis' poging, ging ik onderaan hard onderuit, bij het oprijden van het grote pad. Het is daar beneden gewoon zand, dus ik denk dat ik te veel gewicht op m'n voorwiel had... In ieder geval lag m'n gezicht ineens op de plek waar m'n voorwiel hoorde te zijn. Gelukkig een zachte ondergrond, dus ik kon er wel om lachen.

Afbeelding
Afbeelding
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Ik rijdt er ook regelmatig nog m'n rondjes en inderdaad iemand heeft alle materialen weggehaald (gemeente?) waaronder die bielzen, pallet en stukje bestrating erg kinderachtig overigens. Maar de ondergrond is gewoon goed op sommige stukjes wat zanderig maar verder prima
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Zal de gemeente wel zijn geweest. Ik kan me niet voorstellen wie er anders voor de lol met zo'n grote balk gaat slepen. Nu je het zegt, zag ik inderdaad nergens meer iets liggen. Die jump volgens mij ook geen pallet meer op? Ik vond hem al 'anders' aanvoelen. Erg kinderachtig inderdaad.
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

Is deze route nog steeds in gebruik? Kwam dit topic tegen omdat ik zelf ook in Scheveningen woon en helemaal klaar ben met het heen een weer rijden naar Noordwijk Zoetermeer of Vlaardingen.

Heb een tijdje geleden ook iets gehoord over een MTB route op het oude schietterrein bij de waalsdopervlakte. Is dit bij jullie ook bekend?

Het is doodzonde omdat er tussen Scheveningen en Wassenaar zoveel natuurgebied is die volgens mij prima gebruikt kan worden door ons MTB'ers zonder de boel te verstoren. Ik zie voetgangers en andere dagjes mensen regelmatig de duinen vervuilen terwijl MTB'ers toch meer met de natuur bezig zijn door de boel netjes achter te laten (duidelijk te zien in dit topic :) )
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Jazeker! Berichten hierboven zijn van vorige week :-)
Alleen zoals gezegd dus wat 'gesloopt' door de gemeente, maar je kunt er nog prima rondjes rijden. Wel lange sokken aan dus. Als de brandnetels echt te hoog worden, ga ik wel weer even met de snoeischaar tekeer.
Gebruikersavatar
Nemmy
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 7 augustus 2007, 19:50
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2, Dartmoor Primal 27.5

Gisteren even wezen kijken! Kwam een van de gasten tegen die het parcours mede onderhoud (naam is mij weer ontschoten sorry!) Maar ondanks dat de brandnetels iets te hoog waren en ik een korte broek aan had was het een lekker stukje!

Leuke rondjes waar je je prima kan vermaken, zou mooi zijn als het in de toekomst uitgebreid kan worden aangezien er nog een heel stuk duin aan vast zit.

Het was wel even zoeken maar de X op het paaltje wees mij in de juiste richting!
Enige nadeel was dat ik op de terug weg een leke band kreeg, had gelukkig een nieuwe binnenband bij mij alleen was dit een hollands ventiel en ik had alleen een pomp voor een autoband venitel (zucht!)

Keep up the good work! En wanneer er flink gesnoeid moet worden dan bied ik mij graag aan hoor!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Gisteren ook weer even geweest. Ik ga er meestal vanaf de andere kant in, bij het paardenpad, dan begin je meteen 'boven' en niet met die lastige klim (die ik trouwens nog nooit heb gehaald, maar inmiddels lukt hij wel bijna).
Neem eigenlijk nooit binnenband mee, omdat het zo dichtbij is. Ff bidonnetje vullen en wegwezen!
Ik had nog een 'leuk' filmpje gemaakt, maar de gopro zat niet goed, dus het is vooral een leuk filmpje van m'n voorband geworden :-)
Het is trouwens wel echt jammer dat de pallet van dat schansje beneden weg is, maar als we daar wat nieuws neerleggen, halen ze dat meteen weer weg natuurlijk.
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Ik ben gisteren ook ff geweest en heb lekker paar rondjes gedaan en ook nog ff wat gesnoeid. Voel je vrij om te snoeien hoor haha alle hulp is welkom :)
no mud no fun
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Gisteravond geweest en het stuk boven (vanaf paardenpad) ligt er prachtig bij! Is zelfs nog met korte broek te doen. Het stuk tussen het riet is wat minder :( Er mag gesnoeid worden!
no mud no fun
koddebeierTim
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 12:04

Het ligt er inderdaad prachtig bij!
Ik zag dat er weer wat onderhoud word gepleegd, en verbeteringen worden doorgevoerd. Ook voor het dagelijkse hardloop rondje (interval!) is het een perfecte locatie.. een "geheim" pareltje in het westduinpark
SonnyK
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 april 2016, 22:51
Mijn mountainbike: Canyon neuron al 29er & Shimano carbon pro 26

Vandaag lekker rondje gefietst! Eerst de track bij duindorp (kdp) toen door naar de Uithof en weer terug naar kdp . Ik zag op het kdp dat de tabletop weer terug is net zoals de schans beneden, ook de nieuwe kombocht is n aanwinst. Zo wordt er ook n nieuwe lus gebouwd met 'n hele grote/diepe kombocht, verder was er ook gesnoeid. Kortom het blijft zeker 1 van de leukste plekjes in Den Haag!
no mud no fun
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Track ligt er idd goed bij. Verassend weinig mul zand. Hulde voor t neerleggen van de mat in die zandbocht, en voor de terugkeer van de schans en table. Die nieuwe kombocht in aanbouw ziet er heel gaaf/eng uit! Ben benieuwd hoe die wordt. Heeft iemand in ieder geval flink zn best voir gedaan.
Was helaas mn handschoenen vergete alleen...dan is t wel even pittig met de brandnetels. Volgende keer stop ik de snoeischaar in mn rugzak :-)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Makkelijkste is als je bij Duindorp omhoog fietst, dus als je net de trambaan over bent omhoog het fietspad de duinen in, direct linksaf. Je ziet dan een weg die naar een groen hek leidt en nog meer links een paardenpad. Je rijdt 't paardenpad op en dan zie je aan je rechterhand achter het hek een paadje tussen de brandnetels door lopen. FF terugbladeren in dit topic anders, het staat op diverse manieren uitgelegd. 50/50 kans dat ik vanavond ga. Dan kan ik het je evt laten zien.

Ik heb trouwens wel echt last van die brandnetels. M'n handen jeuken echt als een malle. Kon er niet van slapen. Handschoenen aan dus!!
Plaats reactie