Hoe goed te rijden met XC fiets?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Afkijken helpt in dit geval maar een beetje omdat een deel van de techniek die de topicstarter wil ontwikkelen onzichtbaar is. Je kunt niet altijd goed zien hoe iemand met zijn voor achter evenwicht speelt op een fiets, of hoe iemand aan een stuur trekt. En dat is precies wat hij onder controle moet krijgen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gewoon lid worden van een bmx vereniging. Leer je van alles en wordt een mtb route een makkie.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

pietervl schreef: Stap 4: Oefenen op een stoeprand omdat je de timing goed moet krijgen. Kun je probleemloos met twee wielen tegelijkertijd landen dan ben je klaar voor het grotere werk.
Allemaal goed tips maar op een stoeprand zou ik niet doen maar op piepschuimen "balkje" o.i.d. ergens neer te leggen en dan te oefenen. Als het dan mis gaat rijd je geen materiaal aan diggelen maar het stuk piepschuim.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
SteveT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 17 april 2017, 12:08

Als je snelheid hebt is het eigenlijk vrij simpel.
Net voor de drop spring je omhoog, probeer vanuit je achterwiel te springen zonder dat je je voorwiel te fel omhoog trekt. Vervolgens is het een kwestie van naar achteren leunen zodat je niet over de kop zult slaan. Daarna duw je de bike als het ware terug naar de grond. Maar het belangrijkste is doen, vallen, opstaan en weer doen :). Veel succes!
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Tsjibiti schreef:
pietervl schreef: Stap 4: Oefenen op een stoeprand omdat je de timing goed moet krijgen. Kun je probleemloos met twee wielen tegelijkertijd landen dan ben je klaar voor het grotere werk.
Allemaal goed tips maar op een stoeprand zou ik niet doen maar op piepschuimen "balkje" o.i.d. ergens neer te leggen en dan te oefenen. Als het dan mis gaat rijd je geen materiaal aan diggelen maar het stuk piepschuim.
Even goed lezen wat de topicstarter wil en goed lezen waar je op reageert. We hebben het over drops. Lijkt mij niet erg handig om die te oefenen vanaf een piepschuim balkje.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

pietervl schreef:
Tsjibiti schreef: Allemaal goed tips maar op een stoeprand zou ik niet doen maar op piepschuimen "balkje" o.i.d. ergens neer te leggen en dan te oefenen. Als het dan mis gaat rijd je geen materiaal aan diggelen maar het stuk piepschuim.
Even goed lezen wat de topicstarter wil en goed lezen waar je op reageert. We hebben het over drops. Lijkt mij niet erg handig om die te oefenen vanaf een piepschuim balkje.
Scusa , je hebt gelijk. Ik dacht dat het ging om op zijn Sven Nys de techniek om over balkjes te springen onder de knie te krijgen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie