Specialized Camber - tijd voor verandering - pagina 13

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ook nog een leuk nerdy detail van de achternaaf.. One Ring to rule them all?

Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveysFlow
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 8 juli 2012, 18:25
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 650B custom

:lol: :-q Cool detail!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Nog een mooie actiefoto van de Hel van Groesbeek (door Erik van den Boogert, bijgewerkt door roderic.nl):

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

vette foto van een fantastische afdaling!
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Mooie naven van Tune! Heb ze zelf in het rood gehad. Heel mooi geluid ook... ;-) GeTuned, zo lijkt het wel. Een Fox 34 zou ook niet misstaan op de Camber. Weet niet waar je er overal mee fietst maar lijkt me stijver dan een RS-1 voor het extremere werk. Dat kan de Camber prima aan. Zelf vind ik de nieuwe 34 een wereld van verschil met de nieuwe 32. Of natuurlijk een Pike, maar die heb je waarschijnlijk al gehad. Anyhow, mooie strakke bike!
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Edit: je zal wel voor lichtgewicht gaan. Waarom ook anders Tune? ;-) Dan snap ik je RS-1 helemaal :-)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Fox 34 past idd ook mooi. Maar ik reed hiervoor met een Fox 32, stijf zat voor mijn doen (en toch wel redelijk wat extreme paden gereden in 't buitenland). RS-1 vind ik gewoon super vet staan en is alsnog een stuk stijver dan die Fox. Qua veergedrag ook een wereld van verschil als ik eerlijk ben.

In principe probeer ik hem wel zo licht mogelijk te bouwen maar hij moet nog steeds wat buitenlandse trips aankunnen, en dat kan die nog prima. Ik weeg ook maar 71-72kg dus hoef niet per sé extra sterk spul te hebben. Die wielen zijn wel gewoon 32 spaken en met dikke stijve carbon velgen, want ik houd wel van een beetje sturen en rammen..
PsycholoGuy
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 17 juni 2013, 18:03
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 8.0 SL 2020

nversteege schreef:Nog een mooie actiefoto van de Hel van Groesbeek (door Erik van den Boogert, bijgewerkt door roderic.nl):

Afbeelding
Mooie foto van de Romeinse afdaling!
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

nversteege schreef:Fox 34 past idd ook mooi. Maar ik reed hiervoor met een Fox 32, stijf zat voor mijn doen (en toch wel redelijk wat extreme paden gereden in 't buitenland). RS-1 vind ik gewoon super vet staan en is alsnog een stuk stijver dan die Fox. Qua veergedrag ook een wereld van verschil als ik eerlijk ben.

In principe probeer ik hem wel zo licht mogelijk te bouwen maar hij moet nog steeds wat buitenlandse trips aankunnen, en dat kan die nog prima. Ik weeg ook maar 71-72kg dus hoef niet per sé extra sterk spul te hebben. Die wielen zijn wel gewoon 32 spaken en met dikke stijve carbon velgen, want ik houd wel van een beetje sturen en rammen..
Nog nooit met carbon velgen gereden, maar het moet een wereld van verschil zijn. Nu de Hope XC hoops. Mocht de velg het begeven is de keuze snel gemaakt. Weeg ook maar 71kg, maar ga ook graag hard naar beneden ;-)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Tijd voor een grote update. Het was nodig om de boel eens te servicen.. bijna alles gestript en gepoetst:

Afbeelding

Nieuw spul erop..
- X01 Eagle cassette, derailleur, shifter en ketting
- 2e hands ROTOR crankstel met Power2Max Type S power meter
- 104mm BCD AbsoluteBlack blad erop, 36t
- Wheels MFG outboard bottom bracket voor PF30 en 24mm crank assen (was helemaal klaar met die prut SRAM PF30 lagers..)
- Er zit al een paar maand een setje SRAM Level Ultimate remmen op ter vervanging van de kapotte XT's die ik had (achterrem zuiger bleef steken)
- Oh ja en ik heb m'n Reverb er ook weer in gedaan voor de lol

Gewicht is nu wel gestegen van 11,6 naar 11,9kg incl. pedalen.
Afbeelding

Nieuwe schakel kabel, buiten kabel ging al vanaf 't begin mee dus dat mocht wel een keer. Effe prutsen om die door 't frame te krijgen:
Afbeelding

En weer veur mekaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schakelt als de brandweer, nog soepeler dan X01 1x11. Nu nog maar 2 ritjes mee gemaakt maar bevalt goed.
De fiets heeft ook al behoorlijk wat meegemaakt in 2017, sinds de laatste update:
- XCO Nieuwkuijk
- SKS Sundern Hagen 90km
- Gert Jan Theunisse Classic 120km
- Schinderhannes Emmelshausen 104km
- Rhens 80km
- Rursee 95km (met podium in de 30- categorie!)
- Amerongen 87km

En ook wat minder leuke dingen zoals een flinke deuk in de carbon achtervelg:
Afbeelding

Maar weer gefixed door een carbon reparateur, stickertje erover en weer gaan!
Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

't Zal wel goed gerepareerd zijn, maar had-ie dat nou niet met een hars kunnen opvullen ofzo, al die putjes? Nu ben ik zeker geen expert, dus misschien is dit wel heel goed gedaan hoor. Sowieso gaaf om je passie voor de techniek ook in beeld te zien!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik heb weinig benul over de details van carbon en de reparatie daarvan, dus kan er weinig zinnigs over zeggen. Het ziet er weer goed uit in ieder geval. De velgrand was ook afgevlakt (waarschijnlijk op een traptrede geslagen o.i.d.) en die is ook weer mooi rond.
v_schultinge

Blijft een gave bike. Ook de upgrades zien er goed uit!

Volgens mij scheurde je mij voorbij op het NK afgelopen zaterdag :D.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Zou zomaar kunnen, wat voor pakkie had je aan :P?
v_schultinge

nversteege schreef:Zou zomaar kunnen, wat voor pakkie had je aan :P?
Zwart/wit/rood. Ik rijd voor MTB Club Montafon. Dus redelijk uniek in NL :lol:
Plaats reactie