Idro meer

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Gentlemen

Begin Juni ga ik naar Livigno
Daar zoek ik geen info over voldoende voor handen.

Begin aug ook naar Levico en Idro (met de fam).
Levico ken ik de weg.

Maar het Idro meer.
Het zou er mooi moeten zijn om te biken maar ik kan weinig vinden.
Heeft iemand toevallig GPX files in de aanbieding ?
Mijn dank is groot.
:)
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

als het goed is heb ik ze nog op een andere computer, ik zal eens kijken.
ze komen uit dit boekje dat je als het goed is ter plekke kan kopen.

edit: toch even gezocht, staat genoeg op internet:
http://www.gpsies.com/homeOnly.do?isFul ... 7_hikebike" onclick="window.open(this.href);return false;

mn favorieten:
1) http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eolbphzpeebisngm" onclick="window.open(this.href);return false; monte breda, asfalt klim, stukje fiets dragen, eerst vrij technisch, daarna meer flowende singletrail over een bergrug met mooie uitzichten over het meer. ondanks de weinige km's en hm's toch een flinke tocht.

2) http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid ... zbkxfnpika" onclick="window.open(this.href);return false; bekend als 136 Kehren zum Idrosee niet aan beginnen als je niet van haarspeldbochten houdt ;-)

3) kan zo gauw geen gpx vinden. in het boekje heet hij giro bike rifugio alpo. vanuit ponte caffaro via bondone klimmen naar rifugio alpo a baitoni (1441m) daarna over het geel/wit gemarkeerde san antonio pad weer terug.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Top bedankt man dat je je favorieten deelt hier :-q
Die met die haarspelden spreekt wel aan !
Thanks
Erik
M@rTinB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 16:43
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7

En? Hoe is het gegaan?
Wij gaan zelf medio augustus naar het Idro meer.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Hoi
Ik ben er sinds afgelopen zaterdag.
Zondag eerste ritje gedaan. Was episch omhoog, had goede benen, in 1u45min 1200hm op de klok.
Het was een route die op meerdere fora te vinden is.
Na een week rijden in L:ivigno dacht ik dat ik wat gewend was, en dat was ook best wel zo totdat ik ergens lekker in de fucking middle of nowwhere een pad inmoest, dat werd al snel episch met de ene na de andere rotspartij die ik dan op gematigde snelheid nam want ik fietste alleen. Op een gegeven moment vlieg je dan ergens de bocht om en blijk je toch verkeerd te zitten, en intuitief maakte ik een noodstop, het klopte gewoon niet. Toen keek ik eens goed om me heen, en vooral naast me, dat was niet prettig op een overhangede klif met een gapend gat zonder bodem. Terug geschuiveld, en weer door. Een hele fraaie singletrack op zachte bosgrond gedurende een km of 5. En toen opeens hangend in een natuurlijke kom met 35kmh lag daar een steen die duidelijk niet mijn vriend was. Ik kon geen kant op, remmen op die losse humus had geen zin, voorwiel trok ik er nog overheen achterwiel over de berm, 180, de bosjes in, afbrekende boompjes, takken een doffe knal en een pieptoon. Enige dat ik kon uitbrengen was "jezus christus". Benen zagen er niet uit, ik heb blijkbaar een 5cm boompje met mijn schenen als Jean Claud Vandamme afgebroken, dus het bloed liep er goed uit. Knallende koppijn aan linkeroogkas. Maarrrrr de fiets geen schrammetje niets. De steen lag ook nog los (voetbal formaat op een singletrack die een halve voetbal breed was). Heb nog wat fotos gemaakt, en mijn fietsmaten geinformeerd (in NL) dat ik er hard af was gegaan. Dus ok rustig verder rijden. Maar gvd het werd stijl, niet te filmen. Met de schrik in de benen (LOL) gaan lopen en het werd steiler en steiler en steiler en gvd ik kon bijna niet meer lopen met fiets op de rug. Even terug gekeken zo een 2km helling van 50%. Al met al komt het besef na de daad, dit had heel slecht af kunnen lopen. Ik ben na de crash nog dik een uur aan het stuntelen geweest om weer in de bewoonde wereld te komen. Thuis onder de douche alle troep uit de snedes gewassen, weer bloeden als een rund. Ja een snee (schijfrem schijfrem schijfrem zouden wielrenners roepen, en misschien is het ook zo maar ik denk van niet) van bijna 5mm diep en 5cm lang. OK dus de tube secondelijm gepakt en met drie druppies vastgezet zodat evt vuil er nog uitkan. Daarna dik in de betadine zalf, en verbandje erop. Nu 2 dagen rustgehouden het ziet er goed uit. Mijn lijf voelde wel wat stijf, alsof ik door een vrachttrein was geraakt. Morgen ga ik weer in het zadel, voor een wat beschaafdere rit, niet te remote, want dat is wel de les, als je alleen fietst en thuis een vrouw en kinderen hebt zitten, kun je je beter kapot rijden met je vrienden erbij dan alleen in een fucking bos waar je al in staat van ontbinding bent als ze je ooit eens vinden. :winkie:

Lang verhaal kort: Idro is gaaf.
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

Mooi herkenbaar verhaal Erik, maar we geven de moed niet op, Einfach kann jeder
http://trails.de/mountainbikeregion/idrosee/
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ironhorse Erik schreef:Hoi
Ik ben er sinds afgelopen zaterdag.
Zondag eerste ritje gedaan. Was episch omhoog, had goede benen, in 1u45min 1200hm op de klok.
Het was een route die op meerdere fora te vinden is.
Na een week rijden in L:ivigno dacht ik dat ik wat gewend was, en dat was ook best wel zo totdat ik ergens lekker in de fucking middle of nowwhere een pad inmoest, dat werd al snel episch met de ene na de andere rotspartij die ik dan op gematigde snelheid nam want ik fietste alleen. Op een gegeven moment vlieg je dan ergens de bocht om en blijk je toch verkeerd te zitten, en intuitief maakte ik een noodstop, het klopte gewoon niet. Toen keek ik eens goed om me heen, en vooral naast me, dat was niet prettig op een overhangede klif met een gapend gat zonder bodem. Terug geschuiveld, en weer door. Een hele fraaie singletrack op zachte bosgrond gedurende een km of 5. En toen opeens hangend in een natuurlijke kom met 35kmh lag daar een steen die duidelijk niet mijn vriend was. Ik kon geen kant op, remmen op die losse humus had geen zin, voorwiel trok ik er nog overheen achterwiel over de berm, 180, de bosjes in, afbrekende boompjes, takken een doffe knal en een pieptoon. Enige dat ik kon uitbrengen was "jezus christus". Benen zagen er niet uit, ik heb blijkbaar een 5cm boompje met mijn schenen als Jean Claud Vandamme afgebroken, dus het bloed liep er goed uit. Knallende koppijn aan linkeroogkas. Maarrrrr de fiets geen schrammetje niets. De steen lag ook nog los (voetbal formaat op een singletrack die een halve voetbal breed was). Heb nog wat fotos gemaakt, en mijn fietsmaten geinformeerd (in NL) dat ik er hard af was gegaan. Dus ok rustig verder rijden. Maar gvd het werd stijl, niet te filmen. Met de schrik in de benen (LOL) gaan lopen en het werd steiler en steiler en steiler en gvd ik kon bijna niet meer lopen met fiets op de rug. Even terug gekeken zo een 2km helling van 50%. Al met al komt het besef na de daad, dit had heel slecht af kunnen lopen. Ik ben na de crash nog dik een uur aan het stuntelen geweest om weer in de bewoonde wereld te komen. Thuis onder de douche alle troep uit de snedes gewassen, weer bloeden als een rund. Ja een snee (schijfrem schijfrem schijfrem zouden wielrenners roepen, en misschien is het ook zo maar ik denk van niet) van bijna 5mm diep en 5cm lang. OK dus de tube secondelijm gepakt en met drie druppies vastgezet zodat evt vuil er nog uitkan. Daarna dik in de betadine zalf, en verbandje erop. Nu 2 dagen rustgehouden het ziet er goed uit. Mijn lijf voelde wel wat stijf, alsof ik door een vrachttrein was geraakt. Morgen ga ik weer in het zadel, voor een wat beschaafdere rit, niet te remote, want dat is wel de les, als je alleen fietst en thuis een vrouw en kinderen hebt zitten, kun je je beter kapot rijden met je vrienden erbij dan alleen in een fucking bos waar je al in staat van ontbinding bent als ze je ooit eens vinden. :winkie:

Lang verhaal kort: Idro is gaaf.
Sufferd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Jezus wat een tocht, kan toch heel snel heel raar aflopen als je de omgeving niet goed kent...
Ik heb een keer in Frankrijk een tocht alleen gemaakt, leuke paden tot ik een heuvel met hele dichte begroeing lopend over moest en onderuit ging met mijn knie vol op een scherpe rots.
Bloed gutste er uit, herinnerde me een huisje km terug en ben daar heen gestrompeld met mijn tschirt als noodverband.
Gelukkig iemand thuis, ambulance gekomen en 6 hechtingen, linke shit als je alleen bent in de onbekend terrein.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De kapitein is wel heel subtiel ;)

Hij heeft niet helemaal ongelijk, maar het kan natuurlijk altijd fout gaan, misschien wel juist als je te voorzichtig doet.
En thuis in een stoel blijven zitten is ook geen optie, dus het is niet zo zwart/wit.
Mooi dat het goed is afgelopen :-q

Ik ben zelf ook wel eens zo'n steen tegengekomen.
Die lag midden op het pad terwijl ik van het adembenemende Alpen landschap zat te genieten.
Voor ik het wist maakte ik deel uit vh landschap :-{
Helm kapot, grote brand/schuurplek op mn schouder.
Gelukkig geen showstopper.
En ik was niet eens alleen, maar in gezelschap, met gids erbij en alles.
Dus een ongeluk kan altijd gebeuren.
(maar je hebt veel factoren zelf in de hand)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie