House of MTB

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
mtbik
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 februari 2011, 21:42
Mijn mountainbike: liteville 301 MK4, Hammerhead Thumper

Even een paar crappy pics, van wel erg mooie onderdelen van ANVL en BikeYoke. :winkie: en stiekem ook mijn KONA.
Afbeelding
De resetimbus om te ontluchten
Afbeelding
160mm drop :winkie:
Afbeelding
ANVL stuur en stuurpen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en mijn Kona met de parts
Afbeelding
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=111622" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=116178" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Een paar weken geleden een Anvl zadel gekocht bij House Of MTB. Fijn zadel en snel geleverd. Is ook nog een heel net prijsje voor dit zadel (vind ik) :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Voor de liefhebbers van mooi, mooier, mooist...

De info over de nieuwe 901 mag naar buiten:
http://www.liteville.com/en/163/bikes/901-mk3/general/" onclick="window.open(this.href);return false;

En de info over de nieuwe 601:
http://www.liteville.com/en/167/bikes/601-mk4/general/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding


(1) SuperYoke – ermöglicht ein noch kompakteres Heck trotz Reifen bis zu 27,5˝ x 2,6˝

(2) EIGHTPINS kompatibel – Schnittstelle für voll integrierte Variosattelstütze

(3) Patentierte Geometrieverstellung über Dämpferschlitten – zum Feintuning von Lenkwinkel und Tretlagerhöhe

(4) Evo6 Rahmenstandard – optimale Laufradgeometrie und bessere Kettenlinie

(5) Perfekt nutzbarer Federweg (180 mm) – mit bewährter Liteville 4-Gelenk-Kinematik

(6) NPC+ Zugführung – komplett innenverlegt und längungsfrei

(7) Gewichtsreduktion am hochfesten Aluminium-Rohrsatz durch belastungsoptimierte Wandstärken

(8) Syntace VarioSpin Steuersatz – zur Anpassung des Lenkwinkels. 0° Standard, 1,5° / +1,5° (Zubehör)

(9) Oversize Sitzrohr – für 34,9 mm Sattelstütze

(10) Syntace X-12 Steckachsensystem – steif und leicht, ermöglicht Sturz- und Spureinstellung

(11) Vorbereitet für SCS Kettenführung (Zubehör) – die leiseste, stabilste und montagefreundlichste Kettenführung am Markt
(12) TCL (Tuned Chainstay Length) – an die Rahmenlänge angepasste Kettenstrebenlängen

(13) Für die jeweiligen Anforderungen optimierte Lagertypen mit Spezialfett und maximalem Füllgrad (Horst-Link von außen abschmierbar) für ein perfektes Ansprechverhalten

(14) Im Unterrohr integrierter, extrem stabiler Doppelbrückenanschlag

(15) Auswechselbare Schaltaugen – X-12 Typ3 für Standard oder Directmount mit im Rahmen integrierter Ersatzschraube

(16) Downtube Frame Protector (Zubehör)

(17) Low-Directmount Umwerferbefestigungen – Rahmen kompatibel mit 1- und 2-fach Kurbelgarnituren

(18) RockGuard – unser eigen entwickelter Schaltwerkschutz gegen unliebsame Felskontakte (Zubehör)

(19) Postmount 7˝ Bremsaufnahme (180 mm Directmount)

(20) RockShox VividAir mit 76 mm Dämpferhub, Zugstufe, Druckstufe und Endprogression einstellbar

Hochwertige, gewichtsoptimierte Titanschrauben serienmäßig
Laatst gewijzigd door mud mate op wo 15 maart 2017, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

http://www.liteville.com/en/167/bikes/601-mk4/general/" onclick="window.open(this.href);return false;
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Schitterend, ik hou er wel van, duitse degelijkheid. Het komt ook met een prijskaartje... Maar heb ik het nou goed dat er geen enkele 29er in het gamma zit? De 301 heeft 29 front maar 27,5 rear?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De 101 is met zijn scaled sizing in de L en Xl ook voor en achter met 29'' te rijden. De 301 MK13 niet idd. Maar zoals de voor info is de MK14 waarschijnlijk wel in de XXL. De H3 heeft plus banden. Dus die kun je omwisselen voor 29'' desgewenst. Tja voor de 601 en 901 is 29'' al helemaal niet meer logisch en dus ook niet leverbaar.

Door Liteville wordt duidelijk gekeken naar wat logisch is voor welke type fiets, maat en inzetgebied en welke wielmaat daarbij dan past. En dan kijken ze echt naar het inzetgebied waar hun aan denken. Daarom is de 101 dus wel met 29'' te verkrijgen. Hier in NL kun je met de vlakke wegen en relatief weinig uitdaging natuurlijk sneller met een 29'er aan de bak. Hier zal rationeel gezien de H3 en 101 ook de meest logische keuze zijn gelet op de paden.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ik vind het wel opvallend dat op de site van liteville de h3 niet wordt aangeboden als volledige 29er.. Ik snap.de theorie achter een groot voorwiel en kleiner achterwiel..Maar hoe is de praktijkervaring? we raken erg off topic.. Is er een "het grote liteville" topic?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Het leuke is dat je de theorie kunt toepassen. Uiteindelijk denk ik dat de meeste mensen gewoon beide hetzelfde wiel rijden. Zelf heb ik een poos 27,5 in combi met 26"gereden. Gaat prima.

Gewoon omdat ze oh zo mooi zijn...

AfbeeldingAfbeelding
mtbik
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 februari 2011, 21:42
Mijn mountainbike: liteville 301 MK4, Hammerhead Thumper

Het assortiment breidt zich aardig uit bij House of MTB.

Ondertussen Conway, Acros, BrakeForceOne, RockShox....
Volop keuze ondertussen dus :winkie:

Afbeelding
Afbeelding
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=111622" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=116178" onclick="window.open(this.href);return false;
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

mtbik schreef:Het assortiment breidt zich aardig uit bij House of MTB.

Ondertussen Conway, Acros, BrakeForceOne, RockShox....
Volop keuze ondertussen dus :winkie:
Hoeveel korting krijg jij bij Mud?? :tong
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

baron062 schreef:
mtbik schreef:Het assortiment breidt zich aardig uit bij House of MTB.

Ondertussen Conway, Acros, BrakeForceOne, RockShox....
Volop keuze ondertussen dus :winkie:
Hoeveel korting krijg jij bij Mud?? :tong
Hij krijgt geen korting... :winkie:
Alleen maar service :lol:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Even een extra berichtje.

Zo vandaag naar de Nicolai Hausmesse 2017 gegaan samen met Willem en Marius. Tja de eerste vraag is altijd, wat valt er te zien en te beleven. Daar kunnen we na het bezoek heel duidelijk in zijn. VEEL!!! Gewoon erg leuk om eens achter de schermen te mogen kijken in zo'n bedrijf. Mooi om te zien hoe zo'n proces van aluminium tot aan een hele fiets verloopt. En vooral mooi om te zien hoe de machines van een blok aluminium de mooiste producten frezen. Verder waren de lassers aan het werk. Het viel vooral op dat Marius wel een beetje (zacht uitgedrukt) jaloers was op de kunsten van deze mannen. Erg leuk om te zien hoe relaxed die mannen de meest mooie lasrupsen aanbrengen op een frame.
Tja verder was er de mogelijkheid om fietsen te testen. Is dat leuk? Ja en nee. Het ja deel is uiteraard het testen, maar stiekem hoop je dan dat het niet beter rijdt dan je huidige fiets... Tja daar komt dan het nee deel. Damn, wat rijden die Nicolai's geweldig... Tja en dan gaat het weer kriebelen. Dus ik verwacht binnen enige tijd misschien wel weer een wissel in mijn eigen collectie. Tja dan wordt het een N in plaats van een M. Leuke omgeving om een rondje te maken. Helaas hadden we onvoldoende tijd om de DH G19 even in zijn echte habitat te testen, maar met de G16 is dat wel gelukt. Ook nog even de E-BOXX getest. Elektrisch en dat gaat snel, vooral in de turbo stand!
Dus hier alvast even wat foto's om een impressie te krijgen van al het moois dat wij hebben kunnen aanschouwen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door mud mate op za 8 april 2017, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Op dat laswerk kan je inderdaad heel erg jaloers worden. Als ze nu nog iets meer aandacht besteden aan de dropouts en achtervorken zou ik er best 1 willen hebben. Mooi spul!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

baron062 schreef:Op dat laswerk kan je inderdaad heel erg jaloers worden. Als ze nu nog iets meer aandacht besteden aan de dropouts en achtervorken zou ik er best 1 willen hebben. Mooi spul!
Ja en als je dan ziet hoe makkelijk die mannen die lassen daarop aanbrengen... Niet normaal :o :o :o
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

mud mate schreef:
baron062 schreef:Op dat laswerk kan je inderdaad heel erg jaloers worden. Als ze nu nog iets meer aandacht besteden aan de dropouts en achtervorken zou ik er best 1 willen hebben. Mooi spul!
Ja en als je dan ziet hoe makkelijk die mannen die lassen daarop aanbrengen... Niet normaal :o :o :o
Als je de hele dag niets anders doet? Ik moet het hebben van mijn hobbytijd. En dan maak je gewoon te weinig meters.

Mooie HAAScnc trouwens, heb ik ook eens een jaartje mogen bedienen.
Plaats reactie