Welke mountainbike is beter in deze prijsklasse.

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Riload
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 2 april 2017, 21:02

Hallo, ik ben een beginnend mountainbiker en zoek een passende mountainbike. Natuurlijk om te beginnen en te proberen zoek ik een tweedehandse fiets. Ik ben nog steeds aan het zoeken in omgeving Eindhoven in een straal van 50 kilometer. Ondertussen heb ik deze 2 gevonden:
Trek mountainbike €170 (type niet duidelijk voor mij)
http://link.marktplaats.nl/m1152250103? ... ialbuttons" onclick="window.open(this.href);return false;

Merida Kalahari 510 €125
http://link.marktplaats.nl/m1151833495? ... ialbuttons" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou hierbij graag jullie advies krijgen over welke een betere optie zou zijn.

Mvg Riload.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De Trek was nieuw wat hoogwaardiger. De vraag is nu echter of alles nog wel een beetje naar behoren werkt. Veel mag je er voor die prijs niet van verwachten...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik zou voor de trek gaan en wel iemand meenemen met verstand van zaken met testen. Als alles nog een beetje loopt een weinig speling heeft, dan prima ding om mee te beginnen. Ga er niet aan upgraden, dat is hij dan weer niet waard.
Riload
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 2 april 2017, 21:02

Lars TB schreef:De Trek was nieuw wat hoogwaardiger. De vraag is nu echter of alles nog wel een beetje naar behoren werkt. Veel mag je er voor die prijs niet van verwachten...
Dat is waar. Ik heb ook nog deze Granville XC gezien: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =lr&pos=24" onclick="window.open(this.href);return false; Misschien ook te goedkoop om waar/goed te kunnen zijn? Ben hierin echt een beginner wat dat betreft.
Riload
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 2 april 2017, 21:02

Kjiratsiekoedel schreef:Ik zou voor de trek gaan en wel iemand meenemen met verstand van zaken met testen. Als alles nog een beetje loopt een weinig speling heeft, dan prima ding om mee te beginnen. Ga er niet aan upgraden, dat is hij dan weer niet waard.
Dankje voor de tip! Het is niet al te ver weg voor mij, dus ik zal als ik de tijd heb misschien toch even gaan kijken met een vriend die er verstand van heeft.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik neem trouwens aan dat je een beginner bent?
Riload
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 2 april 2017, 21:02

Kjiratsiekoedel schreef:Ik neem trouwens aan dat je een beginner bent?
Ja, ik heb wel eens een mountainbike gehad, maar nooit serieus in de bossen gereden en/of erop gelet wat voor onderdelen erop zitten.
Plaats reactie