Vaste route op de Maashorst bij Zeeland???

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Oranje en groen voor de wegfietsers, de blauwe, rode en gele route voor de bosfietsers. Zo is iedereen blij!!! :tong :tong
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Gisteren dus de Oranje route gefietst en ik had toevallig weer eens de actioncam mee. Heb van de stukjes film even snel een compleet filmpje gemaakt, van zo'n kleine 10 minuten :winkie: .
Krijg je beetje een indruk van de route en waarom iedereen klaagt over of juist blij is met deze route. :-q

Oranje route: https://www.youtube.com/watch?v=UI4aln1k3dA" onclick="window.open(this.href);return false;

Van de blauwe lus heb ik ook een paar filmpjes gemaakt onderweg, onder andere de nieuwe stukken voor de eerste heuvelrug naar Naat Piek. Daar ga ik vanavond mee aan de slag.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Thx... deefdeef ik kan mij voorstellen dat dat ene stuk behoorlijk drassig kan zijn. Nu de routes droog zijn liggen ze er prachtig bij. Zelfs de gele route in Reek was zowat helemaal droog. Jammer dat het daar aardig wortelig op sommige plaatsen en er een omgevallen boom ligt op bij de afdaling bij de parkeerplaats bij de Corridorweg.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@Wizzy: in de winter is dat stuk nog wel iets meer dan drassig. Bij een toertocht zo'n 3 jaar terug had ik het gevoel dat ik tot aan mijn assen door de modder aan het ploeteren was.

En voor de geïnteresseerden heb ik nu ook een filmpje van wat fragemeten van de Blauwe route online gezet.
https://www.youtube.com/watch?v=MIAM0D89ml4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Gisteren dus de Oranje route gefietst en ik had toevallig weer eens de actioncam mee. Heb van de stukjes film even snel een compleet filmpje gemaakt, van zo'n kleine 10 minuten :winkie: .
Krijg je beetje een indruk van de route en waarom iedereen klaagt over of juist blij is met deze route. :-q

Oranje route: https://www.youtube.com/watch?v=UI4aln1k3dA" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is simpelweg de eerste lus van de jaarlijkse toertocht van TTV Uden eind januari. Dan ligt het er inderdaad vaak veel slechter bij. Zoals nu op je filmpje is het een fantastische route. Zo kom ik het alleen maar tegen bij mooi (vries) winterweer. Bij het huidige weer primeert de wegtoerfiets.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Wederom een mooi filmpje. Maak ik er goed uit op dat ze de heuvelrug (of een deel daarvan) die ze eerst in de route hadden weer gaan op gaan nemen in de route? Dat was nml wel een lang nieuw gedeelte. Goed dat ze boomstammen langs het hek hebben gelegd waar je ipv links langs het hek ook rechts de route aan kunt houden. Uiteindelijk kom je dan op hetzelfde punt uit, maar ik ging daar nog wel eens rechtdoor en vergat af te buigen.

@ Tsjibiti... Zelf heb ik niet veel met over de weg touren met een wielrenfiets. Ik blijf het eigenlijk nog steeds vreemd vinden dat wegwielrenners massaal voor de mtb in de winter kiezen en voor het vieze weer.

Met mooi weer fiets ik het liefst in de bossen. Ook vanwege de schaduw.
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

Dat stuk bij 'langs het hek' is al vaker afgezet geweest. Iemand meent de oude route open moeten houden.

De oude heuvelrug pak ik ook nog steeds mee. Eigenlijk rij ik in grote lijnen de oude route met de Zeeland lus.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Wizzy82 schreef: @ Tsjibiti... Zelf heb ik niet veel met over de weg touren met een wielrenfiets. Ik blijf het eigenlijk nog steeds vreemd vinden dat wegwielrenners massaal voor de mtb in de winter kiezen en voor het vieze weer.

Met mooi weer fiets ik het liefst in de bossen. Ook vanwege de schaduw.
De verklaring daar voor is heel simpel. Voor wegtoerfietsers is het tijdens de winter te koud om op de weg te fietsen.
Onverhard en door de bossen fietsend kan men zich gemakkelijker warm houden. Het onverhard toerfietsen of wat ze hier mtb-en noemen is net als bijvoorbeeld het spinnen bijzaak en dient alleen maar om niet met veel overgewicht in het voorjaar aan het nieuwe wegseizoen te beginnen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Klopt voor veel helaas wel. Maar als je wil blijven fietsen is mtb'en als het koud is wel lekkerder ja, minder last van de wind en door de vele mini-sprintjes blijf je lekker warm.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Tsjibiti schreef:
Wizzy82 schreef: @ Tsjibiti... Zelf heb ik niet veel met over de weg touren met een wielrenfiets. Ik blijf het eigenlijk nog steeds vreemd vinden dat wegwielrenners massaal voor de mtb in de winter kiezen en voor het vieze weer.

Met mooi weer fiets ik het liefst in de bossen. Ook vanwege de schaduw.
De verklaring daar voor is heel simpel. Voor wegtoerfietsers is het tijdens de winter te koud om op de weg te fietsen.
Onverhard en door de bossen fietsend kan men zich gemakkelijker warm houden. Het onverhard toerfietsen of wat ze hier mtb-en noemen is net als bijvoorbeeld het spinnen bijzaak en dient alleen maar om niet met veel overgewicht in het voorjaar aan het nieuwe wegseizoen te beginnen.
Zie hier dus het verschil tussen een wielrenner en een mountainbiker:
- Een wielrenner ziet het mtb-en als bijzaak en rijdt alleen in het bos in de winter, omdat hij het anders koud krijgt..... :lol: :roll:
- Een mountainbiker weet dat dit eigenlijk juist een zomersport is, maar neemt de kou, regen en modder in het najaar voor lief om toch maar zoveel mogelijk met zijn geliefde hobby bezig te zijn.... Bijkomend voordeel van het mountainbiken in de zomer is ook dat we dan geen last hebben van deze groep pseudo-boscrossers... :winkie: :tong
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

:lol: :lol: :lol:
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@wizzy: helaas niet, dit is dezelfde heuvelrug als die nu in de huidige route zit. Alleen ga je nu niet meer langs die blokhut maar via die nieuwe route. Tenminste ik vermoed dat het onderdeel gaat worden van de route.
Normaal steek je, na het brede zandpad Corsicanerweg, de Udensdreef over. Maar nu ga je eerst een stukje linksaf en bij eerste pad ga je weer rechts het bos in en kom je vanzelf de nieuwe track tegen. De nieuwe track sluit weer aan op die steilere klim met het mulle zand op de heuvelrug.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Dan heb ik dat stuk al wel zien liggen besef ik mij nu maar ging ik eraan voorbij omdat het nog niet in de route was opgenomen.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Wizzy82 schreef:Thx... deefdeef ik kan mij voorstellen dat dat ene stuk behoorlijk drassig kan zijn. Nu de routes droog zijn liggen ze er prachtig bij. Zelfs de gele route in Reek was zowat helemaal droog. Jammer dat het daar aardig wortelig op sommige plaatsen en er een omgevallen boom ligt op bij de afdaling bij de parkeerplaats bij de Corridorweg.
Nou... Die omgevallen boom heb ik net eigenhandig met bijl en zaag aan de kant geholpen. Daar irriteerde ik me ook iets te vaak aan.
Dus de volgende keer kun je lekker doorfietsen en hoef je niet meer zo'n irritant tot lusje te doen 8)
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Kom net terug van een wandeling en zie dat er vanavond nog een stuk of 4 de route bij Zeeland over gecrosst zijn. Pak dan gewoon t bos met de oude crossbanen, maar niet de route denk ik dan. Als ik de kans krijg geef ik die mannen gewoon door aan de sterke arm der wet.
Plaats reactie