MTB Route Oldenzaal / Hulsbeek

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Dex schreef:Deze route kortgeleden ook weer gereden, maar deze ligt er echt belabberd bij. Hier lijkt geen sprake van onderhoud te zijn. En de Buizerd is inderdaad een vervelende bijkomstigheid... inmiddels al 3 keer op bezoek gehad, maar door de huidige staat van de route zal ik daar de komende tijd niet veel last meer van hebben...
Ik ben er vorige maand ook nog geweest. Het ligt er erg slecht bij, kapot gereden in een natte periode en niet hersteld. Niet leuk om te rijden.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Vandaag Hulsbeek gereden en ik moet toch zeggen dat ik aangenaamd verrast was.

1) In hoeverre ik me bij het weer of het onderhoud moet bedanken kan ik niet inschatten, maar het lag er eigenlijk prima bij.

2) Het mag dan een kort rondje zijn maar op verscheidene plaatsen zijn er extra hindernissen gecreeerd waar je het eerste rondje optie A neemt, het tweede rondje optie B, ... waarmee je zeker 3 rondjes kunt vullen zonder 3x exact hetzelfde te rijden aan de interessantere stukken, alleen de verbindingsroute is hetzelfde. Maar op 30km rondjes is er afgezien van het uitzicht ook niet veel verschil tussen veldweg A tussen weilanden en veldweg B tussen weilanden.

3) Ik moet absoluut mijn waardering uitspreken voor wat er aan alternatieve lijnen is aangelegd en dan met name de moeilijkheidsgraad. Veel meer dan 5~6m hoogteverschil ben ik volgens mij ook niet tegengekomen maar daarin vind je wel:
- houten S-(kom)bocht constructie die in een bikepark niet misstaat...
- bochtcombinaties om die hoogte te overbruggen die dermate krap zijn dat je er waarschijnlijk niet aan ontkomt - de lijn die het voorkomt heb ik althans voor mijn wielbasis (lang) niet gevonden - je achterwiel om te zetten...
- wat drops en opeenvolgende dwarsliggers waar je niet heel ver van de limiet lijkt te zitten wat betreft de hoogte waar je nog vanaf kunt afrollen (de lastige kant).
- wat northshore en rock garden constructies...

In samenvatting aangenaam verrast dat op een plaats waar je in op basis van locatie en notering qua route in vergelijk met andere opties in de regio met veel meer natuurlijke mogelijkheden weinig van zou verwachten een veel bredere interpretatie van MTB'en krijgt voorgeschoteld dan 1001 kombochten zonder noemenswaardig obstakel.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nimbus schreef:Afbeelding
En een keer geen gekke doodskoppen, kippen of andere pogingen om lollig te zijn maar gewoon markering conform 4.2.024 (ok, met een rode "waarschuwing" driehoek).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik moet zeggen dat ik het Hulsbeek altijd links laat liggen maar dit nodigt toch wel weer uit om daar weer eens te gaan biken.
Twentse Rosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 10 november 2016, 17:50

Mooi dat de vernieuwingen en verbeteringen in de smaak vallen! :-q De route was dan ook flink aan een upgrade toe. Er zijn dan ook heel wat avond- en weekenduren ingestoken door leden van MTB-vereniging Het Twentse Ros (kortweg: HTR), gesteund door de Regio Twente.

Het onderhoud is een doorlopend verhaal, dat wederom in handen is van de vrijwilligers van HTR. Bovendien zijn we nog niet klaar! Komend najaar zullen wederom de handen uit de mouwen gestoken worden om nog meer technische hindernissen te maken. Denk bijvoorbeeld aan een grote(re) en uitdagender rockgarden. Ondanks dat HTR zich verantwoordelijk voelt en zeker ook voor het eigen belang aan het werk is, zijn andere geïnteresseerde fanatiekelingen altijd welkom! Mocht je een keer mee willen helpen, een klacht of een goed idee hebben; neem dan contact met ons op. Mail met baanonderhoud@mtbhettwentseros.nl.
Mogura
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 16 april 2017, 15:53
Mijn mountainbike: Cube Acid

Zijn er nog plannen om het bikeparkje uit te gaan breiden in de nabije toekomst?
Een mooie pumptrack wellicht een idee?
Zoiets:

Afbeelding

A girl can dream...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Vanochtend even wezen spelen daar. Echt petje af voor de trailcrew.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Hmmm, de foto's zijn uitnodigend. Binnenkort daar weer eens naar toe. Te lang geleden.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gisteren geweest, helaas route eigenlijk afgesloten ivm obstaclerun.... Toch gefietst, en waar mtb-route en obstaclerun elkaar kruisten, rustig gewacht, gekeken gepraat met medewerkers, en zodoende was het geen enkel probleem dat we rustig rondtoerden. Alleen het technische deel bij de drops, switchbacks, kombocht-northshore was deels dicht..
- Route an sich aardig, niks bijzonders.
- Maar de ttf's zijn een zeer prettige toevoeging! Zoals al genoemd diverse rockgardens en -achtige constructies, mooie dubbele northshore kombocht, diverse drops. Dat mini-parkje is erg leuk, en ook later nog een paar keer (op en af dat dijkje met rockgarden omlaag, boomstammen omhoog, maar ook een stuk northshore en op het einde nog een rotsenformatie).
- Zeker een aanrader om hier te komen fietsen, en dan niet richten op de kilometers maar op de ttf's!!!! :-q :bier:

ps: tip voor de mensen die over deze route gaan: ivm obstaclerun was route eigenlijk het hele weekend gesloten. Gelukkig mochten we er wel op en langs, voor medewerkers van obstaclerun geen probleem zolang we maar niet in de weg reden. Anders voor niets die kant op gegaan. Daarom handig om zoiets op dit forum te melden....
Twentse Rosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 10 november 2016, 17:50

Mogura schreef:Zijn er nog plannen om het bikeparkje uit te gaan breiden in de nabije toekomst?
Een mooie pumptrack wellicht een idee?
.
Ideeën genoeg! En laat een pumptrack nou één van de wensen zijn... :winkie:
Het zal echter nog wel even duren voordat die er is (iets met geld, tijd en prioriteit).
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mogura schreef:Zijn er nog plannen om het bikeparkje uit te gaan breiden in de nabije toekomst?
Een mooie pumptrack wellicht een idee?

A girl can dream...
Euh? Was jij niet net begonnen met mountainbiken? :o



Goede instelling :-q :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Mogura schreef:Zijn er nog plannen om het bikeparkje uit te gaan breiden in de nabije toekomst?
Een mooie pumptrack wellicht een idee?
Zoiets:
A girl can dream...
Haaksbergen heeft er een: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 96&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hulsbeek staat nu echt met stip op 1 voor als ik dichtbij huis mijzelf goed wil vermaken.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Laatst 2 keer in de namiddag weer eens op Hulsbeekroute geweest. Moeilijkheidsgraad TTF's niet onderschatten. Viel mij vies tegen :oops: . Na paar keer proberen aantal obstakels wel gelukt, maar voor de northshore heb ik nog geen goede lijn kunnen vinden. Steil kreng ook :-{
Ga er weer eens vaker naar toe!
Plaats reactie