Hoe weet ik of broek te klein is

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

Beste,

Ik heb 2 weken geleden de Endura Clickfast Mesh Liner in maat M besteld. Alleen ik durf voor mij zelf niet helemaal te zeggen of het de juiste maat is. Mijn omtrek is 88 cm volgens het maattabel heb ik dan een M. Alleen ik heb niet het idee dat de zeem goed onder mijn kont zit. Ik neem aan dat de iets dikkere kussentjes voor je zit botjes zijn.

Veranderd de groote van de zeem wanneer je ook een grotere maat besteld, misschien dat ik een L nodig heb.

Vind iemand zich hierin die hierdoor ook misschien een grote maat heeft besteld?

Groeten,

Yannic
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Of de zeem op de juiste plek zit durf ik niet te zeggen, maar een fietsbroek hoort wel goed strak te zitten. Maatstaaf bij mij is meestal of hij bij de benen en buik niet te strak zit, maar hij moet zeker wel goed aansluiten. Bij broeken met een bretels mag de bretels ook goed strak zitten als ik sta, het mag zelfs wel een beetje oncomfortable zitten bij het staan. Als ik dan op de fiets zit, komt de bretels iets losser te zitten.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het gaat hier om een liner die je in een Endura baggy kunt klikken - dus misschien een iets ander verhaal. Maar als het goed is zou ook de grootte van de zeem moeten veranderen bij een grotere maat broek.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Het gaat hier om een liner die je in een Endura baggy kunt klikken - dus misschien een iets ander verhaal. Maar als het goed is zou ook de grootte van de zeem moeten veranderen bij een grotere maat broek.
Ik moet deze broek ook vrij aardig hoog optrekken wil de zeem goed zitten bij de billen. Trek hem bijna over me navel heen. Ik dacht dat ik ook een juiste kortebroek had besteld alleen dat was er eentje met een zeem erin. Dus heb ook op dit moment geen idee hoe die zit met zo baggy.
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

t-8one schreef:Of de zeem op de juiste plek zit durf ik niet te zeggen, maar een fietsbroek hoort wel goed strak te zitten. Maatstaaf bij mij is meestal of hij bij de benen en buik niet te strak zit, maar hij moet zeker wel goed aansluiten. Bij broeken met een bretels mag de bretels ook goed strak zitten als ik sta, het mag zelfs wel een beetje oncomfortable zitten bij het staan. Als ik dan op de fiets zit, komt de bretels iets losser te zitten.
Bij me bovenbeen zit die wel redelijk strak, maar dat komt vooral door me voetbal verleden ik heb daar al snel last van. Misschien toch dan even een maat L nog bestellen.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Ik heb een clickfast mesh liner in L, heb zelfde buikomvang als dat jij hebt. Denk niet dat een L je gaat helpen. Zeem is gewoon niet erg lekker.
Als ik jou was zou ik een andere binnenbroek proberen. Ik heb nu een Craft gekocht. Alleen nog voor korte woon-werk ritjes gebruikt, maar lijkt een stuk beter te zitten.
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

De binnenbroeken die bij een bikeshort geleverd worden zijn naar mijn ervaring meestal matig van kwaliteit, maar dat staat misschien wel los van de pasvorm en hoe je op de zeem zit.
Hoe je zit op de zeem zit verschilt erg per merk fietsbroek en is natuurlijk ook afhankelijk van je lichaamsbouw. Het probleem dat je niet met je zitbotjes op het dikste deel van de zeem zit herken ik wel: bij veel merken fietsbroeken zit ik zelfs met m'n zitbotjes helemaal niet op de zeem, maar ervoor. Totnutoe is de enige broek die lekker zit en waarbij ik goed op de zeem zit van Assos. Ik heb ook eens een broek van Castelli gehad waarbij ik goed op de zeem zat, maar die zat erg strak om mijn benen.
Ik ben een keer naar de winkel van Rose Versand gegaan. Daar hebben ze veel keuze. Ik heb verschillende broeken gepast en ben met de fietsbroek in de winkel op een fiets gaan zitten. Dat is namelijk de enige manier om er achter te komen of een broek goed past. Je zal natuurlijk altijd zien dat de best passende ook een van de duurste is...
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

Charlie Skeen schreef:De binnenbroeken die bij een bikeshort geleverd worden zijn naar mijn ervaring meestal matig van kwaliteit, maar dat staat misschien wel los van de pasvorm en hoe je op de zeem zit.
Hoe je zit op de zeem zit verschilt erg per merk fietsbroek en is natuurlijk ook afhankelijk van je lichaamsbouw. Het probleem dat je niet met je zitbotjes op het dikste deel van de zeem zit herken ik wel: bij veel merken fietsbroeken zit ik zelfs met m'n zitbotjes helemaal niet op de zeem, maar ervoor. Totnutoe is de enige broek die lekker zit en waarbij ik goed op de zeem zit van Assos. Ik heb ook eens een broek van Castelli gehad waarbij ik goed op de zeem zat, maar die zat erg strak om mijn benen.
Je zal natuurlijk altijd zien dat de best passende ook een van de duurste is...
Ik heb er nu 2 deze die ik hierboven beschrijf en eentje van agu die zit dan voor mij gevoel net iets beter, maar die broek is al paar jaar ouder maar nooit veel gedragen. Ik fiets nu voor als nog alleen naar werk (20km heen en terug) dus wil er nog niet teveel aan uitgeven. Heb nu net bij decathlon gekeken en de broeken van btwin zien er wel oke uit.
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Als je op een zadel gaat zitten... zit je dan lekker?

Ja: Houden
Nee: Terugsturen
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

amr schreef:Als je op een zadel gaat zitten... zit je dan lekker?

Ja: Houden
Nee: Terugsturen
Nou dat is dus ook een beetje waar ik mee zit. Eerste dagen had ik wel veel last van zadelpijn. Maar nu na 1,5 week 160 km gereden en begint aardig minder te worden. Alleen afgelopen dagen veel last gehad van zware tegen wind. Waardoor me boven benen nu echt klote voelen. Maar komt ook dat ik langzaam herstel door me nachtdiensten nu. Even een paar dagen rust nemen eerst.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Je gebruikt hem dus al, terugsturen is geen optie meer.
Plaats reactie