Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Zonder internetverbinding mag je het inderdaad vergeten volgens mij. Maar heeft tegenwoordig bijna niet iedereen zo'n slimme telefoon met internet?
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Maar als rechtgeaarde gierige 'Ollander wil je natuurlijk geen dure buitenland-MB's gebruiken :-q
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

asphaltdude schreef:Maar als rechtgeaarde gierige 'Ollander wil je natuurlijk geen dure buitenland-MB's gebruiken :-q
1 minuut telefonisch bellen en een verwachte doorkomst aangeven. Of vooraf doornemen hoe laat je ongeveer waar bent. Reken met 20 kmh en tel de afstanden uit tot de gewenste punten waar je ontmoeting gepland is
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

asphaltdude schreef:Maar als rechtgeaarde gierige 'Ollander wil je natuurlijk geen dure buitenland-MB's gebruiken :-q
Jij snapt 'm :wink: Maar wordt gewoon bellen dus, bedankt voor de hulp allen :-q
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

melkman schreef:
asphaltdude schreef:Maar als rechtgeaarde gierige 'Ollander wil je natuurlijk geen dure buitenland-MB's gebruiken :-q
Jij snapt 'm :wink: Maar wordt gewoon bellen dus, bedankt voor de hulp allen :-q
Toch nog even aanhaken. Bij de meeste providers kan je een databundel(tje) aanschaffen.
Zelf net terug uit Tenerife en voor 10,- euro 1.000 Mb (Tele2), maar ook bundel voor 1 dag van 100 Mb (ruim voldoende voor het doel die dag) mogelijk voor 2,- euro.
2,- euro op de totaalkosten van zo'n tripje met inschrijfgeld etc. mag dan geen probleem zijn.
Ik zou eens bij eigen provider kijken wat er mogelijk is.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Fred (mtb-sport) schreef:Toch nog even aanhaken. Bij de meeste providers kan je een databundel(tje) aanschaffen.
Zelf net terug uit Tenerife en voor 10,- euro 1.000 Mb (Tele2), maar ook bundel voor 1 dag van 100 Mb (ruim voldoende voor het doel die dag) mogelijk voor 2,- euro.
2,- euro op de totaalkosten van zo'n tripje met inschrijfgeld etc. mag dan geen probleem zijn.
Ik zou eens bij eigen provider kijken wat er mogelijk is.
Heb ik gister ook zitten bekijken. Bij mijn provider KPN minimaal 10 bundeltjes (100MB) van 5euro afnemen (zakelijk abonnement) Eerst excel formulier invullen op welke aansluiting en dat weer uploaden naar hun site. Toen ben ik al afgehaakt
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik heb het idee dat het dataverbruik minimaal is. Mijn Telfort abbootje rekent 6 cent per Mb. Lijkt mij erg acceptabel.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb livetrack altijd aanstaan. Mijn telfoon geeft nu aan 96 mb gebruikt te hebben deze maand aan data voor de app. dat is na 27 uur, gebruik is dus minimaal. Meer dan een cent of 3 betaal je niet per mb over het algemeen niet in het buitenland.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

DE laatste tijd is op Strava de " activity feed" niet meer chronologisch, maar volgens een of ander Facebook-achtig algoritme. Dit werkt erg vervelend om ritten terug te vinden van anderen.
Als anderen hier dat ook vinden, kunnen ze dan een ticket aanmaken en vragen het weer chronologisch te maken?
(zelf al gedaan). Hoe meer protesten, hoe groter de kans dat het teruggedraaid gaat worden.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Nog liever zou ik hebben dat ze ook iets maken dat je kon zoeken op ritten van anderen op plaats en tijd(vak). Helaas lukt dat niet meer in de moderne versie van GC.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Pino schreef:DE laatste tijd is op Strava de " activity feed" niet meer chronologisch, maar volgens een of ander Facebook-achtig algoritme. Dit werkt erg vervelend om ritten terug te vinden van anderen.
Als anderen hier dat ook vinden, kunnen ze dan een ticket aanmaken en vragen het weer chronologisch te maken?
(zelf al gedaan). Hoe meer protesten, hoe groter de kans dat het teruggedraaid gaat worden.
En gedaan. De nieuwe manier is enorm onoverzichtelijk. :(
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik heb de indruk dat het overzicht nu gesorteerd is op upload- datum/tijd ipv rij- datum/tijd.

Ik uploadde ook wel eens later en dan kwam je in het "all" overzicht wel eens op pagina zoveel terecht.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Fred (mtb-sport) schreef:Toch nog even aanhaken. Bij de meeste providers kan je een databundel(tje) aanschaffen.
Zelf net terug uit Tenerife en voor 10,- euro 1.000 Mb (Tele2), maar ook bundel voor 1 dag van 100 Mb (ruim voldoende voor het doel die dag) mogelijk voor 2,- euro.
2,- euro op de totaalkosten van zo'n tripje met inschrijfgeld etc. mag dan geen probleem zijn.
Ik zou eens bij eigen provider kijken wat er mogelijk is.
Licht offtopic om hierop door te gaan, maar per 15 juni verdwijnen de roaming kosten binnen EU landen. Dan worden die aparte buitenlandbundels dus ook overbodig.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voor wie naar Italië gaat: koop een Italiaanse sim-kaart van TIM. Verkrijgbaar bij elke TIM winkeltje in bijna elk dorpje. 20 euro voor 4Gb en nog wat belminuten en SMS-verkeer op de koop toe. Daar kun je je geen buil aan vallen. Eén maand geldig.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

ik ga wel een paar keer (2 a 3x )per jaar naar Spanje toe. Gebruik gewoon de wifi van bij mijn familie thuis en op de locale mtb club/cafe aldaar. Heb nooit mijn eigen bundel of een bundel hoeven te kopen daar. Mijn garmin streamt het op dat moment dan ook meteen door naar Strava :-q

dus mocht je wifi in je hotel/appartement of waar dan ook hebben, en je heb een Garmin oid .....zo kan het ook :winkie: :-q
Plaats reactie