Zonnebril op sterkte laten maken zonder failliet te gaan

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb een Adidas Evil Eye Pro zonnebril met clip-in.
De clip-in bevalt mij alleen niet zo goed en dus ben ik gisteren langs een opticien gegaan om te vragen wat het kost om deze op sterkte te laten maken.
Shamir (leverancier van glazen op sterkte voor de Adidas brillen) kan ze via een aantal opticiens leveren.
Alleen...kreeg ik te horen dat dit 390 euro moet kosten!! :o
Dat ga ik dus niet doen... Ik ga geen 390 euro betalen voor 2 brillenglazen...
Lenzen zie ik vanwege hooikoorts ook niet zitten.
Heeft er iemand ervaring met het op sterkte laten maken van een sportzonnebril voor een leukere prijs dan 390 euro?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Informeer eens bij Hans Anders...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Volgens mij was ik bij Pearle iets van 125 Euro kwijt. Dat was met een Swiss eye montuur, 2 voorzetglazen (blank en oranje) en kunstof clip op sterkte (enkelvoudig glas, geen leesgedeelte)
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Erg interessant dit
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Via de verzekering ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Scottie2000 schreef:Volgens mij was ik bij Pearle iets van 125 Euro kwijt. Dat was met een Swiss eye montuur, 2 voorzetglazen (blank en oranje) en kunstof clip op sterkte (enkelvoudig glas, geen leesgedeelte)
zoiets was het bij mij ook, via Menzis.
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

afgelopen maandag een gewone bril, leesbril en een zonnebril op sterkte besteld bij de opticien, kost me ongeveer €100,- rest wordt vergoed door de ziektekostenverzekeraar, zonnebril alleen zou me anders rond de € 160,- kosten....
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
JanPolet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 31 december 2016, 16:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro 2015

Las op MTBpraat (Facebook) dat iemand voor 125,- een sportbril op sterkte had laten maken bij Specsavers.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Die kunststof clip wil ik dus eigenlijk niet meer.
Mijn zorgverzekering keert niks uit bij de aanschaf van een bril.
Je moet tegenwoordig een vrij uitgebreide verzekering hebben wil je nog iets uitgekeerd krijgen.
Ik ben net nog bij een opticien in het dorp geweest en die zei dat de cylinders in de clip-in bij mij afweken van wat ik in mijn standaard bril heb. Hij zegt dit nog in orde te kunnen maken en ook een andere clip-in te kunnen regelen die ervoor zorgt dat de glazen iets verder van mijn ogen afstaan en dus mijn oogharen er niet meer tegenaan kunnen komen...
Hij zei dat de prijs van de glazen zo duur zijn, omdat het glas van de bril nogal een flinke curve maakt en dat je met een oogafwijking van meer dan -2 de glazen zo gemaakt moeten worden, dat als je naar links en rechts kijkt het zicht ook scherp blijft.
Of dat waar is...geen idee... Ik blijf het een hoop geld vinden.
Welke scherpte hebben degene die een bril op sterkte hebben laten maken?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

awinkel schreef:Je moet tegenwoordig een vrij uitgebreide verzekering hebben wil je nog iets uitgekeerd krijgen.
En dan nog zou ik maar eens goed de polisvoorwaarden lezen, want meestal mag je precies besteden wat je aan premie betaalt. Dan wordt het bijna een spaarpolis en haalt de verzekeraar zijn winst uit de sukkels die zich verzekeren en vergeten periodiek een nieuwe bril te kopen.
Hij zei dat de prijs van de glazen zo duur zijn, omdat het glas van de bril nogal een flinke curve maakt en dat je met een oogafwijking van meer dan -2 de glazen zo gemaakt moeten worden, dat als je naar links en rechts kijkt het zicht ook scherp blijft.
Of dat waar is...geen idee... Ik blijf het een hoop geld vinden.
Ja, dat is waar. Gewone brillenglazen worden uit min of meer standaard stukken glad gesneden en in het montuur gezet. Bij een sportbril gaat dat niet, dus dat is allemaal maatwerk. Hoe belangrijk zijn al die extra afwijkingen voor je zicht? Ik heb een BBB fietsbril (met inzet), daar heb ik alles behalve de scherptecorrectie (iets van -3 dioptrie ofzo)uit weggelaten en de allergoedkoopste plastic lensjes in laten zetten. Op de fiets hoef ik niks meer te zien dan de weg, mijn GPS en af en toe een verkeersbord.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

110 euro voor een complete bril op sterkte met gele glazen (tegen schittering e.d.) bij de opticien.
Niet een heel spannend, maar vooral functioneel montuur gekozen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

awinkel schreef:Ik heb een Adidas Evil Eye Pro zonnebril met clip-in.
De clip-in bevalt mij alleen niet zo goed en dus ben ik gisteren langs een opticien gegaan om te vragen wat het kost om deze op sterkte te laten maken.
Shamir (leverancier van glazen op sterkte voor de Adidas brillen) kan ze via een aantal opticiens leveren.
Alleen...kreeg ik te horen dat dit 390 euro moet kosten!! :o
Dat ga ik dus niet doen... Ik ga geen 390 euro betalen voor 2 brillenglazen...
Lenzen zie ik vanwege hooikoorts ook niet zitten.
Heeft er iemand ervaring met het op sterkte laten maken van een sportzonnebril voor een leukere prijs dan 390 euro?
Bij Hans Anders laten doen met mijn Rudy Projectbril. Ook een leesgedeelte erin laten maken. Dat laatste was niet volgens hun eigen normen, dus eerst weigerde Hans. Maar volgens mij kon het wel, want ik hoef alleen de cockpit er mee te kunnen lezen. Toen deed hij het alsnog, maar ik mocht niet achteraf klagen. Daar is nooit een reden voor geweest. Ik zou het zo weer doen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

ik hik tegen hetzelfde aan.
en door mijn behoorlijke cilinderafwijking in 1 oog is een inzet stukje niet te doen.
rond weglopende glazen is sowiezo al lastig. zeker met een hoog cilinder.
ik overweeg te kijken naar fotochromatische glazen in mijn zonnebril, das vast goedkoper dan 2 setjes glazen....
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik heb niet zo'n grote sterkte en de cilinder is ook niet zo groot.
Dat maakt het glas dunner en goedkoper, dus makkelijker te monteren in zo'n clip.
Dus als een goede opticien aangeeft dat het duur wordt vanwege bovenstaande, dan geloof ik dat best.
Ik heb gekocht zonder zorgverzekering, omdat mij dit goedkoper leek dan verzekeren en om de 3 jaar een brilletje te mogen aanschaffen en bijbetalen (laat staan een duurder montuur, duurdere glazen enz.)

Fotochromatisch heb ik ook in een zonnebril voor wandelen en op de gewone fiets. In de grijs/blauwe tint. Omdat ik dat prettiger vond dan bruin. Maar zou dit niet graag gebruiken op de mountainbike in de bossen. Vind het glas te traag reageren.
Heb wel zo'n ding voor op de racefiets. Was een goedkoop montuur en de glazen waren ook niet zo duur.
Ik meen dat ik naast mijn gewone bril die ik kocht iets van 85 Euro voor dat ding betaald heb.
Op de racefiets veranderd het licht en de omstandigheden niet zo gauw, dus dat gaat prima.
Voordeel is wel als het wat donkerder wordt, hij lichter wordt. Dat doet mijn gewone zonnebril in de auto niet.
(Maar die werkt tenminste wel achter glas)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb een behoorlijke cilinder. het is even wennen met rondlopende glazen, maar omdat je in het bos aan het fietsen bent, is je blik vooral naar voren gericht. Wat van opzij komt, is uiteraard belangrijk, maar je hoeft niet elk detail goed te zien. En je hersenen compenseren ook wel eea.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie