2017 nieuwe banden van Michelin - ook een 2.6

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi gemiddelde dus :wink:
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Ik vind het toch nog tegenvallen, wou wel graag over naar 2.6, maar mijn HD 2.35 zitten op 61mm op een 29mm velg, om dan bij een 2,6 uit te komen op 63/63 schiet niet echt op.
Ik had stieken gehoopt op 65/66mm
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Etrto van de Michelin is ook 66(mm). Maar dat zal vast op een bredere velg dan 30 zijn gemeten en op maximale druk. Als ik ze vul met 3 bar dan zie ik ze zienderogen groeien t.o.v. 2 bar!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Bij mij was de schwalbe na de eerste (echte) rit, en daarna tubeless montage, 3 mm breder dan ervoor. Op een 35mm id velg is dat nu 67mm. Dat gebeurt met de Michelin misschien ook wel?

Maar ik begrijp dat ze goed bevallen omdat de schwalbes te koop staan?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Geen idee. Morgen de vuurdoop! Zo op straat rijdend lopen ze erg licht en veel beter dan de NN. Maar dat is natuurlijk niet echt een graadmeter.

De NN zijn bij mij niet echt breder geworden in die paar ritten die ik ermee heb gemaakt. En ik lees veel verhalen dat ze iedere lekker breed zijn. Dus misschien heb ik ze nog niet eens 'ingereden'. :lol: Ik heb ze afgelopen jaar gekocht om te kijken hoe 2.6 valt. Dat de NN eruit zou gaan was eigenlijk vanaf het begin al duidelijk. Ik wil nl. Maxxis. En aangezien die nog niet id winkel liggen ga ik in de tussentijd de Force rijden.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ben benieuwd, de NN als achterband valt wat tegen, rolt niet echt heel soepel ofzo :)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Nou, het is nogal een verschil. De Michelin rolt echt heel licht. Bijna in een andere wereld! Grip is natuurlijk wat minder vergeleken met de NN maar voor het meeste NL-terrein prima denk ik. Het is wel zoals Michelin ook aangeeft een band voor hard en droog. Gelukkig is B'hoek ook vaak hard en droog. :D
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Heb je toevallig wel eens de wild racer gereden? Hoe vergelijkt ie daarmee?
Give me little bits of / more than I can take
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Nee, sorry. Geen idee dus.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

ak-77 schreef:Heb je toevallig wel eens de wild racer gereden? Hoe vergelijkt ie daarmee?
Zaterdag weet ik dat voor je als BC optijd is en het zaterdag droog is. Dat is dan wel de 29x2.25 ultimate advanced en de force xc 29 x 2.25
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Nou ik heb er geen haast mee hoor, ik heb net een gloednieuw setje racers (niet ultimate en ook niet advanced) gemonteerd. Maar ik ben gewoon benieuwd. Is de Jet xcr niet de opvolger van de ultimate? Of wil je daar niet op wachten?
Give me little bits of / more than I can take
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ja zeker, maar met de race ultimate mis ik wel iets grip voor, zeker als het niet kurk droog is bij een beetje nat wordt het voor snel glibberig. Ik hoop met de force de roro van michelin te hebben maar dan mooier en met een beter karkas, de ultimate blijft gewoon achter.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Zo hij is binnen.

Mooi conform opgegeven gewicht

Afbeelding

Afbeelding

Breedte op een trace 25 is 58,5mm net ff over de 2.25 dus ongeveer 1mm breder dan een rara 2.25, ter verwaarlozen dus. De band gaat wel lastig om deze velg heen, maar het is te doen. Zonder vloeistof is ie nu en uur nog steeds op spanning.

Er is nog ruimte voor een lichtere variant net als de ultimate, vooral de zijwang van deze is een stuk dikker, band is suppermooi rond. Ben benieuwd........
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

Net de force AM 29 x 2,35 op een ryde trace 25 proberen te krijgen.
Was vrij kansloze onderneming, band "plopt" niet. Zit zo strak in het gootje dat de sidewalls er niet uit willen komen. Kan de band ook niet ronddraaien op de velg.
Bandjes van vredestein (ook altijd vrij strak) en de nobby nic was geen issue.
morgen es ff proberen met een binnenbandje.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Tip van Dutch, mijn Wild Race'r ging ook met pijn moeite, elkaar aankijken keer vloeken en nog eens proberen erop. Nu paar ritten verder met biba is de band gezet en zonder problemen erop en eraf te halen.
(en dit was ook het geval bij mijn vorige set Michelins op 29-inch)

Afgelopen week ook een klein stukje gereden op plaatselijke route met een nieuwe NN voorop waar ik normaal de Grip'R rijd. Behoorlijk verschil, de NN zorgde twee maal voor een onprettige verassing in een bocht waar de Grip'R geen krimp geeft. (beiden 27,5*2.25 meen ik)
Plaats reactie