Ervaringen Wilier 101 FX

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Ik ben me aan het orienteren op een fully en gezien mijn lbs ook Wilier levert ben ik benieuwd naar ervaringen met de Wilier 101FX.
Ik kan er geen tests of reviews van vinden op het www, misschien dat iemand van hier wat ervaringen kan delen. Enigzins onderbouwde ervaringen worden gewaardeerd :-)

Het gaat dus om deze: http://www.wilier.com/en/products/int/o ... bike/101fx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Als ik het goed heb is die dit jaar pas nieuw op de markt gekomen, vandaar dat er nog niet heel veel over terug te vinden is, laat staan gebruikers ervaringen.
We Are Basta
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Niet op gereden maar wel zien staat op Bikemotion, erg dikke bike!
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Ja hij is nog niet zo lang op de markt, kan het altijd proberen :-). En het is net even iets anders dan al die (ook erg mooie) scalpels en epics :-)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Welke uitvoering? ivm vergelijken.
Ik zie 'm alleen bij Bakker Racing op de site.
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Dat maakt niet uit, volgens mij is enkel de afmontage anders van de modellen. Ik wil graag weten hoe hij rijdt, de stijfheid van het frame en algehele rijeigenschappen. Het blijft een italiaan die meestal gemaakt is voor kleinere rijders, ik ben 1,85 met bijna 100kg :-)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

De rij-eigenschappen zijn ook afhankelijk van de vork en de wielen en die kun je variëren.
Lijkt me handig om gewoon op die fiets te gaan zitten EN ook op een paar anderen en dan vergelijken wat je fijner vindt in afmantage en vooral geometrie / rij-eigenschappen.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Kan er ook weinig over vinden, zelfs geen gewicht oid.
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Elvander schreef:De rij-eigenschappen zijn ook afhankelijk van de vork en de wielen en die kun je variëren.
Lijkt me handig om gewoon op die fiets te gaan zitten EN ook op een paar anderen en dan vergelijken wat je fijner vindt in afmantage en vooral geometrie / rij-eigenschappen.
Dat snap ik en ga ik ook zeker doen, maar ervaringen en meningen delen van anderen vind ik ook belangrijk en dat is het mooie van dit forum. :-)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Klopt maar van een nieuwer merk in de hogere prijscategorie ga je niet veel vinden.
Ik heb serieus zitten zoeken daarnet maar kan niet eens een volledige speclist vinden.

Ivm de hogere prijscategorie zou ik zeker ook naar andere kijken, scott's bijvoorbeeld (beetje zelfde idee) of van die leuke exotische merken als Norco omdat die juist een wat andere insteek hebben.
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Elvander schreef:Klopt maar van een nieuwer merk in de hogere prijscategorie ga je niet veel vinden.
.
Ik zou een merk wat in 1906 is begonnen niet per definitie een nieuwer merk willen noemen... :-) Maar ik gok dat je het fully gedeelte bedoeld van Wilier...
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Van de Italiaanse merken heeft Willier geen goede naam bij het mtb, Bianchi en Olympia zijn betere Italiaanse opties.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Martinezz schreef:Van de Italiaanse merken heeft Willier geen goede naam bij het mtb, Bianchi en Olympia zijn betere Italiaanse opties.
Want?
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

lantaarnpaal schreef:
Elvander schreef:Klopt maar van een nieuwer merk in de hogere prijscategorie ga je niet veel vinden.
.
Ik zou een merk wat in 1906 is begonnen niet per definitie een nieuwer merk willen noemen... :-) Maar ik gok dat je het fully gedeelte bedoeld van Wilier...
Ja, beetje onhandig opgeschreven maar dat bedoelde ik inderdaad.
Is de fiets al uitgeprobeerd inmiddels?
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Ze zijn nieuw in de mtb industrie vergeleken met die andere 2 merken die ik opnoemde. Absalon werd wereld kampioen in 2005 met Bianchi.

Ze krijgen ook geen goede reviews Wilier mtb.
Plaats reactie