Pyga Stage Max & Pyga Slackline

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

haha grappig dat hij weer even terug naar boven komt! Bedankt voor alle toffe reacties. Ondertussen ziet de bike er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn dus een aantal stickers verwijderd. Ook wilde ik heel graag de maxxis ardent 2.4 29 proberen. Toevallig waren deze skinwalls te krijgen bij BC.de. Ook heb ik een nieuwe ketting gelegd met squirt dry lube.

Ik vind het er nu heel mooi uitzien maar denk dat er verschillende meningen zullen zijn over de skinwalls. :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

j---esse schreef:Ik vind het er nu heel mooi uitzien maar denk dat er verschillende meningen zullen zijn over de skinwalls. :lol:
Yup :bier: :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik vind ze goed staan, maar moet ook wel want heb ze op mijn Honzo :)
Rijdt je ze tubeless?
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Jamis Diablo schreef:Ik vind ze goed staan, maar moet ook wel want heb ze op mijn Honzo :)
Rijdt je ze tubeless?
Ja! de wielset is ook UST dus ging vrij makkelijk!
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

j---esse schreef:Ik vind het er nu heel mooi uitzien maar denk dat er verschillende meningen zullen zijn over de skinwalls. :lol:
Nogal :P Ik vind het geen porum om eerlijk te zijn. :roll: Banden trekken erg de aandacht weg van het frame.
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Skinwalls kan ik wel waarderen maar KevinBel heeft een puntje, ze trekken wel wat aandacht van het frame af. Ieder zijn ding. Het blijft evengoed een hele mooie bike.
Wat ik me afvroeg..Pyga heeft geen NL'se importeur toch? Zijn er wel NL'se verkooppunten? Ik heb niet meteen budget om naar de winkel te rennen en er 1 te kopen maar ik zat het me gewoon af te vragen. Een zeldzame verschijning is wel lekker speciaal natuurlijk maar het zou geen straf zijn om dit soort bikes vaker tegen te komen. :-q
Be nice :-q
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

B@rry schreef: Wat ik me afvroeg..Pyga heeft geen NL'se importeur toch? Zijn er wel NL'se verkooppunten? Ik heb niet meteen budget om naar de winkel te rennen en er 1 te kopen maar ik zat het me gewoon af te vragen. Een zeldzame verschijning is wel lekker speciaal natuurlijk maar het zou geen straf zijn om dit soort bikes vaker tegen te komen. :-q

Dit durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen. Er zijn wel een aantal bikeshops in Nederland die het merk verkopen maar volgens mij is de voorraad bij hen ook beperkt. Ik ben toevallig bij de zwitserse importeur terecht gekomen en deze personen staan direct in contact met Patrick Morewood zelf. Mijn ervaring met deze mensen is echt top! En nogmaals, als dit geen demofiets was geweest had ik er ook zeker het budget niet voor gehad!

Overigens komt er nog een stage max aan, ditmaal een zwarte voor een familielid die al de nodige transalps heeft gereden. Hij was na 10 km op de fiets meteen verkocht. Bij BikeTheWorld stond nog 1 zwart frame 2016 model in toevallig de goede maat. Ik hoop dit weekend er een foto van te kunnen schieten. Hij staat ook nog niet in elkaar. :D
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

kleine update; ondertussen staat hij er al wat anders bij. Met een Ibis 941 wielset en nu dus Maxxis DHF/DHRII WT. Ook eens kijken of ik m'n techniek kan verbeteren met flat pedals dus OneUp Components Composite pedalen aangeschaft. Binnenkort misschien wat betere (actie)foto's vanuit Nideggen. :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

lekker dik zo :-q
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

VEUUUUUUUL beter!!!!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat een verschil, van snel uitziende fully naar ragbak door een setje banden
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Deze fiets gister mogen aanschouwen! Hele dikke bak Jesse :-q en volgens mij bevielen de bandjes prima toch? Wielen en banden staan hem een stuk beter dan de skinwalls.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

De banden bevallen eigenlijk heel goed! Rolweerstand is veel minder dan ik had verwacht. En natuurlijk meer en betere foto's nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Boh. Bike of the year??? Misschien....
HAPPY TRAILS!
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Zeer fraaie fiets! Ik vind 'm er echt stukken beter uitzien met deze banden in plaats van de skinwalls. Superbe! Daarnaast vind ik je mudguard een sierlijk ding, past er goed bij. Kortom: schitterend apparaat!
Plaats reactie