Sinds 2 weken trotse eigenaar van een custom tita pilot 29er met pinion versnellingsbak. Omdat foto's meer zeggen dan woorden.
en de specs:
frame: custom tita
versnellingsbak: Pinion C1.12 met Gates CDX riem
vork: DT Swiss OPM black
wielen: Ryde trace 25 mm met zwarte DT competition spaken en messing nippels
naven: Stans 330 singledpeed 142x12 (achter) en Stans 330 100x15 tita as (voor)
cranks: Pinion forged
shifter: Pinion 12speed
remmen: Shimano XT M8000, 160/180
headset: Pilot tapered zs44/56
zadelpen: Pilot Tita
stuur: Pilot Tita flatbar 760mm
stuurnok: Fouriers SM-RA007
zadel: Selle Italia mac Flite
grips: Ergon
zadelklem: Fouriers SCL-S001
banden: Schwalbe NoNi-RaRa tubeless
gewicht: net geen 13 kg
Pilot titanium custom pinion 29er
- melkman
- Mountainbike Junk
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
- Mijn mountainbike: Pilot
Dat was mijn eerste rit op de bike ja. Op de terugweg liepen toen al mijn spaken los . Fiets kon gelijk weer terug, maar dat is gelukkig weer opgelost.ivocare schreef:Mooie fiets!! Heb hem al in Dorst bewonderd en was zeer onder de indruk!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
-
- Moderator
- Berichten: 4123
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Bij deze framemaat valt die versnellingsbak niet op.
Mooi concept hoor, ook weer een leuke mix van onderdelen in plaats van de usual suspects.
De wielenbouwer was niet helemaal op de hoogte van je gewicht?
Mooi concept hoor, ook weer een leuke mix van onderdelen in plaats van de usual suspects.
De wielenbouwer was niet helemaal op de hoogte van je gewicht?
- melkman
- Mountainbike Junk
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
- Mijn mountainbike: Pilot
[quote=De wielenbouwer was niet helemaal op de hoogte van je gewicht?[/quote]
Weet niet wat de wielenbouwer gedaan had, maar tegen de tijd dat ik het hoorde ratelen vielen sommige spaken al bijna uit de nippels.
Weet niet wat de wielenbouwer gedaan had, maar tegen de tijd dat ik het hoorde ratelen vielen sommige spaken al bijna uit de nippels.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
-
- Moderator
- Berichten: 4123
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Slordig!melkman schreef:Weet niet wat de wielenbouwer gedaan had, maar tegen de tijd dat ik het hoorde ratelen vielen sommige spaken al bijna uit de nippels.baron062 schreef:De wielenbouwer was niet helemaal op de hoogte van je gewicht?
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Een plaatje !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
- Bundy
- Pro Biker
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
- Mijn mountainbike: wil meer naar buiten
Mooie bike! Wat is de reden dat je voor Pinion 12 speed hebt gekozen ipv 18?
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
- melkman
- Mountainbike Junk
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
- Mijn mountainbike: Pilot
Heb lang zitten twijfelen tussen de p1.18 en de c1.12 bak, maar na een testrit met de p1.18 vond ik de schakelstapjes wel heel klein. De 12 bak heeft een bereik van 600% en dat is meer als genoeg. Daarnaast weegt de c1.12 ook nog eens 600gr minder als de p1.18.Bundy schreef:Mooie bike! Wat is de reden dat je voor Pinion 12 speed hebt gekozen ipv 18?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
- Fastcruiser
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46
Erg fraai!
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
- Cadexrider
- Extreme Biker
- Berichten: 565
- Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
- Mijn mountainbike: Rocks;-)
- Contacteer:
Mooi, strak en tijdloos! Heerlijke mix van Tita en onderhouds(vrije) opbouw.
Het gewicht valt me wel op, dat is niet echt laag, waar zit dat in?
Het gewicht valt me wel op, dat is niet echt laag, waar zit dat in?
- melkman
- Mountainbike Junk
- Berichten: 194
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
- Mijn mountainbike: Pilot
Heb de onderdelen niet apart gewogen, maar alleen de versnellingsbak weegt al meer als 2kg. Frame is natuurlijk ook maatje XL. Mijn carbonnen Merida big nine zat trouwens ook tegen de 12 kg aan, dus ik vind het nog meevallen eigenlijk.Cadexrider schreef:Het gewicht valt me wel op, dat is niet echt laag, waar zit dat in?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
- Cadexrider
- Extreme Biker
- Berichten: 565
- Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
- Mijn mountainbike: Rocks;-)
- Contacteer:
Boven dat is hij natuurlijk gewoon geweldig mooi vind ik hoor!
2kg is niet niks inderdaad, maar ook geen gezeur met ketting en tandwielen!
2kg is niet niks inderdaad, maar ook geen gezeur met ketting en tandwielen!
melkman schreef:Heb de onderdelen niet apart gewogen, maar alleen de versnellingsbak weegt al meer als 2kg. Frame is natuurlijk ook maatje XL. Mijn carbonnen Merida big nine zat trouwens ook tegen de 12 kg aan, dus ik vind het nog meevallen eigenlijk.Cadexrider schreef:Het gewicht valt me wel op, dat is niet echt laag, waar zit dat in?
- madskatingcow
- Extreme Biker
- Berichten: 641
- Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
- Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29
Hoe bevallen de Pinion en Gates CTX ondertussen? Al veel kilometers gereden? Blijkbaar zijn de meningen over een riem verdeeld (zie post op website IdWorx) en durft een riem wel is piepen of breken.