12-03-2017, Spoordonk (gem. Oirschot), MTB tocht Spoordonk

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Ook dit jaar staat de MTB toertocht weer op het programma, te weten op zondag 12 Maart 2017
Net als vorig jaar kunnen de deelnemers 30 km, 45 km en 60 km mountainbiken door de mooie wijde omgeving van Spoordonk. De route kenmerkt zich door mooie paden, goed uitgezet, duidelijk aangegeven en een zeer goed verzorgde pauzestop om even lekker bij te tanken.

Op de route worden paden aangedaan waar jullie normaal bijna nooit komen. Voor de 60 km is er een extra pauzeplaats.
De deelnemers kunnen starten van 8:30 uur tot 10:00 uur bij Gasterij de Merode aan de Spoordonkseweg in Spoordonk

Inschrijfgeld bedraagt € 4,= en kinderen tot 16 jaar kunnen gratis meefietsen. De gehele opbrengst van deze tocht zal worden geschonken aan een goed doel.

Om een impressie te krijgen van wat u te wachten staat, kunt op onderstaande links de foto’s van 2016 bekijken;
http://www.dorpscafespoordonk.nl/projec ... -2016?pp=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dorpscafespoordonk.nl/projec ... schot?pp=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ervaringen van voorgaande jaren zijn te lezen op:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=126173" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=118287" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5&t=109322" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =5&t=98874" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel fietsplezier toegewenst en hopelijk tot zondag 12 maart.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Vorig jaar de 60 gebiked. Leuke tocht, op een paar onvermijdelijke verbindingsstukken na. :wink: :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

pk-patty schreef:Vorig jaar de 60 gebiked. Leuke tocht, op een paar onvermijdelijke verbindingsstukken na. :wink: :-q
gebiked? In NL gaan we toch nog steeds fietsen :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
michelK
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 24 september 2002, 12:03

Hmm, leuke tocht, maar dit jaar voor dat weekend al meerdere tochten in de agenda staan. Ik twijfel nog even. :-)
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

Ik twijfel niet, ik ga mee :-q
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Gisteren hebben we de tocht, zoals die op 12 maart verreden wordt, verkent. Ondanks het weer lag de route er goed bij maar een makkelijk tochtje is het niet.
Genoeg plezier en uitdaging in het vooruitzicht dus.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Wellicht goed om te weten: Dit jaar zal er een bewaakte fietsenstalling zijn.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

pietheinpeeters schreef:Gisteren hebben we de tocht, zoals die op 12 maart verreden wordt, verkent. Ondanks het weer lag de route er goed bij maar een makkelijk tochtje is het niet.
Genoeg plezier en uitdaging in het vooruitzicht dus.
Ik ben benieuwd hoe de route er nu bij ligt :winkie:
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

cervus schreef:
pietheinpeeters schreef:Gisteren hebben we de tocht, zoals die op 12 maart verreden wordt, verkent. Ondanks het weer lag de route er goed bij maar een makkelijk tochtje is het niet.
Genoeg plezier en uitdaging in het vooruitzicht dus.
Ik ben benieuwd hoe de route er nu bij ligt :winkie:
We gaan zaterdag de tocht uitpijlen en daarbij zullen we eventuele onbegaanbare stukken omzeilen.
Gelukkig wordt er vanaf morgen mooi weer verwacht en kan de grond nog wat opdrogen :)
WesleyZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 29 september 2015, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL - Cube Reaction GTC SL

Plaatsen jullie zaterdag nog een reactie aub van hoe het erbij ligt? Was van plan om naar Gulpen te rijden maar denk er nu aan om Spoordonk eens te rijden. Zal mijn eerste keer worden.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

WesleyZ schreef:Plaatsen jullie zaterdag nog een reactie aub van hoe het erbij ligt? Was van plan om naar Gulpen te rijden maar denk er nu aan om Spoordonk eens te rijden. Zal mijn eerste keer worden.
Afgesproken! Je bent welkom :-q
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

pietheinpeeters schreef: We gaan zaterdag de tocht uitpijlen en daarbij zullen we eventuele onbegaanbare stukken omzeilen.
Da's mooi, tot zondag dan :-q
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

De weersverwachting zijn super.
Dus morgen een flinke ronde op de racer en dan zondagochtend op de MTB naar Spoordonk. :-q
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

WesleyZ schreef:Plaatsen jullie zaterdag nog een reactie aub van hoe het erbij ligt? Was van plan om naar Gulpen te rijden maar denk er nu aan om Spoordonk eens te rijden. Zal mijn eerste keer worden.
Alle pijlen hangen, sommigen zelfs al weer voor de tweede keer omdat er een stuk was weggehaald :x
De route ligt er goed bij. De eerste en laatste meters langs de sloot zijn traditiegetrouw het zwaarste.

Het wordt een mooie fietsdag morgen. Iedereen is welkom!
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Hopelijk hebben jullie genoten van de MTB Toertocht Spoordonk gisteren. Het weer werkte in ieder geval erg mee. Mochten jullie nog verbeterpunten hebben voor volgend jaar laat het ons dan weten.

Met 370 deelnemers viel de opkomst dit jaar wat tegen, waarschijnlijk door de concurrentie van andere toertochten. Mede daarom zal de volgende editie weer gewoon plaats vinden op de derde zondag van maart. Volgend jaar op 18 maart 2018 dus.
Plaats reactie