Op de UHR bevalt de Conti X-King in 2.4 als voorband mij prima. Zolang de bodem niet heel hard is voldoet de RoRo ook uitstekend, maar die valt door de mand als het erg hard (en stoffig) wordt zoals eind vorige zomer. Op dat moment vind ik iets met stevigere noppen lekkerder als voorband.
Achter iets met weinig noppen en met achtervering kan het inderdaad iets smaller. Gezien je velgen echter niet minder dan 2.25.
Maar aan de andere kant blijft voor en achter een setje Racing Ralphs een uitstekende keuze.
Yeti SB4.5c
Het is wel persoonlijk, ik vind op middelbrede 29er velgen de grip, balans en stuurgedrag van de Rocket Ron veel prettiger. Ik kan voor allround gebruik bijna geen merkbare downside ontdekken behalve dat ie er niet breder dan 2.25 is. Heb mijn Racing Ralph 2,35s weggedaan.
Voor echt volume heb ik een voorraadje van de oudere versie Ralph in 2.4, die heeft ook meer grip en balans. YMMV
Enjoy!!
Voor echt volume heb ik een voorraadje van de oudere versie Ralph in 2.4, die heeft ook meer grip en balans. YMMV
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Ik zou de combi ro ra nemen 2.35 voor 2.25 achterLDbike schreef:Voor de lente (die eraan komt) en de zomer wil ik voor de UHR ritjes wat snellere bandjes monteren dan de Continental MK 2.4 en 2.2 combi. De velgen hebben een interne breedte van 30mm. Ik zit te denken aan Racing Ralph 2.35 voor en 2.25 achter? Of voor toch een RoRo 2.25? Gaat om de TL easy versies. Ik weet er is hier al veel over geschreven maar twijfel slaat toe...Iemand goede tips.
Tubeless vraagje: Tijdens het eerste ritje op de Rara's liep de achterband leeg. In de schuur blijft hij netjes op spanning en ik zie ook nergens wat 'melk' uitkomen. Wat is wijsheid?: ik wil de volgende rit niet nog een keer een leegloper maar weet ook niet zo goed wat ik nu zou kunnen/moeten doen om dat te voorkomen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1847
- Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
- Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)
Ik zou er wat meer melk bijgooien. Ik weet niet hoeveel je er in hebt zitten. Meestal gooi ik er toch wel 60ml in van Stans... Deed ik altijd al bij mijn 26" banden, maar ook in bij mijn 29er banden. Met de Conti Revo sealant die ik momenteel gebruik in mijn Bontrager XR1 Team Issue, heb ik er zelfs iets meer inzitten. Meer in de buurt van de 80ml in mijn 2.25 29er band zitten...LDbike schreef:Tubeless vraagje: Tijdens het eerste ritje op de Rara's liep de achterband leeg. In de schuur blijft hij netjes op spanning en ik zie ook nergens wat 'melk' uitkomen. Wat is wijsheid?: ik wil de volgende rit niet nog een keer een leegloper maar weet ook niet zo goed wat ik nu zou kunnen/moeten doen om dat te voorkomen.
Bij mij sputtert het soms alleen even bij het monteren, maar daarna zou je band tijdens een rit niet zoveel lucht moeten verliezen. Zeker niet bij TLR banden. Of er zit te weinig sealant in je banden, of je band sluit niet goed aan. Of je ventiel is niet helemaal ok... Je fiets lang stilzetten in 1 stand is voor tubeless banden ook niet zo fijn is mijn ervaring. Af en toe rond draaien bij lang stilzetten is ook iets beter voor de sealant.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 847
- Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
- Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build
Hele mooie bike! Enjoy the ride
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 16:12
- Mijn mountainbike: 2017 Scott Genius LT700 Plus Tuned, 2017 SJ Comp Carbon 6fattie, 2016 Fatboy, 2013 S-Works Epic
- Contacteer:
Waar heb je het frame gekocht? Duitsland? Wil zelf ook een yeti halen maar twijfel, bestellen in Engeland of Duitsland. Ben 186 cm maatje L is dan goed?
Michelins natuurlijk , Grip'R/Racer of de nieuwe Force (geen mening over, niet gereden maar als deze presteert tussen de eerder genoemden zou ik voor droog die als voorband pakken) ik reed eerder ook met zowel MKII's 2.4 als XK's maar deze set geeft mij veel meer vertrouwen.LDbike schreef:Voor de lente (die eraan komt) en de zomer wil ik voor de UHR ritjes wat snellere bandjes monteren dan de Continental MK 2.4 en 2.2 combi. De velgen hebben een interne breedte van 30mm. Ik zit te denken aan Racing Ralph 2.35 voor en 2.25 achter? Of voor toch een RoRo 2.25? Gaat om de TL easy versies. Ik weet er is hier al veel over geschreven maar twijfel slaat toe...Iemand goede tips.