Yeti SB4.5c

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Op de UHR bevalt de Conti X-King in 2.4 als voorband mij prima. Zolang de bodem niet heel hard is voldoet de RoRo ook uitstekend, maar die valt door de mand als het erg hard (en stoffig) wordt zoals eind vorige zomer. Op dat moment vind ik iets met stevigere noppen lekkerder als voorband.

Achter iets met weinig noppen en met achtervering kan het inderdaad iets smaller. Gezien je velgen echter niet minder dan 2.25.

Maar aan de andere kant blijft voor en achter een setje Racing Ralphs een uitstekende keuze.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het is wel persoonlijk, ik vind op middelbrede 29er velgen de grip, balans en stuurgedrag van de Rocket Ron veel prettiger. Ik kan voor allround gebruik bijna geen merkbare downside ontdekken behalve dat ie er niet breder dan 2.25 is. Heb mijn Racing Ralph 2,35s weggedaan.

Voor echt volume heb ik een voorraadje van de oudere versie Ralph in 2.4, die heeft ook meer grip en balans. YMMV

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
inno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 22 oktober 2009, 17:41

LDbike schreef:Voor de lente (die eraan komt) en de zomer wil ik voor de UHR ritjes wat snellere bandjes monteren dan de Continental MK 2.4 en 2.2 combi. De velgen hebben een interne breedte van 30mm. Ik zit te denken aan Racing Ralph 2.35 voor en 2.25 achter? Of voor toch een RoRo 2.25? Gaat om de TL easy versies. Ik weet er is hier al veel over geschreven maar twijfel slaat toe...Iemand goede tips.
Ik zou de combi ro ra nemen 2.35 voor 2.25 achter
LDbike
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 09:30

Dank voor de input mannen. Wat zou eigenlijk de logica zijn dat de Rocket Ron er niet in 2.35 is? Logische keus zou dan toch zijn Rocket Ron 2.35 voor en Racing Ralph 2.25 achter.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Volgens mij is er geen logica. Of de RoRo 2.6 moet de logica zijn.
Kan ook nog RaRa 2.35 voor en RaRa 2.25 achter
LDbike
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 09:30

Rara 2.35 en 2.25 worden vandaag geleverd. Tot nog toe altijd met Continental gereden ook de Xking 2.4 voor die het inderdaad prima deed op de UHR maar ben wel benieuwd naar wat anders.
LDbike
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 09:30

Tubeless vraagje: Tijdens het eerste ritje op de Rara's liep de achterband leeg. In de schuur blijft hij netjes op spanning en ik zie ook nergens wat 'melk' uitkomen. Wat is wijsheid?: ik wil de volgende rit niet nog een keer een leegloper maar weet ook niet zo goed wat ik nu zou kunnen/moeten doen om dat te voorkomen.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

LDbike schreef:Tubeless vraagje: Tijdens het eerste ritje op de Rara's liep de achterband leeg. In de schuur blijft hij netjes op spanning en ik zie ook nergens wat 'melk' uitkomen. Wat is wijsheid?: ik wil de volgende rit niet nog een keer een leegloper maar weet ook niet zo goed wat ik nu zou kunnen/moeten doen om dat te voorkomen.
Ik zou er wat meer melk bijgooien. Ik weet niet hoeveel je er in hebt zitten. Meestal gooi ik er toch wel 60ml in van Stans... Deed ik altijd al bij mijn 26" banden, maar ook in bij mijn 29er banden. Met de Conti Revo sealant die ik momenteel gebruik in mijn Bontrager XR1 Team Issue, heb ik er zelfs iets meer inzitten. Meer in de buurt van de 80ml in mijn 2.25 29er band zitten...

Bij mij sputtert het soms alleen even bij het monteren, maar daarna zou je band tijdens een rit niet zoveel lucht moeten verliezen. Zeker niet bij TLR banden. Of er zit te weinig sealant in je banden, of je band sluit niet goed aan. Of je ventiel is niet helemaal ok... Je fiets lang stilzetten in 1 stand is voor tubeless banden ook niet zo fijn is mijn ervaring. Af en toe rond draaien bij lang stilzetten is ook iets beter voor de sealant.
Gebruikersavatar
nutkees
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 19 juni 2009, 22:48
Mijn mountainbike: Gary Fisher

Super fiets hoor! Die lijnen van Yeti zijn echt prachtig
Randy13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 18:23
Mijn mountainbike: Trek Procaliber SL 9.8
Contacteer:

Heb echt een zwak voor Yeti . Strakke bak . Ik kwijl :)
Trek Procaliber SL 9.8
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik vind wel dat er veel te weinig foto's in dit topic staan.
LDbike
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 09:30

Ik zal dit topic binnenkort opleuken met wat nieuwe foto's!
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Hele mooie bike! Enjoy the ride :-q
dutchbeamer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 16:12
Mijn mountainbike: 2017 Scott Genius LT700 Plus Tuned, 2017 SJ Comp Carbon 6fattie, 2016 Fatboy, 2013 S-Works Epic
Contacteer:

Waar heb je het frame gekocht? Duitsland? Wil zelf ook een yeti halen maar twijfel, bestellen in Engeland of Duitsland. Ben 186 cm maatje L is dan goed?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

LDbike schreef:Voor de lente (die eraan komt) en de zomer wil ik voor de UHR ritjes wat snellere bandjes monteren dan de Continental MK 2.4 en 2.2 combi. De velgen hebben een interne breedte van 30mm. Ik zit te denken aan Racing Ralph 2.35 voor en 2.25 achter? Of voor toch een RoRo 2.25? Gaat om de TL easy versies. Ik weet er is hier al veel over geschreven maar twijfel slaat toe...Iemand goede tips.
Michelins natuurlijk :D , Grip'R/Racer of de nieuwe Force (geen mening over, niet gereden maar als deze presteert tussen de eerder genoemden zou ik voor droog die als voorband pakken) ik reed eerder ook met zowel MKII's 2.4 als XK's maar deze set geeft mij veel meer vertrouwen.
Plaats reactie