Klein Mantra Race/Trek Y22/K2 4000/Kirk Precision/Votec M6
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 17 juni 2014, 08:09
- Mijn mountainbike: Isaac baryon
Inmiddels heeft de Trek plaats moeten maken voor weer een andere fiets. Ditmaal een K2 4000 met Noleen voor -en achtervering.
Tevens begonnen met een nieuw project:
Kirk Precision. Magnesium frame met carbon wielen van Rigida. Frame wordt nu kaal gemaakt en binnenkort gespoten. Daarna weer langzaam opbouwen.
Tevens begonnen met een nieuw project:
Kirk Precision. Magnesium frame met carbon wielen van Rigida. Frame wordt nu kaal gemaakt en binnenkort gespoten. Daarna weer langzaam opbouwen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
- Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
- Contacteer:
't houd nie op met dat oude mooie spul.
Apart die Kirk, hopelijk af en toe en kleine update.
Apart die Kirk, hopelijk af en toe en kleine update.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Leuk project, die wielen heb ik ook nog gehad, erg mooie kwaliteit.
Ben benieuwd hoe je het frame vindt rijden, schijnt heel bijzonder te zijn, soort natte krant idee
Frame werd gemaakt uit het magnesium uit 1 kuub zeewater.
Ben benieuwd hoe je het frame vindt rijden, schijnt heel bijzonder te zijn, soort natte krant idee
Frame werd gemaakt uit het magnesium uit 1 kuub zeewater.
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
Deze willen we volgen maar is natuurlijk wel een eigen SYS-je waard..............
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 17 juni 2014, 08:09
- Mijn mountainbike: Isaac baryon
Ik ben ook heel benieuwd hoe het frame rijdt. Zodra ik wat verder ben met het project zal ik een apart topic aanmaken met wat meer foto's. Het frame is nu in ieder geval bijna kaal. Helaas een heel klein scheurtje ontdekt. Gelukkig iemand gevonden die magnesium kan lassen. Daar gaat het frame vrijdag heen. Magnesium lassen is nogal een specialistisch klusje waarbij de kans aanwezig is dat het frame gaat branden wat zeer lastig te blussen is. Frame wordt in een vacuüm gelast. Zodra het terug is gaat het frame naar de spuiter. Twijfel nog een beetje tussen gewoon wit of parelmoer wit. Binnenkort meer.
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
Parelmoer wit
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 17 juni 2014, 08:09
- Mijn mountainbike: Isaac baryon
De Kirk is nog niet terug van de lasser dus nog geen nieuws. Wel in de tussentijd weer een andere fiets erbij gekocht en nog een projectje tot de Kirk terug is. De K2 is inmiddels weer verkocht. De fiets die ik heb gekocht is een Votec M6 uit 2001 in originele nieuwstaat. De projectfiets is weer een Trek Y22. De Votec was eerst bedoeld als donor voor de Trek maar de Votec blijkt echt helemaal nieuw te zijn wat het dus zonde maakt om uit elkaar te halen. De Trek heb ik inmiddels nieuw laten spuiten en wordt nu weer langzaam opgebouwd. De voorvork op de foto in de Trek is een tijdelijke vork. Oorspronkelijk wilde ik hier de GS4 inzetten. Nu maar even kijken wat er uiteindelijk in gaat. Als er suggesties zijn hoor ik het graag Hieronder nog wat foto's.
Laatst gewijzigd door DanielR op do 23 februari 2017, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 17 juni 2014, 08:09
- Mijn mountainbike: Isaac baryon
Nog geen idee. Magnesium lassen is vrij prijzig omdat het in een vacuüm moet. Ik heb met de lasser afgesproken dat hij mijn frame meeneemt met een andere klus om de kosten te drukken. Het is dus wachten tot hij een andere magnesium lasklus heeft.
-
- Moderator
- Berichten: 16709
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Die Votec is ook wel gaaf hoor... de moeite waard om netjes te houden!
En dat stuurtje, ongeveer half zo breed als waar we nu mee rijden
En dat stuurtje, ongeveer half zo breed als waar we nu mee rijden
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 42
- Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
- Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon
Mooi spul hoor allemaal! Jammer alleen van de kleur van de Y22... Vond dat rood dus echt geweldig! (heb zelf een Y22 in t wit, rij er wekelijks op) Alleen lagers vinden voor de draaipunten is vrijwel onmogelijk... Heb ook een proflex 857 gehad de voorloper van de 4000. Veerconcept is toch wel iets veranderd.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 17 juni 2014, 08:09
- Mijn mountainbike: Isaac baryon
Hierbij weer een korte update.
De Kirk is inmiddels terug van de lasser en de spuiter. Omdat het frame van magnesium is en dus zeer brandbaar kan dit niet zomaar gelast worden. Uiteindelijk het frame door Patrick Wouterse van Lasklus.nl laten lassen in een vacuüm.
Vervolgens is het frame naar de spuiter gegaan om het geheel te laten afwerken en spuiten. Parelmoer is het uiteindelijk toch niet geworden.
En dit wordt dan een beetje het idee. De wielen worden ook nog gespoten.
In de tussentijd ook nog bezig geweest met de Votec M6. Deze is inmiddels voorzien van een volledige XT groep en Magura Gustav remmen. Wat een wereld van verschil is dat met gewone v-brakes. Ook is de standaard GS4 voorvork Gewisseld voor een GS4 air.
Als laatste ook nog bezig geweest met de Trek Y22. Deze is voorzien van een Votec GS4 voorvork en xt groep. Aan deze fiets moeten alleen nog wat kleine dingen gedaan worden en hier wil ik nog een set Spinergy wielen inzetten
Alles bij elkaar is het wel ontzettend leerzaam om zo fietsen op te bouwen. Ik wist niet dat er zoveel afwijkingen van standaard maten zijn. De Kirk zal ook wel weer een uitdaging worden om de juiste spullen te vinden. De derailleurs heb ik gelukkig nog. Dat schijnt het grootste probleem te zijn.
De fietsen bij elkaar
De Kirk is inmiddels terug van de lasser en de spuiter. Omdat het frame van magnesium is en dus zeer brandbaar kan dit niet zomaar gelast worden. Uiteindelijk het frame door Patrick Wouterse van Lasklus.nl laten lassen in een vacuüm.
Vervolgens is het frame naar de spuiter gegaan om het geheel te laten afwerken en spuiten. Parelmoer is het uiteindelijk toch niet geworden.
En dit wordt dan een beetje het idee. De wielen worden ook nog gespoten.
In de tussentijd ook nog bezig geweest met de Votec M6. Deze is inmiddels voorzien van een volledige XT groep en Magura Gustav remmen. Wat een wereld van verschil is dat met gewone v-brakes. Ook is de standaard GS4 voorvork Gewisseld voor een GS4 air.
Als laatste ook nog bezig geweest met de Trek Y22. Deze is voorzien van een Votec GS4 voorvork en xt groep. Aan deze fiets moeten alleen nog wat kleine dingen gedaan worden en hier wil ik nog een set Spinergy wielen inzetten
Alles bij elkaar is het wel ontzettend leerzaam om zo fietsen op te bouwen. Ik wist niet dat er zoveel afwijkingen van standaard maten zijn. De Kirk zal ook wel weer een uitdaging worden om de juiste spullen te vinden. De derailleurs heb ik gelukkig nog. Dat schijnt het grootste probleem te zijn.
De fietsen bij elkaar