Het motorhoekje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
robinjoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 26 juni 2013, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale 945 2017

floris500 schreef:
Kootje schreef:@floris500:
Grappig dat je de RSV aanhaalt. Mijn grote liefde onder de sportieve 2 cilinders... :kiss:

Inderdaad jammer dat de 2 cilinders uit de mode geraakt zijn. In zo'n blok zit IMHO veel meer karakter dan in de 4 cilinders.
Ook 1 van mijn liefdes wel, ik sluit niet uit dat er ook nog eens 1 hier komt te staan. Of een SP1/2.. Of een Corsaro.. Of.. :p (gelukkig nog wel keuze op de 2ehands markt)
Fred (mtb-sport) schreef:2 cilinder idd heerlijk. Meer karakter dan een 4 pitter, maar rij alweer vanaf 2005 op GSXR'en.
Mijn TL had van die open BOS carbon dempers, je kon de uitlaatklep bij wijze van spreke zien als je achterin de uitlaat keek.
Destijds wel getwijfeld over de RSV-mille, model vanaf jaargang 2004 zoals onderstaande

Beetje sportieve 2 pitter is er inderdaad amper meer muv Ducati.

Maar nu zelf een beetje aan het wachten op een generatie 3 van de Hayabusa, nu voor ons prima sportievere toerfiets.
Maatje van me had ook een TL, kan ook zeker een leuk geluid uit komen :)
Bij mij zitten er nu open Mivv dempers onder, prachtig geluid ook! ( https://www.youtube.com/watch?v=DkYHA124SCU" onclick="window.open(this.href);return false; / https://www.youtube.com/watch?v=pwgA3rdJTvA" onclick="window.open(this.href);return false; )
Al doet zo'n filmpje niet echt recht aan het geluid, maargoed het geeft een idee :-D

Buitenom Ducati heb je onze oranje vrienden uit Oostenrijk nog die veel met de V2 doen, verder niet veel grote fabrikanten nee.

Ik zou nog wel eens op een 3-cilinder willen rijden, erg benieuwd hoe dat rijdt.. Sommige zeggen dat het "best of both worlds" is..
Van een Honda SP1/SP2 ga je geen spijt krijgen. Ook een RSV Mille rijdt zeer gaaf en is een stuk beter betaalbaar aangezien de SP1 en SP2 nu steeds meer collectors items worden. Had die van mij nooit weg moeten doen :roll:

Een drie cilinder rijdt daarentegen ook zeer gaaf 8) 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

robinjoo schreef:
Van een Honda SP1/SP2 ga je geen spijt krijgen. Ook een RSV Mille rijdt zeer gaaf en is een stuk beter betaalbaar aangezien de SP1 en SP2 nu steeds meer collectors items worden. Had die van mij nooit weg moeten doen :roll:

Een drie cilinder rijdt daarentegen ook zeer gaaf 8) 8)

Afbeelding
Nee dat denk ik ook niet, lijkt me een fantastische fiets (dit filmpje heeft ooit mijn liefde aangewakkerd denk ik: https://www.youtube.com/watch?v=N8VorqLfLto" onclick="window.open(this.href);return false; ). Moet er maar eens een keer op gaan rijden, hetzelfde geld voor de RSV (of een Tuono).

Wat betreft die Triumph's, dat geloof ik zeker en zien er naar mijn mening ook super uit!
mudseeker79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 januari 2017, 09:54
Mijn mountainbike: scott scale 770

Mooi hier over de Honda's!
Zelf tegenwoordig een Kawasaki zx6r met wat mod's; knipperlichtjes en uitlaat vervangen geen fancy stuff.

Ook nog een vlx600 staan die gaandeweg opgeknapt/verbouwd wordt.

Door de jaren heen verschillende motoren gereden, voornamelijk Honda's maar ook zo'n bmw tour geval.

Probleem bij mij is meestal dat ik alles leuk vind te rijden.
"iets met de schildpad en de haas...."
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Voor de echte motor kenners.

Ik heb dit weekend een zeldzame orginele Honda 80cc Elsinore uit 1980 :-q bij een boer in Belgie in zijn schuur gevonden.
De beste man een paar 100 euro gegeven en ik mocht hem achter in mijn bus parkeren.
Nu staat hij bij mij in de garage te pronken.
Het crossertje lag daar al minimaal 16 jaar niks te doen vertelde de boer.
Alles nog helemaal compleet en orgineel, ook lag er nog een frame met wielen van een Elsinore 1980, dit kreeg ik erbij.

Thuis gekomen carburateur zuiver gemaakt, carter eraf, koppeling losgemaakt en nieuwe olie erop.
litertje mengsmering erin. 3 keer trappen en hij begint te pruttelen :lol: :winkie:

Het motortje van 37 jaar oud loopt gewoon als nieuw.
Nu ik weet dat de motor in orde is kan het grondige restaureren beginnen, want de rest is verre van nieuw :roll:

Als ik het crossertje weer als nieuw heb gaat deze een mooie plaats krijgen in onze woonkamer, tenzij er iemand voorbij komt met een hele dikke zak geld :-?

Heerlijk dit soort weekenden :bier:
Laatst gewijzigd door john k op wo 15 februari 2017, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Op het gemak, de ketting strak !!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

:o wtf ! Gaaf ! En idd foto's.
Heb nog een vrij nette xr80 te koop, hoort er eigenlijk naast te staan.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Hier een link naar een album waar de Honda 80 Elsinore te zien is.
Zoals ik al aangaf is deze verre van nieuw, schrik niet :lol:
https://myalbum.com/album/sW5ixqVnjTIr

@tiewrap: xr80 ook leuk, alleen zijn er die nog veel te veel te vinden. Maar foto's, bouwjaar en prijs ? Mag in pb.
Op het gemak, de ketting strak !!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 00:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Mario070 schreef:Jep.....dat is 'm exact....daarop heb ik het geleerd... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Net nog een filmpje toegevoegd, kun je je jeugd sentiment verder ophalen met dat prachtige geluid :-q :-q :-q
Op het gemak, de ketting strak !!
Plaats reactie