Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Weet niet of hij helemaal past in het topic, misschien ff te licht voor een DH categorie, maar dan hoor ik het wel.
Het zijn geen bikepark trails, maar sommige trails zijn best wel stevig, valt alleen niet altijd goed te zien op het beeld.
In ieder geval ff 10 min zonneschijn, blauwe luchten, fantastische uitzichten en vette trails ipv van sneeuw en vries temperaturen in ons landje.
Gran Canaria 2016.
Have fun.

https://www.youtube.com/watch?v=M7q5jmFDleg" onclick="window.open(this.href);return false;
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dansen op de vulkaan? Mooie beelden en tracks!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Thanks.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

marcomtb1972 schreef:Weet niet of hij helemaal past in het topic, misschien ff te licht voor een DH categorie, maar dan hoor ik het wel.
Het zijn geen bikepark trails, maar sommige trails zijn best wel stevig, valt alleen niet altijd goed te zien op het beeld.
In ieder geval ff 10 min zonneschijn, blauwe luchten, fantastische uitzichten en vette trails ipv van sneeuw en vries temperaturen in ons landje.
Gran Canaria 2016.
Have fun.

https://www.youtube.com/watch?v=M7q5jmFDleg" onclick="window.open(this.href);return false;
:-q :-q

Ik ga vast maar uitleggen dat we volgend jaar (weer) niet op wintersport gaan maar een weekje gran canaria :D
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

ziet er zekers mooi uit daar!
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Hazzard
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 19:23

Grappig (maar ook even een serieuze noot), ik zag een Whistlerspark video na de video op de vorige pagina.. Die lui gaan bizar snel, geen helicopter wil er komen met dat weer..
En alles is vanwege de inspanning en springen Oeh, ah, i, ... en zodra er even een rustig bomenperkje aankomt wat lijkt op een sprookje zegt ie "sweeet"..
Maar ik herken het wel, alles is afzien en bikkelen en dan kwam ik ook door een mooi stukje bos met jonge groene boompjes en was het ook "wauw lijkt wel een sprookjesbos" (van hard naar softie-mode).. Dat is het mooie, maar dan...
Maar ondanks het genieten zie ik vooral "je zit 5 seconden van het einde van je leven af".. iedereen voor hem rijd **zonder achterom te kijken hard door** en een helicopter vliegt niet met die mist en miezer, niemand ziet je want mist. Pas veel te laat zouden degene voor je jou missen, de tocht omhoog voor hun zou te lang duren en je overlijd ter plekke. Zo hard gingen ze,..nog veel harder dan de snelheid van iemand van hier. Elke seconde wacht er een boom of scherpe steen op je om je voor de rest van het leven te tekenen.
Ik kan er ook erg van genieten tijdens een tocht, het technische, het afzien, maar dan nog binnen de grenzen,.. maar zie hier toch echt compleet onverantwoord rijden en ik hoop niet dat mensen denken dat ze net zo snel Moeten zijn als deze mensen. Er valt niks te winnen. Je hoeft je voor niemand te haasten. En is 20km harder rijden belangrijker dan je gezin?
Ik snap dat mooie gevaarlijke parcouren als goed voorbeeld word gegeven. Kicken toch? Maar ik vind het een slecht voorbeeld. Iemand iets aanraden waar een zwaar ongeval elke seconde gebeuren kan.
En als iemand dan net de berm instuurt met een zachte val is het zelfs al "are you allright man? are you allright?.. bibberende stemmen of adrenalinestem.. Maar wel daarna weer zich naar beneden stortten langs bomen en stenen..
Lijkt of dus niemand erbij stilstaat dat het elke seconde afgelopen kan zijn, als ze al in paniek raken bij een licht valletje.
Ik hoop enkel dat niemand zo'n filmpje als goed voorbeeld gaat zien, want dat is het niet.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Volgens mij bedoel je deze, https://youtu.be/PcNvGXAYA0w" onclick="window.open(this.href);return false; die zag ik toevallig ook na Paul zijn filmpje.

Die gasten rijden daar wel vaker hoor, dat is niet hun eerste tripje, en ze rijden waarschijnlijk 10x beter dan jou ;)

Maar wat ik wel raar vind dat jij infeite gaat oordelen wat wel en niet kan. Als mensen zo snel willen rijden met risico voor eigen leven moeten ze dat toch zelf weten? Dat jij dan met 10km/u naar beneden rijdt is jouw keuze.

Op straat kan je ook dood gaan....
Iedereen schat de risico's nou eenmaal anders in.
Ik vind dat je soms wat risico's moet nemen om leuk te kunnen leven en ervan kan genieten. Maar zo denk ik erover, en dan rij ik nog niet eens dik downhill..
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Pff, Hazzard, ga eens gauw terug naar je xc-hoekje....
Gebruikersavatar
roush99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 21:11

Hazzard schreef: "je zit 5 seconden van het einde van je leven af"..

Ik hoop enkel dat niemand zo'n filmpje als goed voorbeeld gaat zien, want dat is het niet.
Dus omdat jij iets niet kunt of durft is 't onverantwoord? Dit zijn pro bikers die echt wel weten wat ze doen. Grote kans dat jij tijdens je xc rondjes dichter bij 't einde van je leven komt dan deze gasten in whistler. Mag hopen dat je zulke filmpjes juist wel als voorbeeld ziet, misschien leer je er nog iets van.

verder: wat maaf2 zei...
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Hazzard schreef:En is 20km harder rijden belangrijker dan je gezin?...Iemand iets aanraden....als ze al in paniek raken bij een licht valletje
Er wordt helemaal niks aangeraden; je verbitterde oordeel raakt kant nog wal en is kort door de bocht.

Mag dan niemand meer een gaaf filmpje plaatsen wat wellicht buiten je eigen capaciteiten of interesses ligt? Ik heb een hekel aan onderwater zwemmen, doodeng! Het idee dat ik zou kunnen verzuipen vind ik helemaal niks. Dat wil toch niet zeggen dat als je een diepzeeduik-filmpje ziet dit voor mij een 'slecht voorbeeld' zou moeten zijn en ik de duikers als de grootste idioten zonder verstand te boeken moet zetten?
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

En Nate Hills is een prof die weet echt wel wat die doet. Vet filmpje toch? en daar gaat het om.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is de M.A.D.S. hier nu ook al vertegenwoordigd met hun hilarische commentaar?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
s_son
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 16 juli 2012, 09:27

KevinBel schreef:Volgens mij bedoel je deze, https://youtu.be/PcNvGXAYA0w" onclick="window.open(this.href);return false; die zag ik toevallig ook na Paul zijn filmpje.

Die gasten rijden daar wel vaker hoor, dat is niet hun eerste tripje, en ze rijden waarschijnlijk 10x beter dan jou ;)

Maar wat ik wel raar vind dat jij infeite gaat oordelen wat wel en niet kan. Als mensen zo snel willen rijden met risico voor eigen leven moeten ze dat toch zelf weten? Dat jij dan met 10km/u naar beneden rijdt is jouw keuze.

Op straat kan je ook dood gaan....
Iedereen schat de risico's nou eenmaal anders in.
Ik vind dat je soms wat risico's moet nemen om leuk te kunnen leven en ervan kan genieten. Maar zo denk ik erover, en dan rij ik nog niet eens dik downhill..
kan me niet voorstellen dat zijn commentaar over dat filmpje gaat, die gasten hebben die trail heus vaker gereden, maar zo hard gaat dat toch ook weer niet. Heb serieus geen enkel gevaarlijk momentje gezien al komt dat waarschijnlijk ook door hun skill level. Als ik soms die filmpjes van de grote jumplines op whistler zie ben ik onder de indruk, kan/durf ik niet. Maar wat zij daar rijden zou ik graag ook eens naar toe gaan.
Vitus Sentier LTHT & Whyte S150S
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

haha ja vet filmpje! moet eerlijk zeggen dat ze zo super hard niet gaan. Op het lagere gedeelte hebben ze wel redelijk de snelheid er in zitten. TOTW trail is eigenlijk ook helemaal geen scetchy trail. Dr zitten geen jumps in of afgronden of hele steile of zelfs technische dingen. Het is meer een panorama trail (wel heel erg vet). En je soms blijven mensen wel eens dood in whistler of squamish maar das meer omdat ze dan van een afgrond afvallen of trails doen die illegaal zijn (zeer weinig gebeurt want de trails moeten aan voorwaarden voldoen volgens een commissie) Als je echt scetchy stuff wilt zien moet je de filmpjes van Remy Metailer maar eens kijken.

Maar goed iedereen haalt zn kick ergens anders vandaan en ik denk dat dat de reden is waarom we allemaal op de fiets zitten. Het is ook super kicken om een goeie strava tijd neer te zetten of een super lange manual te doen of net die paar km per uur sneller te gaan op je favorite trail ;)
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Laatste bijdrage over Gran Canaria.
Nog even 35 minuten zon, blauwe luchten, toffe trails en goed gezelschap.

Een lange impressie van de No Shepra Trail met een gids van Freemotion biketours op Gran Canaria.

Part 1: 11 minuten film. Start op 1250 hm na een uplift van een uur uit Maspalomas, eerst 2,5 km klim over asfalt naar 1300 hm, dan 7,5 km afdalend over asfalt naar start van trail op circa 950 hm, dan 12 km trails rijden circa 800 hm up en down naar de lunch plek op 1200hm. Gevarieerd landschap en toffe trails.

https://www.youtube.com/watch?v=ZvfiWkrxjXs" onclick="window.open(this.href);return false;

Part 2: 23 minuten film. Start vanaf lunchplek op 1200 hm, afdalen via 22 km singletrail, VET.

https://www.youtube.com/watch?v=-pPT_QCfFFI" onclick="window.open(this.href);return false;


Dagindeling: 09.00 uur verzamelen bij freemotion ( je kan ook opgehaald worden als je op de aanrijd route naar start locatie verblijft ) voor opladen bikes / bike pickup, 10.45 uur op start locatie waar nog ff een koffie kan worden gedaan en bike`s worden afgesteld, 11.00 vertrek, lunch ( een eenvoudige broodje met ham / kaas, zorg dat je zelf genoeg te eten en drinken mee hebt ) op een bergtop met prachtig uitzicht en daarna de DH naar Arguineguin, daar een grande Cerveza ( of een muntthee ) en een shuttle terug naar Maspalomas. Wij waren om 1800 uur weer in Maspalomas.

Bikes, ze bieden de tocht standaard aan met een 140 29er fully stumpjumper 1x11, 30-42, dropper, conti 2,4M-Kings, voor een € 4,00 upgrade kan je naar een 170 enduro 27,5 specialized 1x11 30-42, dropper, conti trailkings 2,4 dan kost een dagtrip incl gids, shuttles, broodje en bike € 99,00.
Ik wou zelf de enduro proberen voor een dag maar ik vond de 30-42 verzet te zwaar voor mij, heb toch voor mijn eigen bike gekozen, rijd zelf met 1 x 10, 30-36 , maar rijd nog met de originele 2x10 crank dus kan handmatig naar het 22 binnenblad wat ik er op heb zitten als ik langdurig moet klimmen.

PS, NIET voor helmcam haters en mensen die zich te veel zorgen maken over mede bikers die wat uitdagendere trails willen berijden.

WEL voor singletrail liefhebbers.

Have fun.
Plaats reactie