25-05-2017 Cimes de Waimes

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

lowie schreef:
rundfunk rudi schreef:Wat is dat toch met die belgen, Houffa op een dinsdag en dit nu weer op een donderdag.
als jullie op DONDERDAG 27 april in het oranje door jullie land aan het hossen zijn moeten wij ook werken hoor :-D
Wij zijn met Hemelvaart gewoon vrij in Nederland :)
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Hotel al geboekt. Is er al bekend wanneer je kan inschrijven ?
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Heb tot nu toe alleen ervaring met de RDHF en de Mill-man trail in Luxemburg. Hoe is deze tocht in vergelijking met bijvoorbeeld de RDHF of de mill-man trail?

Hij lijkt me leuk om eens te doen in ieder geval. :-D
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Koenuhhh schreef:Heb tot nu toe alleen ervaring met de RDHF en de Mill-man trail in Luxemburg. Hoe is deze tocht in vergelijking met bijvoorbeeld de RDHF of de mill-man trail?

Hij lijkt me leuk om eens te doen in ieder geval. :-D
Heb ze allebei meerdere malen gebiked. Ik persoonlijk vind de Cimes iets minder technisch en minder zwaar dan de RDHF, maar is zéker niet te vergelijken met de MMT. Dat is meer een toertocht... :wink: :wink: Bij de Cimes zijn de te kiezen afstanden korter als bij de RDHF. De langste is 85km met ongeveer 1850hm's. Bij de RDHF heb je al bijna 2000hm's op de 65km...
Ik vind de Cimes dus iets prettiger dan de RDHF.... :tong :tong
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

voor mensen die woensdag en vrijdag gewoon werken is donderdag geen prettige dag. Houffa op een dinsdag waarop alleen belgen vrij zijn ook heel apart! Wat betreft deelnemers ook niet heel handig lijkt mij. Kost hoe je het ook uitlegt altijd deelnemers.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik moet met Hemelvaart gewoon werken. Jammer maar helaas, maar ik kan de tent niet zo maar dichtgooien haha.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik kreeg net een Facebook bericht van fietsgroepje dat deze dit jaar in een nieuwe cup valt genaamd Belgian Ardennes Marathon Series. 7 bekende wedstrijden waarover een klassement wordt gemaakt site nog niet online meer info op
http://www.vojomag.nl/news/bams-een-ser ... marathons/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/BelgianArdennesMarathonSeries/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Net ingeschreven voor de 85 km ! Zin in
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
pierrekees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 21:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29

waar heb je dan al ingeschreven ?
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

pierrekees schreef:waar heb je dan al ingeschreven ?
https://www.chronorace.be/inscriptions/ ... 9169869508" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
wielhelm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:04
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

http://www.les-cimes-de-waimes.be/WP/?p ... 56&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga ook voor de 85!

Mooi trainingsdoel :-D :D
It's just a hill, get over it!
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Hoe is deze rit t.o.v. de BeMC, op technisch gebied? Ik zoek nog wat marathons waar ik mijn techniek mee kan verhogen ;)
bikerogers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 16 november 2009, 18:03
Mijn mountainbike: Scott Scale 900SL

@jasperGr.....deze is echt een stuk minder technisch als de BeMC. Maar zeker geen saai ritje. Qua hoogtemeters is het ook iets minder hm per km, maar evengoed nog een paar steile klimmen.

Kortom een prima rit om aan je techniek te werken.

Heb deze 3 of 4 jaar geleden voor het laatst gereden. Goed dat deze weer terug is van weggeweest!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Weet iemand hoe het met het starten gaat hier? Ik zie vanaf 9.00 eerste golf staan van de 65 km.. Betekent dit dan gewoon dat je vanaf 9 uur om de 5 min wordt los gelaten? Bij de de RDHF kreeg je namelijk een tijdstip hoe laat je daadwerkelijk ging starten. Bij deze is het mij nog niet helemaal duidelijk. Iemand???
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

Voorheen waren het startgolven elke 5 minuten op volgorde van startnummer om file vorming te vermijden
Plaats reactie