Mooiste mtb gebied (Vulcan) Eifel ?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Wat is de beste standplaats om een week te gaan mtb-en in de Eifel?
Mix groepje met gemiddelde (ook buitenland) ervaring, begin Oktober, 40-50km per dag liefst zonder al te veel autorijden naar de routes. Ik kan wel wat info vinden, maar het is me niet duidelijk of bv Nideggen of Daun de mooiste (uitgepeilde of gpx) routes hebben? Het is de bedoeling een huis te huren voor 8-10 pers en vandaar uit dagelijks een rit te maken.
Gebruikersavatar
Voske8x
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, ProPain Hugene 2021, NS Bikes Zircus en Kuota Kharma
Contacteer:

Er zwerft nog een topic over de (vulkan)eifel rond hier op het forum, daar wordt ook het e.e.a. geschreven. Ik ken het gebied wat je omschrijft van mijn vakanties in Gerolstein (vlakbij Daun). Heb daar veel op de racefiets gereden. Wat ik in het andere topic ook vermeld heb is dat ik tijdens mijn ritjes opvallend weinig mtb-ers heb gespot. Neemt niet weg dat je er vast leuk kunt biken over de wandel paden. Nideggen heeft een mooie gps route, een bucket list trail uit de UP/DOWN, maar ligt wel 100km boven Daun.

Hoor/verneem graag hoe de MTB ervaring was als het door zou gaan.
Om te vliegen: Niner AIR9 RDO
Om te spelend te vliegen: ProPain Hugene 2021
Om te pompen: NS Bikes Zircus
Om te racen: Kuota Kharma Race (oei mag dat wel op het mtb forum?...)
MellowBikers.nl
Gebruikersavatar
Voske8x
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, ProPain Hugene 2021, NS Bikes Zircus en Kuota Kharma
Contacteer:

Owja, accomodatie: http://www.felsenhof.de" onclick="window.open(this.href);return false; (daar hebben we vaak op de camping gezeten, maar hebben ook huisjes om te huren). Succes
Om te vliegen: Niner AIR9 RDO
Om te spelend te vliegen: ProPain Hugene 2021
Om te pompen: NS Bikes Zircus
Om te racen: Kuota Kharma Race (oei mag dat wel op het mtb forum?...)
MellowBikers.nl
F. Kuipers
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 23 augustus 2011, 12:33
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT 29"
Contacteer:

http://www.xn--strotzbschermhle-pzbg.de/?lang=nl
Prachtige locatie voor een groep, ik ben hier zelf in 2013 geweest met een groep van 14 man.
Hier zit een nederlandse eigenaar op.
stuur me een PB voor een aantal routes die hier starten en eindigen.
"It never gets easier, you just get faster"
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Thanks!! Zitten waardevolle tips in.
Ik lees inderdaad nogal wisselende reviews over de mtb routes daar, vaak "saai" !? Nu hoef ik niet de meest uitdagende singletracks, maar de hele dag over 2-3 mtr brede schotter wegen is ook niet de bedoeling.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Het Lieserpfad een stukje volgen is leuk.

Ik was een jaar of 7 geleden in de Eifel, en toe zijn we langs de ruine bij Manderscheid een stukje naar het noorden gereden, langs het Lieserpad.

We begonnen hier: Manderscheid

We bivakkeerden in dit huis : Link
Verder liggen er wel singletrails, maar niet zo uitgebreid. Vergeet ook het speelpark bij Daun niet, leuk om lekker te spelen: Koulshore

Nog wat tracks: http://www.bikespot.nl/3/eifel/16/vulkaneifel/. Weet niet meer precies hoe ze er uit zagen.
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

In Daun zit een leuk hoteletje gerund door twee Nederlanders.
Vorig jaar met de motor daar overnacht.
http://www.bikersmoment.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Afgelopen zomer in Daun op vakantie geweest en daar verschillende ritten gemaakt. We hebben ook een deel van de Vulkaanbike Marathon nagereden en dit was best leuk. Het singletrack gehalte is niet super hoog maar wel meer dan voldoende klimwerk en dus ook daalwerk. Verder heb ik nog een stukje van het Lieserpad gereden, die is in de omgeving van Daun nog niet zo spannend maar hoe meer je de andere kant op gaat hoe beter het wordt ;).

Op dag 1 ook een vaste route gereden, weet de naam even niet meer. Dit was geen succes voor ons. Veel slechte of saaie paden.

Hopelijk heb je er iets aan ;).
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Lieserpfad is leuk, vooral delen net onder en boven Manderscheid (singletrack met soms flinke afgrond er naast). Ook een aantal afslagen van dat pad (het dal in) zijn leuk.

Rondom Daun meer bredere paden en lange hellingen. Wel een erg mooi gebied. Met het uitpluizen van een goede wandelkaart is wel e.e.a aan smalle paden te vinden.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Rondom Daun is het nu niet echt heel bijzonder. Dat zou ik niet aanraden )ik kom er regelmatig, we hebben daar een huisje'

Een forumlid (Eiri) heeft een huisje ietsje verder, maar daar is het een heel stuk beter om te rijden. Hij kan je ook wel helpen aan een aantal leuke routes.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Traben Trarbach en inderdaad Manderscheid (liesenpfad)

Beiden staan op het programma dit jaar :)
Plaats reactie