Ervaringen met tubeless banden

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ghetto tubeless...
oliver538 schreef:Alleen, zo'n 29 inch biba past niet in de gereedschapsbidon :-?
Hoe lossen jullie dit op? Toch maar een zadeltasje?
1) Heb je perse een 29" binnenband nodig, zeker voor noodgevallen. Die dingen willen doorgaans flink rekken...
2) Compact opvouwen en direct onder je zadel strappen, ergens in een hoek van het frame, aan zadelpen, ...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Ik prop de reservebinnenband in een gewone bidon. Wel even strak opvouwen!
karl2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 18:54

Bandje strak opvouwen moet lukken, rij zelf met een kleine bbb reparatiebidon, past makkelijk een 29er bandje in. je kan ook een extra light binnenbandje aanschaffen, die zijn een stuk kleiner in omvang.
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

Thanks voor de reacties, ik ga het nog een poging geven dit weekend!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

oliver538 schreef:Het heeft even geduurd maar ik rijd inmiddels tubeless... dank voor alle replies!
... maar wil wel graag een binnenband meenemen ... zo'n 29 inch biba past niet in de gereedschapsbidon ...
Binnenband met pompje in plastic zakje onder zadel gestoken, kabelbindertje eromheen om te voorkomen dat ie onderweg verdwijnt en klaar is Peter.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
wielhelm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 2 februari 2014, 21:04
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 World Cup

Wellicht ten overvloede, ik rij ruim 7 jaar tubeless en heb, in Nederland, nog nooit lek gereden! Zo gauw je routes gaat rijden met veel stenen of rotspartijen doe je er verstandig aan een binnenbandje mee te nemen. Mocht je voor de zekerheid toch een bandje mee willen nemen heb je al heel wat tips gehad hierboven! Succes! :-q
It's just a hill, get over it!
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

karl2 schreef:Bandje strak opvouwen moet lukken, rij zelf met een kleine bbb reparatiebidon, past makkelijk een 29er bandje in. je kan ook een extra light binnenbandje aanschaffen, die zijn een stuk kleiner in omvang.
Yep, goede tip, Schwalbe heeft bijvoorbeeld van die lichte binnenbandjes. Ik krijg zo 2 bandjes + reparatiemateriaal (o.a 2 bandenlichters en multitool met kettingpons) in 1 materiaalbidon van, schat ik, 750ml.
Lewis
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 12:57
Mijn mountainbike: CUBE Ltd Pro 29"

Ik vind het een beetje raar om je binnenband in een bidon te doen. Doe dat toch gewoon in een zadeltasje. Die zijn daarvoor. En op een lange rit (waar je dus zeker een binnenband nodig hebt) moet je gewoon genoeg drinken mee nemen.

Nog een banden vraagje:
Ik denk erover om een Racing Ralf en een Rocket Ron te kopen in Performance uitvoering. Zijn die tubeless te maken op een 'normale' velg? (weet niet precies welke velg er onder mijn Cube LTD zit)
Luctor et Emergo - Ik worstel en kom boven
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Lewis schreef:Ik vind het een beetje raar om je binnenband in een bidon te doen. Doe dat toch gewoon in een zadeltasje. Die zijn daarvoor. En op een lange rit (waar je dus zeker een binnenband nodig hebt) moet je gewoon genoeg drinken mee nemen.
Als je verschillende fietsen hebt is het handig om een bidon van de ene op de andere fiets te kunnen plaatsen, of in je rugzak te steken als je die bijhebt. Voor lange ritten gebruikt men eerder een camelbak-ding voor drank want dan zijn 2 bidons sowieso niet voldoende. Ieder zijn meug :-q
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

Lewis schreef: Nog een banden vraagje:
Ik denk erover om een Racing Ralf en een Rocket Ron te kopen in Performance uitvoering. Zijn die tubeless te maken op een 'normale' velg? (weet niet precies welke velg er onder mijn Cube LTD zit)
Ik weet dat het kan met de Evolution Line, en dan de SnakeSkin variant. Die zijn 'tubeless easy'. Of het ook met die Performance uitvoering kan weet ik eerlijk gezegd niet zeker.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Lewis schreef:En op een lange rit (waar je dus zeker een binnenband nodig hebt)
:o
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoe vaak heb jij een lekke band?

Mag ik aannemen dat je zonder latex rijdt?
Lewis
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 12:57
Mijn mountainbike: CUBE Ltd Pro 29"

SFrits schreef:
Lewis schreef:En op een lange rit (waar je dus zeker een binnenband nodig hebt)
:o
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoe vaak heb jij een lekke band?

Mag ik aannemen dat je zonder latex rijdt?
Jep. Ik rij (nog) met binnenbandjes :oops:
Ik rij niet zo heel vaak lek, 1 keer per jaar ofzo. Maar wel altijd op de langste ritten en altijd ver van huis. Daarom neem ik dan altijd een binnenband mee.
Luctor et Emergo - Ik worstel en kom boven
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lewis schreef:Ik vind het een beetje raar om je binnenband in een bidon te doen. Doe dat toch gewoon in een zadeltasje. Die zijn daarvoor. En op een lange rit (waar je dus zeker een binnenband nodig hebt) moet je gewoon genoeg drinken mee nemen.

Nog een banden vraagje:
Ik denk erover om een Racing Ralf en een Rocket Ron te kopen in Performance uitvoering. Zijn die tubeless te maken op een 'normale' velg? (weet niet precies welke velg er onder mijn Cube LTD zit)
De Performance-line gaat goed tubeless.
Het zal echt aan je velg liggen hoe goed of slecht het gaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Lewis schreef:Ik vind het een beetje raar om je binnenband in een bidon te doen. Doe dat toch gewoon in een zadeltasje. Die zijn daarvoor.
Die werken in de regel gelukkig ook zo fantastisch met een dropper seat post... (not)
Binnenband gewoon onder je zadel strappen - bij sidewall cuts ben je met latex nog nergens - werkt dan in ieder geval beter.

Schwalbe Performance uitvoering krijg je qua band probleemloos dicht.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
SandorB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 10 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Epic Expert, Yampa, Moterra SE en Sender CF

Waarom zou je een performance band tubeless willen maken terwijl de evolution daarvoor ontworpen is ?
Prijs scheelt maar 1 of 2 tientjes per band.
- - -
Plaats reactie