15-7-2017 - Salzkammergut Trophy Bad Goisern (AT)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

SFrits, vraag was specifiek over wedstrijdverslagen van deze tocht met wat extra aandacht over voeding. Dus misschien kun jij aangeven hoe jij het deed tijdens je Salzkammergut 211 km?
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Helaas Niels, deze uitdaging heb ik nog niet gereden.
Lijkt mij echter wel een hele gave :-q
Arj
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: za 30 april 2005, 22:20
Mijn mountainbike: Merida/Cube

Mijn eerste 211 was ook een drama wat betreft voeding. De keren erna anders aangepakt en de laatste keer ging perfect en daarmee ook redelijk 'fris' en een uur sneller over de finish. (nog 13 uur maar dat terzijde)
Minder gel tussendoor (eerste 9-10 uur) en meer vaster voedsel zoals cake/taartjes of wat aangeboden wordt. De stop op 145km neem ik iets meer tijd dan snel snel wat van de tafel pakken want daarna een heel poosje afzien en weinig zin in eten meestal. Maar toverwoord was eigenlijk om na 2 bidons sportdrank alleen nog maar mix water/cola te drinken.
Verder prachtig om te rijden en komend jaar hoop ik er weer bij te zijn.
Rolfo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 5 juni 2003, 21:36
Mijn mountainbike: Specialized

Heeft iemand een idee of de 211 variant snel volgeboekt is? En zijn er misschien georganiseerde reizen daar naartoe? Klinkt misschien bejaard, maar 1000km heen en terug rijden in men uppie zie ik niet zo zitten ;-)
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Klopt, ik heb ook veel interesse, wel voor de B strecke, maar het is toch wel heel ver rijden...
Ben daarom ook op zoek naar vergelijkbare marathons, maar dan dichterbij.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

2 postings na elkaar over het rijden, ik voorzie samen rijden............
Georganiseerde reizen naar mijn weten zijn er niet.
Vergelijkbaar en dichter bij? Wordt lastig want Sauerland / Ardennen bieden geen klim van 1.000 hm. Laat staan de Salzberg, die je eens in je leven (of vaker) gedaan moet hebben.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Rolfo schreef:Heeft iemand een idee of de 211 variant snel volgeboekt is? En zijn er misschien georganiseerde reizen daar naartoe? Klinkt misschien bejaard, maar 1000km heen en terug rijden in men uppie zie ik niet zo zitten ;-)
Dit jaar was hij volgeboekt. Desondanks kon je je nog gewoon inschrijven. Gewoon geregeld op de site kijken hoeveel er al op de startlijst staan. Zijn het er meer dan 700 en begin je zenuwachtig te worden schrijf je je gewoon in.
hooge048
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Stevens Sonora Team SL | Canyon Lux CF 9.0

Heb me ook ingeschreven! Voor het eerst deze marathon, en dus ook gelijk maar de A strecke.

Ik zat even naar het hoogteprofiel te kijen, en zie dat er toch vrij veel verharde of semi-verharde paden in zitten. 24,7% asfalt, 64% gravel, 11,3% trail. Meeste afdalingen gaan ook over gravel volgens het kaartje. Op foto's zie ik veel mensen op HTs rijden, of is een fully toch wel aan te raden?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

hooge048 schreef:Heb me ook ingeschreven! Voor het eerst deze marathon, en dus ook gelijk maar de A strecke.

Ik zat even naar het hoogteprofiel te kijen, en zie dat er toch vrij veel verharde of semi-verharde paden in zitten. 24,7% asfalt, 64% gravel, 11,3% trail. Meeste afdalingen gaan ook over gravel volgens het kaartje. Op foto's zie ik veel mensen op HTs rijden, of is een fully toch wel aan te raden?
Heel goed :-q om met de 200 te beginnen, ik deed eerst 2 x de "halve" en daarna verslaafd aan de 200 km. :winkie:
Parcours is niet het meest technische wat ik gereden heb. Zitten een paar afdalingen in waarbij een fully beetje voordeel kan brengen, maar ik ben van menig dat je met een hardtail heel goed uit de voeten kan.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Ga ook proberen om nog zo'n zwart shirtje to scoren dit jaar. Voorbereiding qua marathons wat minder dit jaar zoals het nu lijkt omdat ze of niet door gaan of in hetzelfde weekend zijn.
hooge048
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Stevens Sonora Team SL | Canyon Lux CF 9.0

Fred (mtb-sport) schreef:Heel goed :-q om met de 200 te beginnen, ik deed eerst 2 x de "halve" en daarna verslaafd aan de 200 km. :winkie:
Parcours is niet het meest technische wat ik gereden heb. Zitten een paar afdalingen in waarbij een fully beetje voordeel kan brengen, maar ik ben van menig dat je met een hardtail heel goed uit de voeten kan.
Precies. Als ik toch helemaal die kant op ga, kan ik beter gelijk zo ver mogelijk fietsen :winkie:
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik ga eens kijken of ik hier volgend jaar bij kan zijn.
Moet denk ik dan wel aan mijn snelheid werken.

Heb nu 2x maal Drenthe 200 gereden snelste tijd was 13u nog wat.
Ook met Randoneurs tochten ben ik vrij langzaam.

Toch maar eens meer interval training doen.
En(heel) wat minder biertjes :-{
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Met 13 uur op Drenthe 200 is er toch echt wel werk aan de winkel als je binnen de tijdslimieten wilt blijven en het beroemde finishershirt wilt veroveren. Hoewel ik geen Drenthe 200 gereden heb (en ook niet al doen) is alleen de afstand vergelijkbaar, meer ook niet.
Ik zou in ieder geval in aanloop een paar "normale" marathons pakken met flink wat klimwerk (Kellerwald met 120 km /3.000 hm is een mooie graadmeter).
Echt intervallen hoeft niet, deed ik ook niet en heb het ook steeds gered.
Oh ja, biertjes: Gewoon doen, deed ik ook. Ook op vrijdagavond voorafgaand aan de rit, geen zorgen....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Leuk gei-kek !
De A-strecke staat tot nu toe bovenaan m'n lijst voor volgend jaar.
Het enigste wat me tegenhoudt is dat ik er uit begrijp dat ie niet technisch is.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Hij is niks meer of minder technisch dan een gemiddelde andere marathon in Oostenrijk, Duitsland of Zwitserland. Wil je alle afdalingen van begin tot eind fietsen moet je van heel goede huize komen. Denk dat per jaar dit er niet meer dan 5 zijn die dat kunnen/doen.
Plaats reactie