" nieuwe route " bakelse bossen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Plato112
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 4 juni 2015, 14:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 2014

https://www.strava.com/activities/356797680" onclick="window.open(this.href);return false;

Gisteren twee rondjes op deze route gereden. Her en der nog een plas en dus ook wat modder waar de fiets een beetje begon te schuiven (moeten nog andere banden op), maar dat mag geen echte naam hebben.
Tweede keer dat ik op m'n nieuwe fiets zat na de overstap van 26" naar 29" dus dat was flink wennen op zo'n bochtig parkoers.

Een leuke route met flink veel bultjes op en af. Vond het, als beginner, soms moeilijk om het tempo erin te houden door de vele krappe bochten. Had ook wat problemen met m'n versnellingen wat natuurlijk niet helpt.
Normaal rijd ik een deel van de route van Gemert en het grote verschil is dat in de Bakelsche bossen je veel verder vooruit kunt kijken doordat er veel minder lage begroeiing is. Dit maakt het heel anders sturen omdat je bij Gemert vaak gewoon niet weet wat er om de bocht komt.

Ga binnenkort zeker terug, hopelijk met de versnellingen gefixt en banden die wat meer grip hebben (vooral in de modder).
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

Vandaag zondag 22 nov was er een tourtocht die ook stukken van de vaste route Bakkelse bossen gebruikte,
nu zou ik graag de mening van een ieder horen over over het volgende:

Op een stuk wat nu niet echt overzichtelijk is kruist de tourtocht de vaste route, er staan op de vaste route nergens waarschuwings bordjes of wat dan ook.
Nu ben ik benieuwd of hier richtlijnen voor zijn en hoe andere MTB rijders hier over denken

Met 120 kg rollend gewicht geeft dat met 20/25 km toch een flinke klap snelheid van de andere rijden niet mee gerekend.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gerald schreef:Vandaag zondag 22 nov was er een tourtocht die ook stukken van de vaste route Bakkelse bossen gebruikte,
nu zou ik graag de mening van een ieder horen over over het volgende:

Op een stuk wat nu niet echt overzichtelijk is kruist de tourtocht de vaste route, er staan op de vaste route nergens waarschuwings bordjes of wat dan ook.
Nu ben ik benieuwd of hier richtlijnen voor zijn en hoe andere MTB rijders hier over denken

Met 120 kg rollend gewicht geeft dat met 20/25 km toch een flinke klap snelheid van de andere rijden niet mee gerekend.
Lijkt me heel simpel: Nooit met oogkleppen op fietsen en altijd de verkeersregels naleven. Van rechts komend heeft voorrang
Of je nu verhard of onverhard fietst , op een vaste route of in een toertocht , maakt geen verschil.
Gewoon uit je doppen kijken maken waarschuwings bordjes zowel op de vaste route als in de route van de toertocht overbodig.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als dat zou werken zou waarom heeft de wetgever dan J8 voorzien waar het gemiddelde buitengebied (voor het normale verkeer) mee wordt volgezet :roll:

Of je verhard of onverhard rijdt kan overigens wel een significant verschil maken wanneer de andere partij op de andere ondergrond onderweg is...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Overal waar een J8 staat, is de weg niet goed ontworpen. Of de weg was goed ontworpen maar de situatie eromheen, zoals bebouwing, is veranderd. Met zo'n tocht verander je de situatie tijdelijk. Een tijdelijke maatregel lijkt mij dan ook denkbaar. J8's, of wat snelheidsbeperkende lintjes. Maar clubs zijn al druk genoeg met het beperkte aantal vrijwilligers denk ik.
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Gisteren over deze route gereden. Wat een verademing na het compleet verzopen Mierlo. Vrijwilligers waren druk aan het werk op de route (tegen het einde aan) en heb ze nog een compliment gegeven. Wel in het begin meteen vol op m'n bek geklapt (na 50m ofzo) omdat beide wielen weggleden op het verharde pad. Leek wel of er soort oliefilm op lag maar dat was toch echt niet zo. Mocht de pret niet drukken though.
Gebruikersavatar
Plato112
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 4 juni 2015, 14:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 2014

-zip-
Verkeerde topic.
Laatst gewijzigd door Plato112 op zo 13 december 2015, 02:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Das niet deze route toch, stippelberg? Of ligt er nog een stippelberg? Die andere ligt toch tussen Milheeze en Elsendorp daar?
Gebruikersavatar
Plato112
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 4 juni 2015, 14:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 2014

Symbolio schreef:Das niet deze route toch, stippelberg? Of ligt er nog een stippelberg? Die andere ligt toch tussen Milheeze en Elsendorp daar?
Oeps, verkeerde topic inderdaad. Was niet helemaal wakker, dit was voor de route van Gemert en ik zag Bakel staan en heb het hier in geplaatst :oops:
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vanmorgen maar weer eens vanuit Venray via een stuk Walsberg-verbinding Zandbos-zandbos gefietst tot verbinding Bakelse bossen en toen een volledige ronde gedaan.
Heerlijk wat een route, zo goed onderhouden met een heerlijke flow. Hier fiets ik altijd met een grote :winkie: .
Samen met de route in de Meterik "de Schaak" zijn dit mijn favorieten routes. :-q
Was erug druk in het bos vanmorgen op de routes en verbindingsroutes. Een hele club uit Liessel met jeugd, of misschien fiets heel Liessel wel. :lol:
Bij ons in de groep hadden we het er al over: Zijn er nu meer wielrenners of meer mountainbikers.
Op de terug weg het resterende stuk van Zandbos nog meegenomen, en toen weer wind in terug naar Limburg.
Weer 68 km gefietst.
2 lekke banden.
Verschillende setjes verzuurde benen.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Ik fiets hem ook bijna wekelijks samen met oostappen, vlierden, liessel en vlierden, deurne; ooit allemaal, ooit 3 of 4 van de routes; afhankelijk van de tijd. Bakelse bos blijft een mooie route en het is, met name op zondagochtend inderdaad behoorlijk druk; ook niet gek, de route is goed om de techniek bij te spijkeren en ook voor het uithoudingsvermogen; je kunt de route voor jezelf zo zwaar maken als je wilt :-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vanmorgen 3 rondjes gedraaid op deze toffe route! Ondanks de regen 0,0 modder dus het was weer lekker rondscheuren. :-q

Heb wat beelden gemaakt vanmorgen met de gopro hero 5.

https://www.youtube.com/watch?v=l2ve8cRRivE" onclick="window.open(this.href);return false;
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Van het weekend tijdens een wandeling met de hond, zagen we dat er bij de bakelse bossen (aan de kant van Dierdonk) een extra lusje is gemaakt. Iemand een idee of dit een stukje verbindingsroute is, of gewoon bij Bakelse bossen hoort? Zodra ik mijn nieuwe bike heb, zal ik er eens over heen stuiteren.....
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik heb begrepen dat het gewoon een los lusje is en verder los staat van de route Bakelsbos.
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Oke, duidelijk, zou ook wel kloppen. Want anders moet je wel erg raar rijden om weer terug op de route te komen. Iig altijd leuk een nieuw stukje parcours om een langs te komen. Zeker omdat het dicht bij huis is.
Plaats reactie