Mountainbike voor bikejöring gezocht

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Catfish schreef:Ik zag bijvoorbeeld deze, maar ik heb geen idee of je daar ook nog fatsoenlijk mee op de weg kan fietsen.
Is afhankelijk van hoeveel weg kilometers je wilt maken. Op de weg wil je zo smal mogelijk gaan en in het bos zo breed mogelijk. De aanzet van stilstand naar fietsen zal meer kracht kosten en zover ik heb ervaren van 2.1 naar 2.25 neemt de rolweerstand op asfalt toe.
De andere kant is wel dat meer volume in de band beter dempt waardoor het comfort toeneemt. Daarbij hangt het dan af met welk doel je op de weg wilt kunnen fietsen, door trappen zal meer van je vragen. Het blijft een beetje een compromis stellen voor het gebruik.
Catfish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 12 januari 2017, 22:21

Bedankt voor al jullie adviezen. Ik ben vandaag ook nog naar een fietsenwinkel geweest en heb wat geprobeerd. Dat geeft ook weer wat duidelijkheid. Ik denk toch dat ik voorlopig voor een tweedehands standaard mountainbike ga. Zo kan ik voor niet al teveel geld ervaren of het wat voor me is en wat ik nu precies zoek in een fiets. Mijn eigen auto heeft geen trekhaak en er kan dus geen fietsdrager op. Alleen op de van mijn vriend. Om bij de fietsgebieden te komen zal ik dus ook aardig wat kilometers over de weg moeten maken. Als ik dan over een tijd weet wat me wel en niet bevalt aan de fiets en wat ik nu precies wil, kan ik gericht op zoek gaan. Een tweedehands fiets weer verkopen verlies je toch minder op dan op nieuw. Ik hoop dat dit geen domme beslissing is, maar voor mij voelt het als een veilig plan.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Je redenatie klopt en is eigenlijk ook vrij logisch :-q

Vergeet niet om bij een tweedehands iemand mee te nemen die kennis van zaken heeft, of in ieder geval onderstaand filmpje even te bekijken.

Daarnaast kan een sleutel cursusje (misschien bij je LBS) ook nooit kwaad, zodat je niet voor alles naar de fietsenmaker hoeft.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Catfish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 12 januari 2017, 22:21

MacReal schreef:Je redenatie klopt en is eigenlijk ook vrij logisch :-q

Vergeet niet om bij een tweedehands iemand mee te nemen die kennis van zaken heeft, of in ieder geval onderstaand filmpje even te bekijken.

Daarnaast kan een sleutel cursusje (misschien bij je LBS) ook nooit kwaad, zodat je niet voor alles naar de fietsenmaker hoeft.
Bedankt voor het filmpje! Ik ga meteen kijken. :)
buddo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 20:33
Mijn mountainbike: is rood!

Catfish schreef:Mijn eigen auto heeft geen trekhaak en er kan dus geen fietsdrager op.
Als je het voorwiel er uit haalt (paar seconden werk) passen de meeste fietsen ook wel in de auto... dat is dus ook een optie ;)
Plaats reactie