advies eerste mountainbike?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
ank
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 16:22

Bedankt voor jullie reacties weer. Bij veel fietsen waar ik in de zomer op gezeten heb kon ik inderdaad niet met mijn voeten op de grond over de bovenbuis, dat was niet zo prettig.

Het is een goed idee om naar een winkel te gaan die veel keuze heeft. In de zomer ben ik in Zwitserland al naar drie winkels gegaan maar die hadden steeds maar 1 bepaald merk en tja dan heb je niet zoveel keuze en vonden ze natuurlijk hun eigen merk het beste.

Hebben jullie misschien een idee voor een fijne winkel waar ik niet het gevoel heb dat ze me zomaar iets aansmeren en die eventueel ook oudere modellen heeft staan? Ik woon in de buurt van Amsterdam.

Nogmaals dank!
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Ik kan 12GoBiking (Moordrecht) aanraden of Mantel(Arnhem)in de buurt van Amsterdam weet ik het niet .

Mantel en 12gobiking hebben modellen á 2016 en 2017 staan, soms ook nog een 2015 model , en met vaak goede kortingen op een 2016 en 2015 model .....

http://www.mantel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.12gobiking.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Beide winkels bikefitting/service/afhandeling meegemaakt, zowel met heren als met dames , en beide prima bevallen ...

suc6
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
ank
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 16:22

Ah mooi, dan ga ik daar eens kijken. Een dagje uit..
Hazzard
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 19:23

En vergis je niet, toen ik 7 was sprong ik met mijn crossfiets overal overheen, het kon niet hard genoeg. Alleen kinderen groeien supersnel "uit" hun fietsmaat. Ook ben ik de laatste tijd liefhebber van het kijken van youtube mountainbike-instructie filmpjes van GMBN en andere filmpjes en daar zie je soms ook kleintjes aardig rijden.
Maar de man waar ik mijn gebruikte MTB van had gekocht, die had een klein zoontje en gaf hem een MTB van over de 1500 euro.. dus alles kan..
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hazzard schreef:En vergis je niet, toen ik 7 was sprong ik met mijn crossfiets overal overheen, het kon niet hard genoeg. Alleen kinderen groeien supersnel "uit" hun fietsmaat. Ook ben ik de laatste tijd liefhebber van het kijken van youtube mountainbike-instructie filmpjes van GMBN en andere filmpjes en daar zie je soms ook kleintjes aardig rijden.
Maar de man waar ik mijn gebruikte MTB van had gekocht, die had een klein zoontje en gaf hem een MTB van over de 1500 euro.. dus alles kan..

En wat heeft dit met een keuze voor de fiets van Ank te maken?

@Ank Al iets gevonden inmiddels?
Hazzard
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 30 oktober 2016, 19:23

omdat ze met haar kind gaat fietsen van 6,5. Ik weet niet, op één of andere manier proefde ik dat men dacht o dochter van 16, nee een dochter van 6,5 die fiets niet zo hard. En mijn reactie was uit enthousiasme.
Plaats reactie