Mtb toertocht Winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
reneweb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 8 juli 2016, 15:47

Erik en Ik willen in april in Winterberg gaan fietsen..

Het plan is om van hut naar hut te hoppen in 4 dagen en weer te eindigen op begin locatie.. (met eventueel spullen mee)
Iemand hier ervaring mee ?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

daarvoor is winterberg niet uitdagend genoeg voor lijkt meheb er redlijk wat km op de fiets opzitten daar), rij ietsje verder en doe dat in oostenrijk, vele malen mooier
Bird Aeris 9 blurple
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Je weet niet wat de ervaring van reneweb en Erik is. Wie weet is Winterberg voldoendd uitdaging voor ze.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
reneweb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 8 juli 2016, 15:47

Ik zal ons even voorstellen:
Erik, 15 jaar ervaring als mtb'r, 2x per jaar naar belgie.
Rene, 3 jaar ervaring als mtb'r 2x per jaar naar belgie
We wonen dichtbij schoorl, daar aardig wat ervaring..
Belgie is cool, we zijn nu opzoek naar iets anders dan belgie, hoe zijn de parcours @ winterberg ?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

In de eerste plaats vermoed ik dat velen door het volgende een beetje op het verkeerde been worden gezet, aangezien dat niet snel met het Sauerland geassocieerd wordt maar meer met de Alpen... Zie ook de eerdere suggestie voor Oostenrijk.
reneweb schreef:Het plan is om van hut naar hut te hoppen in 4 dagen en weer te eindigen op begin locatie.. (met eventueel spullen mee)
Van pension naar pension gaat lukken maar van een 'hut' (~berghut) heb ik noch in het Sauerland noch in Belgie gehoord. Hoe heb je dat in Belgie ingevuld...?


De standaard routes om Winterberg - afgezien van trailpark en bikepark - (zie http://www.bike-arena.de/Touren) kenmerken zich toch voornamelijk door "schotter" en staan dientengevolge niet bekend om hun technisch erg uitdagende karakter (zoekfunctie zou genoeg moeten opleveren om dat te bevestigen).

Hoe zich dat verhoudt tot Belgie is dan weer sterk afhankelijk van wat (en waar) je in Belgie gereden hebt; de vaste routes in Kampenhout of alternatieve routes in Ninglinspo is een wereld van verschil...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
knetter
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:20
Mijn mountainbike: Den Helder

Het is een prachtig gebied om te fietsen ik kom er elk jaar wel een keer en rij dit jaar voor de vierde keer de marathon in Willingen maar om daar van hut naar hut te rijden zal heel lastig worden ik denk dat je beter een hotel kan boeken en dan elke dag een route te gaan rijden je kan er wel diversen route aan elkaar knoppen
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Of je fietst langs de Rothaarsteig in meerdere dagen
Jan V.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 14 februari 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Canyon 29

Rothaarsteig koppelen aan de Hohenflug en je hebt een rondje van pakweg 200 km. Uit te breiden met wat afstekertjes naar de paden van de marathons van Grafshaft, Saalhausen en Nordenau. Mogelijkheden zat!
Plaats reactie