Veluwse wintercompetitie

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

En hoe gaat het rondje (km's en uitdaging) in Soest worden?[/quote]

Afgelopen zaterdag het rondje grotendeels gereden er moest ook nog een stukje ingereden worden door groepje. Dit jaar niet tegen de richting in van de normale route en daardoor lichter klimwerk. Er zitten 2 drops in maar minder technisch rondje tov vorig jaar. Ik ga deze en Lunteren wel rijden zijn beide leuke rondjes[/quote]

Eerbeek/loenen vind ik ook een leuk rondje. Nunspeet schijnt ook prima te zijn. Lunteren is verreweg de zwaarste qua klimmen.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

jelle.jl schreef:
Erik89 schreef:Jammer dat de volgende op zondag is, ben er dan niet bij. Afgelopen zaterdag in Apeldoorn was leuk.
Filmpje van de complete 60 min staat hier https://youtu.be/yRvcdwRyiJc" onclick="window.open(this.href);return false;
Zag overigens dat er één gediskwalificeerd was, hoe is dat mogelijk?

Die stapte van zijn fiets en sprong over de linten om dat steile klimmetje af te snijden haha (beetje dom is het wel, zo voor de doorkomst met de jury) . Deed hij omdat er een opstopping was met de wat langzamere wedstrijdrijders die niet boven kwamen... Wel zonde als je 4e ligt, maar ben ik weer een plekje omhoog opgeschoven :-q Een nette 6e plek voor mij :-D

Oei dat is idd niet zo handig...
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Klassement is weer bijgewerkt:
https://mtb-competitie.nl/downloads/uit ... rijden.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik sta zowaar op een 8e plek. Het is mooi dat mijn regelmatige deelname beloond wordt, en aan het eind als de schrapresultaten mee gaan tellen zal ik heus nog wel flink zakken, maar misschien zouden posities voorin wat meer beloond moeten worden cq de puntenafbouw naar posities wat sneller moeten gaan.
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

XC-Mike schreef:Klassement is weer bijgewerkt:
https://mtb-competitie.nl/downloads/uit ... rijden.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik sta zowaar op een 8e plek. Het is mooi dat mijn regelmatige deelname beloond wordt, en aan het eind als de schrapresultaten mee gaan tellen zal ik heus nog wel flink zakken, maar misschien zouden posities voorin wat meer beloond moeten worden cq de puntenafbouw naar posities wat sneller moeten gaan.
Hoe is dat eigenlijk geregeld, kan er niks over vinden op de website.
Hoeveel wedstrijden moet je meefietsen om in het eindklassement te worden opgenomen?
Hoeveel wedstrijden worden er geschrapt?
Ik kan 1 wedstrijd niet meefietsen namelijk.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

tukker1977 schreef:
XC-Mike schreef:Klassement is weer bijgewerkt:
https://mtb-competitie.nl/downloads/uit ... rijden.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik sta zowaar op een 8e plek. Het is mooi dat mijn regelmatige deelname beloond wordt, en aan het eind als de schrapresultaten mee gaan tellen zal ik heus nog wel flink zakken, maar misschien zouden posities voorin wat meer beloond moeten worden cq de puntenafbouw naar posities wat sneller moeten gaan.
Hoe is dat eigenlijk geregeld, kan er niks over vinden op de website.
Hoeveel wedstrijden moet je meefietsen om in het eindklassement te worden opgenomen?
Hoeveel wedstrijden worden er geschrapt?
Ik kan 1 wedstrijd niet meefietsen namelijk.
Best of 5!
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Je beste 5 resultaten tellen mee ?? Wat weinig voor 9 wedstrijden totaal zeg.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Echt maar 5??
Schrapresultaten is op zich mooi; je kunt tenslotte altijd een keer pech hebben, ziek zijn of echt niet kunnen. Maar dan lijkt me 2 wel genoeg op 9. Bovendien, hoe meer wedstrijden, hoe meer kans dat bovengenoemde gevallen geneutraliseerd worden doordat er steeds minder een 100% score kunnen hebben.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Dat was een leuk rondje vandaag op en rond het Soesterhooght! Eindelijk een keer voorin gestart en dat resulteerde in een p10 in categorie 6. Niet de beste benen vandaag, maar toch tevreden met het resultaat. De organisatie had leuke technische elementen toegevoegd, top! :-q Het was ook gelijk te merken dat er iets meer hoogtemeters in het rondje zaten. Pfff, wat had ik het steeds zwaar aan het einde van de 'lange' klim :winkie:

Op naar de volgende! :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

toprondje en mooie omstandigheden,..lekker technisch, mooie drops, pittige klims en lekkere snelle stukken.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ja het was een leuke gezellige middag gister op t hoogt. Sorry nog voor de vertraagde start dankzij mij, er was iets fout gegaan met de startnummers ophalen (niet alleen bij mij bleek achteraf). Ik kan niet hard starten maar heb het gister toch geprobeerd. Vorig jaar zat ik me op te vreten in de stuurzones na de start vandaar. Na een half uur voelde ik wel dat het beste eraf was (opgeblazen), en in rondje 4 ging de vlam uit,ik lag toen 11e hoorde ik nog. Rondje 5 door paar man ingehaald en bij bel rondje 6 kwam mijn vaste fietsmaat Wok erover en heb ik alle zeilen moeten bijzetten om die enigszins bij te houden tot aan finish hij 14e ik 15e. Mijn zaterdagfietsmaatjes waren nog 4e en 9e geworden :-q . Op website mbc midden nl kan je binnenkort nog wel leuke video bekijken die zag ik net al op de app. Tot Lunteren :winkie:
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Staat al op youtube. :D :oops: :lol:
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Lekker weer en mooi, leuk rondje. Eigenlijk zoals het hele seizoen al, helemaal top!

Ging ook weer zoals altijd; slechte start, niet brutaal genoeg etc. Deze keer ook halverwege een inzinking maar nog wel kunnen herpakken en mijn plekje kunnen verdedigen. Niet gelapt en de volle 7 rondes gereden maar had een paar plekjes verder naar voren willen zitten.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Komende zaterdag al weer de 5e wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe het er bij zal liggen... Er wordt nog wat neerslag verwacht morgen en vrijdag op zaterdag. Daarnaast is het voor mij nog maar de vraag of ik aan de start kan verschijnen. Afgelopen weekend namelijk een scheurtje in de staande achtervork ontdekt :oops: Het frame is nog binnen de garantieperiode, maar ik hoop niet dat ik mijn fiets enkele weken kwijt ben. Dus fingers crossed dat ik zaterdag aan de start sta :-{
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

jwolfkamp schreef:Komende zaterdag al weer de 5e wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe het er bij zal liggen... Er wordt nog wat neerslag verwacht morgen en vrijdag op zaterdag. Daarnaast is het voor mij nog maar de vraag of ik aan de start kan verschijnen. Afgelopen weekend namelijk een scheurtje in de staande achtervork ontdekt :oops: Het frame is nog binnen de garantieperiode, maar ik hoop niet dat ik mijn fiets enkele weken kwijt ben. Dus fingers crossed dat ik zaterdag aan de start sta :-{
Gewoon starten,..hij is toch al kapot :)
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

schepp schreef:
jwolfkamp schreef:Komende zaterdag al weer de 5e wedstrijd. Ik ben benieuwd hoe het er bij zal liggen... Er wordt nog wat neerslag verwacht morgen en vrijdag op zaterdag. Daarnaast is het voor mij nog maar de vraag of ik aan de start kan verschijnen. Afgelopen weekend namelijk een scheurtje in de staande achtervork ontdekt :oops: Het frame is nog binnen de garantieperiode, maar ik hoop niet dat ik mijn fiets enkele weken kwijt ben. Dus fingers crossed dat ik zaterdag aan de start sta :-{
Gewoon starten,..hij is toch al kapot :)
Dat is ook mijn idee, maar dan moet de LBS wel meewerken en niet het frame willen houden :tong En het rondje in Harderwijk zal niet zo heel veel vragen van het frame (Apeldoorn was heftiger :winkie:)
Plaats reactie