XT 8000 2016

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mr. Htb. schreef:Beste rubbereMTBRobbie, dat riep ik ook. Vervolgens moest ik het hele topic ff doorlezen voor straf. Om te ontdekken dat iemand een op zich staand probleem had. Wat soms voor kwam. Is blijkbaar opgelost door Canyon.

Ik bespaar je het lezen.
Het is alleen een niet een op zich zelf staand probleem. Zoals je 2 posten terug kan lezen heb ik er ook mee te maken.
"This species has amused itself to death"
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Mr. Htb. schreef:Beste rubbereMTBRobbie, dat riep ik ook. Vervolgens moest ik het hele topic ff doorlezen voor straf. Om te ontdekken dat iemand een op zich staand probleem had. Wat soms voor kwam. Is blijkbaar opgelost door Canyon.

Ik bespaar je het lezen.
:-{ ooooh sorry hoor , volgende keer zal ik eerst alles lezen of u iets heeft gepost wat misschien mijn idee/tip/ingeving/nuttige info ook misschien is , scheelt weer een straf. .., en ik weer minder eelt ....

:-?

(alvast de beste wensen Mr Hatebe :bier: )
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Mr. Htb.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 november 2008, 22:04
Mijn mountainbike: In opbouw.

Waren dat jullie tenen?

Waar het mij om gaat is dat er 34 pagina's aan positieve reacties staat. Er dit jaar door een Duits blad een Engelse site en een paar ollanders iets over de remmen gevonden word terwijl die vorig jaar nog als beste koop stonden. Beter nog dan XTR. Shimano verkoopt een shitload aan XT dus kan er ook wel eens iets mis gaan.

Verder RubberemtbRonnie, was mijn antwoord niet bedoeld om je te dissen maar waarschijnlijk net als de quote van mijn post op dezelfde pagina verkeerd begrepen. :kiss: :-q
Oooeeessss
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Mr. Htb. schreef:Waren dat jullie tenen?

Waar het mij om gaat is dat er 34 pagina's aan positieve reacties staat. Er dit jaar door een Duits blad een Engelse site en een paar ollanders iets over de remmen gevonden word terwijl die vorig jaar nog als beste koop stonden. Beter nog dan XTR. Shimano verkoopt een shitload aan XT dus kan er ook wel eens iets mis gaan.

Verder RubberemtbRonnie, was mijn antwoord niet bedoeld om je te dissen maar waarschijnlijk net als de quote van mijn post op dezelfde pagina verkeerd begrepen. :kiss: :-q
Dissen ? :~ , ah jeugd taal :lol:

De XT remmen zijn prima, alleen sommige serie's niet , die komen telkens weer terug met dezelfde "problemen" , vaak na ontluchten ,werken ze beter , de ene is blij , en de ander blijft "zeuren" over hetzelfde ....

ik zeg : Happy new Year !! :bier: :bier:
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

4200km verder en het draait allemaal nog als een zonnetje.
Werkt erg goed, wisselen met 4 kettingen. Ketting slijtage tool van shimano zojuist op ketting nr 2 gelegd en die is nog top :-q

Op naar de volgende 4200km 8)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Omdat blijkbaar naar mijn post werd verwezen wil ik even een update geven. De nieuw achterrem, die ik van Canyon enkele weken geleden had ontvangen deed het naar behoren tot de eerste natte rit. Vanaf dat moment geen remkracht meer ( kon bij de eerste keer de remhendel steeds tot aan het stuur doortrekken en de remkracht was zwak) en een weglopend duidelijke drukpunt op het moment dat ik pomp. Daarna nog een week onder droge omstandigheden gereden omdat ik wilde weten of de rem zich hersteld, maar helaas niet. Contact met Canyon opgenomen en vervolgens de rem naar Canyon gestuurd. Enkele dagen later bericht van Canyon ontvangen dat ze de rem naar Shimano hebben gestuurd. Ze hebben ook aangeboden om een nieuwe rem rechtstreeks naar me toe te sturen, wezen echter erop dat ze niet kunnen garanderen dat deze tot de serie behoord, die geen mankementen toont. Het is wel bekend dat bepaalde series van de M8000 niet goed werken; met name een lopende drukpunt wordt vaak als het probleem beschreven. De foren in bijv. Duitsland en de VS staan er vol met berichten en inmiddles ken ik 5 testberichten in erkende vakbladen die aangeven dar er een probleem is met sommige series van de M8000 (en de M7000). Echter heeft Shimano geen reden gezien om deze series van de markt te halen. Mijn gevoel is dat ook de fietsfabricanten hier weinig aan kunnen doen.

Enkele dagen geleden van Shimano een nieuwe achterrem ontvangen. Helaas is de leiding niet ingekoord en moet ik dit door een dealer laten doen. Ook hierbij krijg ik financiele ondersteuning van Canyon.

Kortom, ik ben op zich tevreden over de betrokkenheid van Canyon. De houding van Shimano spreekt me niet aan. Ok, ik heb een nieuwe achterrem ontvangen. Of het probleem daarmee is verholpen moet nog bliken. Wel ben ik, alles bij elkaar opgeteld, door de problemen met de M8000 achterrem, 6 weken mijn bike kwijt geweest. Gezien het feit dat ik de bike net 13 maanden rij is dat wel veel. 2 marathons moest ik laten schieten en kon bijv. daardoor geen 4 marathons rijden om aan de cup 2016 mee te kunnen doen. Dat had Shimano kunnen voorkomen door de defecte remmen van de markt te halen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jurriaan schreef:4200km verder en het draait allemaal nog als een zonnetje.
Werkt erg goed, wisselen met 4 kettingen. Ketting slijtage tool van shimano zojuist op ketting nr 2 gelegd en die is nog top :-q

Op naar de volgende 4200km 8)
Het werden er nog 3270km. Nu bij inspectie van de cassette blijkt een tandje van de 42 krans afgebroken te zijn. Ook begint de cassette bij flink aanzetten geluid te maken als het voor stadium van doortrappen.
Update: blijken er twee pallen in de body gebroken te zijn. Meting met kettingslijtage tool geeft aan dat de kettingen nog niet versleten zijn. Dus er komen nog meer km's bij.
Plaats reactie