XT 8000 2016

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

Kuch. Ik had de b link niet verwijderd ondanks direct mount derypad. Ik ezel.. vandaag toch maar eens techdoc geprint en jawel, stap een was mis gegaan. Verwijderd, stelschroefjes bijgedraaid incl kettingspanner die nu lang genoeg is.
Nu loopt het als een zonnetje. Ook het cirkelzaagblad. Niet de mooiste misschien, metde kleurstelling van mij bike valt het me best mee, maar wel groot bereik dat ik in zuid limburg toch nodig heb.
Zsm de trails opzoeken. Merci.
... Je zult er maar wonen! ...
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

net van canyon bericht ontvangen dat de complete M8000 achterrem onder garantie is vervangen. Top service.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

idd goede service.

Zelf heb ik er (nog) geen last van op mijn scott scale.

Komt het probleem ook voor bij voorremmen? lees eigenlijk alleen maar berichten over de achter remmen.
Heeft het te maken met de remklauw montage tussen de achterbrug?
Wir wollen leben!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik ken alleen berichten over de achterrem. Over de oorzaken er van laat Shimano niets weten.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Mr. Htb.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 november 2008, 22:04
Mijn mountainbike: In opbouw.

Bij montage en met name de ontluchting van de achterrem hing mijn fiets met de caliper als laagste punt. Ik heb geen last van lucht in de remleidingen.
Oooeeessss
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Mr. Htb. schreef:Bij montage en met name de ontluchting van de achterrem hing mijn fiets met de caliper als laagste punt. Ik heb geen last van lucht in de remleidingen.
Topic even goed lezen :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Mr. Htb.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 november 2008, 22:04
Mijn mountainbike: In opbouw.

Ajo. Een vermeende fabricage fout waarop canyon die toch genoeg remmen heeft liggen het de discussie niet waard vind.

Toch vind ik het nog apart dat in 2015 mensen lyrisch zijn over de remmen. Nu ineens gaan ze aan de wandel met het drukpunt.

Toen ik de mijne monteerde met een mecanicien van een mtbteam had hij het ook al over een hoekje in de remcaliper waar lucht in bleef hangen. Vandaar de aparte montage techniek.

Maar toch, nu stappen we waarschijnlijk door het verlies van vertrouwen in shimano XT weer massaal over op eagle om om bij de eerste cassette wissel erachter te komen dat XT prijskwaliteit wel erg goed was.
Oooeeessss
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Gisteren bike terug van Canyon Eindhoven. Kreeg een volledig nieuwe achterrem gemonteerd (klauw, greep, leiding, remblokken). Eerste proefrit op de weg was een success. Probleem lijkt opgelost. Morgen even een echte test op Leersum/Amerongen.
Laatst gewijzigd door rokl op di 27 december 2016, 17:14, 4 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Shifter? Kabel? Remgreep en leiding denk ik?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Weg.
Laatst gewijzigd door zenegroen op di 10 januari 2017, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Kapitein Iglo schreef:Shifter? Kabel? Remgreep en leiding denk ik?
Gecorrigeerd :-q : greep, klauw, leiding, blokjes.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

zenegroen schreef:Gisteren wou ik de MTB pakken maar gingen de remhendels van mijn XTR 9000 remmen ineens heel langzaam terug. Allebei de kanten. Iemand bekend met dit probleem?
Dat is geen XT 8000...

Gooi die vraag even bij Technische Vragen: http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

3 jaar met Formula gereden zonder 1 enkel probleem. Nu de 8000 serie op m,n nieuwe fiets en ik dacht al een keer wat te vernemen al voor dat ik er over gelezen had. Af en toe is het drukpunt id niet helemaal zuiver en dat legt niet fijn aan. Varieert van eerder aangrijpen tot later maar over het algemeen werkt het wel goed. Vraag is natuurlijk of het in de pomp zit of in de klauw? Pomp lijkt me het meest voor de hand liggend.Denk ook niet dat het iets met lucht te maken heeft. Voorlopig zie ik het even aan en misschien komt er wel een terugroepactie.
"This species has amused itself to death"
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

. schreef:Bij montage en met name de ontluchting van de achterrem hing mijn fiets met de caliper als laagste punt. Ik heb geen last van lucht in de remleidingen.
Ik ontlucht de remmen , altijd gemonteerd in een standaard ,en zorg dan dat de remklauw het laagste punt is en de remcilinder ,waar je moet vullen, het hoogste punt .

plug eruit, vul beker erop, olie erin ,en dan ontluchten aan de remklauw .
Nu al een tig aantal XT setjes gemonteerd of remleidingen en/of remblokken vervangen ect , nog niks gehoord over drukpunt wat "verschuift".
Misschien een ontluchtingsprobleem bij de montage ?
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
Mr. Htb.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 november 2008, 22:04
Mijn mountainbike: In opbouw.

Beste rubbereMTBRobbie, dat riep ik ook. Vervolgens moest ik het hele topic ff doorlezen voor straf. Om te ontdekken dat iemand een op zich staand probleem had. Wat soms voor kwam. Is blijkbaar opgelost door Canyon.

Ik bespaar je het lezen.
Oooeeessss
Plaats reactie