Welke powermeter?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

dorretje schreef:Iemand ervaring met de ibike newton. Lijkt mij wel ideaal. Ik heb namelijk 4 fietsen en dan kun je hem op alle fietsen inzetten.
http://www.dcrainmaker.com" onclick="window.open(this.href);return false;

iBike: I haven’t tested out the iBike in a few years now. I do keep abreast of their changes and updates, which are few and far between. While I think there’s some very interesting potential in the aerodynamics aspects when combined with a traditional power meter, I don’t see the price as competitive these days with products like Stages and 4iiii. Further, the head unit hasn’t had a significant overhaul in years and really lacks all of the connectivity of today’s newer units. I don’t at this point have plans to review the iBike, since to be quite frank I see very little demand from readers compared to numerous other products. Ultimately, I have to balance a finite resources like time with so many product reviews to complete.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Jeroen Scalpel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 10 november 2014, 21:17
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI Team Carbon

Man! Ik denk voor een Hollowgram SI crank te gaan met een Stages-arm daarmee hou ik nog de mogelijkheid om ook ooit een andere groep te gebruiken (2X..). Is prijzig maar is het wel waard.

Over 4iiii valt ook te denken. Als alles waar is van http://www.dcrainmaker.com/ dan is dat echt ideaal!
Cannondale Scalpel 650B
Cannondale Supersix EVO
MBC Midden-Nederland
bramdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: za 11 juli 2009, 16:07
Mijn mountainbike: Specialized epic S-works, Specialized stumpjumper fsr S-works, Canyon Strive CFR
Contacteer:

Kan je de 4iiii nog ergens anders kopen dan rechtstreeks in Canada?
Als je ze in Canada bestelt komt er natuurlijk nog een heel deel douane kosten bij.
Tom-s
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 17:00
Mijn mountainbike: is 8kg
Contacteer:

Al eens naar gekeken maar ook niet gevonden. De wisselkoers is trouwens nog niet zo slecht.
Met import is het bedrag in € gelijk aan dat in $.
Ik laat producten in dat geval via NL binnen komen.
De kans extra tax is dan wat kleiner ivm Belgie.
bramdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: za 11 juli 2009, 16:07
Mijn mountainbike: Specialized epic S-works, Specialized stumpjumper fsr S-works, Canyon Strive CFR
Contacteer:

Tom-s schreef:Al eens naar gekeken maar ook niet gevonden. De wisselkoers is trouwens nog niet zo slecht.
Met import is het bedrag in € gelijk aan dat in $.
Ik laat producten in dat geval via NL binnen komen.
De kans extra tax is dan wat kleiner ivm Belgie.
Die mogelijkheid heb ik niet. Ik moet er 2 hebben wat op een totaal bedrag komt van 750 dollar.
Daarbij komt dan nog 90 dollar verzending.
Berekent via een site hoeveel douane kosten ik ga moeten betalen en dat kwam op 170 EURO.
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

Sinds kort op de racefiets de Garmin Vector S geplaatst. Nu de eerste ritten op gevoel rijden en later in Garmin Connect de resultaten zijn. Mochten er vragen over de vector s zijn dan probeer ik antwoord te geven
Duchenne Heroes 2013 & 2015
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

http://www.bikerumor.com/2015/04/16/all ... k-spindle/" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
aeroobsports
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 7 oktober 2016, 21:20
Mijn mountainbike: orbea alma m50
Contacteer:

Mensen,

iemand al ervaring met de power2max/ rotor quarq en of rotor inpower?

Set up waar de powermeter compatibel mee moet zijn is de nieuwe sram eagle groep. Dat is de Quarq sowiezo maar de andere twee .....?
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

De groep zal het probleem niet zijn, het frame in een enkel geval wel. In welk frame wil je hem monteren?
aeroobsports
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 7 oktober 2016, 21:20
Mijn mountainbike: orbea alma m50
Contacteer:

Luuc91 schreef:De groep zal het probleem niet zijn, het frame in een enkel geval wel. In welk frame wil je hem monteren?
wordt een orbea alma m50
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

En het bouw/modeljaar?
aeroobsports
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 7 oktober 2016, 21:20
Mijn mountainbike: orbea alma m50
Contacteer:

Luuc91 schreef:En het bouw/modeljaar?
model jaar 2017 :winkie:
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Als de gegevens kloppen dat de 2017 Alma M50 een BB92 BB shell heeft, dan kunnen daar zowel power2max crankstellen als Rotor Inpower meters in (24mm diameter assen en 30mm assen). Hou er wel even rekening mee dat je dan de juiste lagers inkoopt, dan komt het allemaal goed.

Groeten,
aeroobsports
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 7 oktober 2016, 21:20
Mijn mountainbike: orbea alma m50
Contacteer:

Luuc91 schreef:Als de gegevens kloppen dat de 2017 Alma M50 een BB92 BB shell heeft, dan kunnen daar zowel power2max crankstellen als Rotor Inpower meters in (24mm diameter assen en 30mm assen). Hou er wel even rekening mee dat je dan de juiste lagers inkoopt, dan komt het allemaal goed.

Groeten,
Thanks voor de aanvullende info. mogelijk al wat ervaringen met een van beide?
Mr. Htb.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 november 2008, 22:04
Mijn mountainbike: In opbouw.

Voor mijn racer heb ik een paar maanden geleden een p2m gekocht. Helaas alleen nog kort binnen gebruikt op een tacx voor ik geblesseerd raakte. Dus geen betrouwbare gebruikservaring.

Montage op een rotor3d24 crank. Dit vanwege de lager maat: een bb92 of 86 pressfit is net wat slijtvaster dan een 4130 van bijvoorbeeld rotor. Deze laatste heb je nodig als je een rotor 3d30 inpower neemt. Ook vind ik de montage van de linkercrank met de bout dwars op de trapas beter dan bijvoorbeeld een enkele zoals sram/truvativ.

Waar je ook rekening mee kan houden is dat het schoonmaken in de spider wat lastiger is bij een p2m.

De prijzen van de type S gaan nu omlaag nu de NG uit is.

Een andere overweging: Als je meerdere fietsen hebt met bijvoorbeeld allemaal de zelfde crankmaat shimano xtr ultegra en 105 is uiteindelijk een stages het goedkoopste. Want dan koop je 1 losse linker crank die je op al je fietsen kan gebruiken.
Oooeeessss
Plaats reactie