Vittoria MTB banden

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb inmiddels proefondervindelijk vastgesteld dat een 2.4 TNT Goma niet erg dol is op bochtenwerk op natte klinkers.

Auwie.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

Idem voor de Vittoria Mezcal TNT G+ 29x2.25 :-(
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Op welk parcour liggen die natte klinkers in de bocht?
Of zijn hier andere banden voor uitgevonden..... :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja, laten we vooral allemaal met de auto naar de parcoursen gaan. Of een extra wielset op m'n rug zodat ik kan wisselen als ik er ben. Top idee!

Nee, ik ging op m'n bek omdat ik niet meer oplette na 70km op een trailbike samen met XC racers... geen excuus;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

madskatingcow schreef:Idem voor de Vittoria Mezcal TNT G+ 29x2.25 :-(
Idem voor de Mezcal 2.1 uit de tijd dat ze nog Geax heten
Kapitein Iglo schreef:Ja, laten we vooral allemaal met de auto naar de parcoursen gaan. Of een extra wielset op m'n rug zodat ik kan wisselen als ik er ben. Top idee!
+1 :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Na zo'n 835km begonnen mijn Peyote 29x2.25 TNT aan de achterzijde toch wel behoorlijk wat slijtage te vertonen (middelste rij noppen flink lager in vergelijking met voorband en flink wat noppen ook al stukjes af). Vond het erg fijne band. Rolt lekker snel en toch veel grip in bochten en natte/vochte omstandigheden. Als deze band niet zo snel zou slijten zou ik hem zo weer bestellen.

Op de valreep In de Decemberactie van Mantel een set Mezcal G+ vouwband 29x2.25 besteld (twijfelde tussen de vertrouwde Saguaro of de nieuwe Mezcal, maar wil ook wel weer eens wat anders proberen).
Wou wachten tot de Peyote aan de achterkant echt helemaal op was, maar kon het niet laten en toch de Mezcal er meteen al opgelegd. Tubeless ging heel eenvoudig (nadat ik mijn favoriete latex weer in huis had, want die Caffelatex blijf ik rommel vinden, kan er niet mee werken).
Na mijn standaard rondje van zo'n 35km op de woensdag-ochtend kan ik tot nu toe alleen nog maar zeggen dat de band heerlijk rolt en voldoende grip lijkt te hebben in bochten en de vochtige bosgrond-omstandigheden die we nu hebben. Lijkt wat meer te glijden op de meer slijkerige stukken en in natte bochten 1 of 2 keer het gevoel gehad dat de band wat ging driften, maar weer snel herstelde en grip kreeg op de rand-/zij-noppen.

edit: nu blijkt dus dat alleen de TNT-versies van de Mezcal G+ hebben. Maar goed ze rijden tot nu toe heerlijk G+ of niet. :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik ben toe aan een nieuwe achterband. Momenteel ligt er een Peyote TNT 29x2.25 versie op. Voor trouwens ook.
Die zijn er op gekomen toen ik mijn nieuwe velgen heb gekocht. Ryde Edge 26mm, 29".
Nu twijfel ik tussen weer de Peyote of misschien toch een Barzo. Wil wel graag een TNT versie. Ik rijdt tubeless en het zijn vooral nederlandse trails/routes vergelijkbaar met de Posbank of Holterberg. Met de nodige asfalt verbindingsstukken.
Ik weet da er nog meer type banden zijn maar ik fiets niet zoveel kilometers dat ik na een maand of 5 alweer iets anders ga kopen.
Gaat mij vooral om de genoemde 2.
Wat werkt/gaat het beste? Gebruik ze wel het hele jaar door.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik rij nu een jaar met voor de Barzo 29 2.25 vouwband (geen TNT). Profiel vergelijkbaar met de Conti X-king, maar iets langere noppen; biedt ook wat mij betreft wat meer grip dan een X-king op losse grind op harde ondergrond. Als je het hele jaar wilt doorrijden kan ik de Barzo alleen maar aanbevelen. Slijtage voor is ook dik in orde alhoewel de slijtage als achterband vrezelijk hoog is.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
v_schultinge

Even een ervaring met de Mezcal 29x2.25 TNT G+ op een 25mm interne velg. De banden bollen heel mooi op een velg met een ruime interne breedte en zijn ook heel volumineus en daardoor comfortabel. Het is wel een zware band maar de grip is super, het stuurt ook strak en ze rollen dan ook erg snel.

Ik zou nog wel de 2.1 TNT versie willen proberen omdat deze wat lichter is maar hoeveel weet ik niet precies. De website van Vittoria zegt dat de 2.1 TNT versie 700gr is en de 2.25 TNT 710gr. Dit lijkt mij toch niet te kloppen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

v_schultinge schreef:Even een ervaring met de Mezcal 29x2.25 TNT G+ op een 25mm interne velg. De banden bollen heel mooi op een velg met een ruime interne breedte en zijn ook heel volumineus en daardoor comfortabel. Het is wel een zware band maar de grip is super, het stuurt ook strak en ze rollen dan ook erg snel.

Ik zou nog wel de 2.1 TNT versie willen proberen omdat deze wat lichter is maar hoeveel weet ik niet precies. De website van Vittoria zegt dat de 2.1 TNT versie 700gr is en de 2.25 TNT 710gr. Dit lijkt mij toch niet te kloppen.
Ik denk dat mijn volgende band een Barzo word, ben er nog niet helemaal uit.
Op de website van Vittoria zit er bij de Barzo TNT versie 29" tussen de 2.1 en de 2.25 ook maar 10 gram verschil tussen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

Ik heb ze destijds gewogen, de Mezcal 29x2.25 kwam op 693g, de Mezcal 29x2.25 TNT G+ op 715g.

Hier is anders nog wat interessant leesvoer, het loont zeker om de G+ versie te nemen :
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

rokl schreef:Ik rij nu een jaar met voor de Barzo 29 2.25 vouwband (geen TNT). Profiel vergelijkbaar met de Conti X-king, maar iets langere noppen; biedt ook wat mij betreft wat meer grip dan een X-king op losse grind op harde ondergrond. Als je het hele jaar wilt doorrijden kan ik de Barzo alleen maar aanbevelen. Slijtage voor is ook dik in orde alhoewel de slijtage als achterband vrezelijk hoog is.
Ik heb nu voor en achter een Peyote en achter is het profiel in het midden bijna helemaal weg en de voorband heeft nog ongeveer de helft over van de hoogte van de noppen op het midden gedeelte. Ik ben geen onbenullige hardrijder in bochten en op asfalt ga ik ook niet echt bijzonder hard en slippen (achterwiel blokkeren met de rem) doe ik eigenlijk nooit. Op zand en asfalt niet.
Geen idee van het aantal gereden kilometers. zou zo maar 3000 km kunnen zijn.
v_schultinge

madskatingcow schreef:Ik heb ze destijds gewogen, de Mezcal 29x2.25 kwam op 693g, de Mezcal 29x2.25 TNT G+ op 715g.

Hier is anders nog wat interessant leesvoer, het loont zeker om de G+ versie te nemen :
Dat heb ik ook gelezen inderdaad. Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de 2.1 TNT G+ en het gewicht.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik heb uiteindelijk toch maar 2 Barzo banden besteld, 29x2,25". Ik ben niet een echte racer dus de limiet van de banden ga ik denk ik toch niet halen. Vandaag binnen gekregen met de fietskoerier.
Beide banden gewogen op een keukenweegschaal. 1 band weegt 669 gram, de andere weegt 667 gram.
Opgegeven gewicht op de site is 660. Zit het toch aardig in de buurt op een niet geijkte weegschaal. Nu nog tijd krijgen om ze erop te leggen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Eergisteren de banden binnengekregen. Gisteren de Peyote's verwijderd. Barzo's erop. Dacht ik. Wat een !@#$@#-werk. Ik kwam gisteren niet meer in de hemel. Uiteindelijk met wat hulp van zeepsop de banden erop gekregen en met de compressor opgepompt. Waren in 1 keer dicht. Bij 2,5 bar plopten ze al in de velg.
Nar ongeveer een uur op druk de banden leeg laten lopen en aan 1 kant de band iets van de velg afgehaald. Maar gelukkig schoot de hele band weer los door de aanwezige zeepsop. Toen er latex ingegooid en de band er weer op. Niet dus. Wat een gemartel was dat. Uiteindelijk met behulp van een kunststof bandenlichter de band erop gekregen. Toen de compressor er weer op en nooit de band weer op druk kunnen krijgen. Door steeds de band aan te drukken op de plaats waar hij het meeste lekte is het uiteindelijk gelukt. Ondertussen is het wel zo dat als ik nu een gat boor in mijn werkbank dat het meteen dichtzit door de gemorste latex
Vandaag de banden nog steeds op druk en nog wat latex toegevoegd via het ventiel met een injectiespuit en naald zodat het niet in het ventiel blijft zitten.
Binnenkort maar eens gaan fietsen.
Plaats reactie