Mountainbike route Sint-Pietersberg (Maastricht-West)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Op dit moment staat ook "de start van de aanleg van de route" niet meer op het programma.
http://www.bearsports.nl/outdoor-festival-maastricht-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

harmen schreef:Op dit moment staat ook "de start van de aanleg van de route" niet meer op het programma.
Wat maakt het uit joh? De locals kennen de leuke paadjes toch wel, en de non-locals kunnen graag even aanpikken.
Trailz043 zal er best een goede uitleg voor hebben, misschien is het gewoon een foutje in updaten van de site van Bearsports.

Ook is Patrick Jansen van Probos (zou de route gaan aanleggen) recent vertrokken bij de stichting. Deze man heeft gelukkig ook nog een bedrijf Tracks & Trails dat routes aanlegt.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Observant is flink onderhanden genomen door SBB. Achterom moest je onder wat bomen door en flink slalommen. Alles wat ooit over de weg lag is opgeruimd. Nu wachten op asfalt...... Het ziet er net een beetje te leeg uit.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Was behoorlijk kaal idd, en veel diepe sporen van zwaar materiaal. Leuke trailobjecten!
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
Kechelke
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: za 27 november 2010, 11:26
Mijn mountainbike: Radon Black Sin 8.0

Zou het dan toch echt dit jaar gebeuren?
Afbeelding
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Mwah, staat niet hard omschreven en er is al zó vaak mee gestart willen worden..... Ik denk dat het de club ontbreekt aan handen, geld en/of kennis om de route er te krijgen. Nu moeten ze dat zelf nog erkennen en iets van crowd funding starten, iedereen helpen naar kracht en kunnen.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

3x onjuist :winkie: . Als je er echt meer vanaf zou weten zou je je wat aardiger uitgelaten hebben. Door volhouden en doorzetten komt die route er, en alle drie de door jou genoemde punten zijn geregeld...
Bedenk nog maar eens een goed punt 4, waardoor er nog geen schep in de grond is gegaan. Begint met de V....
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

De alom bekende V.......
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vrede?
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Vietsen?
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Fergunning?
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Ah Vatuurmonumenten, vatuurlijk.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vogels? Heeft er een Merel een holletje op de beoogde route?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

aurelius schreef:3x onjuist :winkie: . Als je er echt meer vanaf zou weten zou je je wat aardiger uitgelaten hebben. Door volhouden en doorzetten komt die route er, en alle drie de door jou genoemde punten zijn geregeld...
Bedenk nog maar eens een goed punt 4, waardoor er nog geen schep in de grond is gegaan. Begint met de V....
Vergunning zou de enige logische V zijn waarom er nog geen schep de grond in gegaan is. Maar laat ik even schaamteloos verwijzen naar de Trailz043 pagina en ook even cop-pasten:
>>>
Uiteindelijk, na 3 jaar onderhandelen met Natuurmonumenten en de ecologen van de Provincie, kregen we begin augustus 2015 het goede bericht: de vergunning is rond en kunnen we eindelijk met de voorbereidingen van de aanleg beginnen.
<<<

Dus de Vergunning is er al zo'n 20 maanden.
Dan vraag ik mij af wat de andere V is?? Vrijwilligers? Maar dat heb ik ook al aangeduid met "handen" als synoniem voor de vrijwilligers die het moeten doen. Maar de club lijkt voldoende leden te hebben om het te kunnen aanpakken (aanname) en zelf heb ik nog nergens een oproep gezien om mee te helpen met de aanleg (nou zie ik niet alles natuurlijk). Tevens ligt het niet aan handen(=vrijwilligers), geld en kennis want dat was 3x onjuist :wink:

O, wacht. Is het dan Voorbereidingen? Dat zou natuurlijk wel kunnen, goed voorbereid is het halve werk. Maar de vereniging is al zo'n 5 jaar hiermee bezig, dan had je toch al wel iets op de plank kunnen hebben liggen? Ik kan me natuurlijk ook vergissen, want op afstand vanachter een schermpje is het makkelijk oordelen.
Blijft toch overeind dat er al diverse malen "Eureka" geroepen is en dat de route dan-en-dan klaar zou zijn, gestart werd met aanleggen etc. Kijk, het is absoluut niet erg dat zo'n project, dat draait op vrijwilligers en vrije tijd(nog een V?), een forse aanloop heeft. Maar geef dan juiste informatie en houd de mensen niet in het ongewisse. Daardoor raak ik in het negatieve en spui mijn frustraties(vrustraties :-D ).

Maar goed, zand erover. De vereniging is druk bezig met het bedenken van de opzet van de planning van de voorbereiding van de projectmatige aanpak van de route. Als ik ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag. Persofficier misschien? Want ik héb het gevoel dat alles klopt behalve de berichtgeving naar buiten toe.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ramon 73 schreef: Ik kan me natuurlijk ook vergissen, want op afstand vanachter een schermpje is het makkelijk oordelen.
:-q . Wil je straks helpen? Ik zou zeggen, bel of mail Trailz043, en bied je diensten aan!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie