Beginnen samen met vriendin

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Zie inderdaad dat de attention sl de eerste is met lichtvering. Dit is wel iets wat mij prettig lijkt dus hoogstwaarschijnlijk wordt dat mijn model. Voor mijn vriendin ook maar eens kijken wat die wil, vrouwen haha
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Als de vrouw een kek kleurtje wil dan komt ze uit op een WLS een vrouwenmodel
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Ik ga van de week eens langs bij de LBS en vragen wat ik nog krijg voor mijn racefiets daar als ik hem inruil om een cube attention sl. Racefiets is pas 1000km oud en ook daar gekocht ben benieuwd.
TedH
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 28 juli 2016, 21:47

Wel gezellig om dit te doen! Ik hoop dat je snel een paar mooie fietsen kunt vinden! En voor recreatief fietsen zijn zeker de basis modellen prima instappers.
buddo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 20:33
Mijn mountainbike: is rood!

Naast de keuze voor de fiets is het misschien ook leuk om de "start 2 bike" clinics/cursus van NTFU te volgen. Start weer in oktober.

Ik mountainbike al wat langer, mijn vriendin heeft net haar eerste fiets gekocht en we gaan samen deze clinics volgen. Het kost niet heel veel en je leert er erg veel (heb ze zelf een aantal jaar terug gevolgd). En het is natuurlijk gewoon leuk om in een groepje te fietsen.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Dankjullie voor de tips! Mocht ik dan allebei de fietsen al hebben is dit zeker een optie.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Mijn vriendin heeft de Cube access wls SL 2016 en is er erg blij mee. Vooral de 2x 11 i.p.v. 3x 9
Het 2017 model is volgens mij 999 euro i.p.v. 1199 euro dus zal wel wat mindere af montage zijn.
Ligt alleen ruim boven het budget.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

@ts: samen fietsen kan heel leuk zijn, maar ook daar zijn topics over geschreven op dit forum, zoekfunctie is je vriend.
Veel mannen, jij natuurlijk niet, hebben de neiging de instructeur te spelen en/of door het krachtsverschil dat er vaak is, een eind vooruit te rijden, hetgeen frustrerend is voor de dame.
Veel plezier samen!
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
D-S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 12 augustus 2012, 16:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem 3!

Fietsen ondertussen al aangeschaft?
Wat is het geworden? :)
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Hey,

nee heleaas nog niks aangeschaft. Ik wil eerst mijn racefiets verkopen voordat ik een mtb ga kopen. Op dit moment ben ik even niet actief geweest met het proberen te verkopen (nieuwe baan etc.). Ik heb na het het opnieuw doorlezen van dit topic ook eens de Canyon fietsen bekeken. Ik zal eens moeten uitzoeken hoe de volgorde van afmontage is van shimano.

De cube attentions SL heeft achter shimano XT en voor Shimano Deore. In mijn ogen toch wel een behoorlijke afmontage. In samenwerking met de luchtgeveerde voorvork kost hij bij onze LBS €900.

De grand Canyon 5.9 AL heeft een vergelijkbare afmontage etc. Hiervan is ook de prijs zelfs gelijk €900. Wat ozzou de doorslag moeten geven om voor canyon of cube te gaan?

gr,

Michael
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

In alle gevallen moet de geometrie in eerste instantie de doorslag geven. Dan pas de afmontage... Helaas hebben veel Nederlanders hierin de prioriteit verkeerd liggen. Bij gelijke geometrie ga je pas de afmontage en prijs vergelijken.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Dat klopt inderdaad. Maar hoe ga je dan de geometrie van een canyon vergelijken? Zo ver ik heb begrepen zijn deze alleen online verkrijgbaar
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Ik heb jarenlang op een haibike Qsl uit 2009 rondgereden in zuid limburg. (woon in Landgraaf)
Met maar 80mm veerweg fox voorvork. En daarmee ben ik nooit tegen echte beperkingen opgelopen.
Helaas is deze afgelopem herfst geleend uit de kelder en niet meer terug gegeven. :(

Een Deore afmontage is ook echt het minimale wat je fiets moet hebben in mijn ogen, Ook als beginner.
Wat belangrijk is, is een goede proefrit zodat je ook na meer km's weet hoe de fiets zit.
Dat merk je niet als je bij de LBS een rondje op de parkeerplaats rijd.
En rond deze tijd staan er nog aardig wat modellen van dit jaar die je met een leuke korting kan krijgen.
Daardoor vallen ook iets duurdere fietsen opeens in je budget.
Wir wollen leben!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ik zou of je wel/niet handig bent om zelf onderhoud uit te voeren ook meenemen in je overweging.
Ben je niet zo'n klusser is het handig om bij je lbs te kopen en te onderhouden.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Maaarek schreef:Ik zou of je wel/niet handig bent om zelf onderhoud uit te voeren ook meenemen in je overweging.
Ben je niet zo'n klusser is het handig om bij je lbs te kopen en te onderhouden.
Dat zou een overweging kunnen zijn. Ik heb het aan mijn lbs gevraagd en hij heeft er totaal geen problemen mee als ik met mijn, via internet, gekochte Canyon langskom. Hij zegt "een fiets is een fiets". Hij verkoopt zelf ook Merida, mtb en race en andere merken stadfietsen.
Hoewel er ook lbs'en zijn die zeggen "Nee". Ook als hij bij een andere lbs is gekocht zeggen ze "Nee".
Plaats reactie