Cannondale Scalpel SI Carbon 1 2017

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

Knakker29 schreef:
mpmf schreef:Fiets totaal weegt nu 300 gr meer dan mijn oude fiets. Deze weegt 11,3 kg. :~
L -> XL?
Daar zal ongetwijfeld gewichtsverschil in zitten, maar 300 gr?
2x extra tandwiel op de cassette achter.
Daarentegen 1 tandwiel voor.
OPI stuurpen misschien lichter?
Enjoy the ride ..................
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

11,3 kg valt me wat tegen, dacht dat ze ergens in de 10 zouden zitten (niet dat het me veel boeit....)?
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

Ik was ook wel verbaasd over het gewicht, helemaal omdat mijn vorige fiets totaal minder woog. Nou ja zal ik meer moeten afvallen...
Wishlist:
Tubeless
Tja wat nog meer eigenlijk :-D
Veel erop fietsen :-q
Enjoy the ride ..................
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

P.S.: je hebt nog een PB'tje.......
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

bongo schreef:P.S.: je hebt nog een PB'tje.......
Beantwoord :-q
Enjoy the ride ..................
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

Wegens wat lichamelijke ongemakken nog niet uit kunnen proberen :(
En dan kijk ik naar buiten, zie het heerlijke fietsweer......
Nog even tandenbijten ...
Enjoy the ride ..................
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Och m'n jong toch, da's tandenknarsen! Beterschap. Het was vanochtend idd prachtig en vooral even koud (Cube rijdt goed, haha!)
Trouwens in de Mountain Bike Plus van november-december staat een test tussen de Carbon1 en de Scott Spark RC900. Daar staat vermeld dat ie 10,3kg zou wegen. Verder wel aardige test, ze zijn kennelijk goed aan elkaar gewaagd..............Isdawa?!
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

gtcrace schreef:Ga a.s. Zaterdag je "oude" Scalpel even meenemen voor een testrit (kwamen elkaar tegen bij de lokale rijwielhersteller... :wink:)
En hoe was de testrit afgelopen zaterdag? Hadden ze de fiets nog voor je geprepareerd?
Enjoy the ride ..................
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

bongo schreef:Heel gaaf, ben benieuwd naar jouw bevindingen.......... ik zit nog op de mijne te wachten, een L in standaard trim (XL werd net iets te groot, met mijn 1.89m).
Hoe lang moet je nu nog wachten? Of heb je de fiets inmiddels al?
Enjoy the ride ..................
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Heb de mijne ook binnen, zal binnenkort een SYS maken. Heb jij een tellertje o.i.d. gemonteerd? Hoe werkt dat met een Lefty?
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

bongo schreef:Heb de mijne ook binnen, zal binnenkort een SYS maken. Heb jij een tellertje o.i.d. gemonteerd? Hoe werkt dat met een Lefty?
Gps fietscomputer :-q
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Misschien heb je wel gelijk, ik heb op m'n racer een Garmin 800 zitten, zal me weer eens verdiepen in een gps-ding.
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

Extra houdertje voor je mtb kopen, et voilá!
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

bongo schreef:Heb de mijne ook binnen, zal binnenkort een SYS maken. Heb jij een tellertje o.i.d. gemonteerd? Hoe werkt dat met een Lefty?
Ik heb ook een Garmin maar monteer toch wel elke keer een zendertje aan de vork. Voor mijn oude fietsen gebruikte ik daarvoor een 88 steuntje. Nu is dat niet meer noodzakelijk en kun je het zendertje gewoon direct op de vork monteren :-q
Enjoy the ride ..................
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

mpmf schreef:.....88 steuntje. Nu is dat niet meer noodzakelijk en kun je het zendertje gewoon direct op de vork monteren :-q
Oh, ik ben wel geïnteresseerd in een foto van jouw oplossing "gewoon direct op de vork monteren".
En hoe vind je 'm rijden?
Plaats reactie