Cannondale Scalpel SI Carbon 1 2017

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mooie fiets!
Je oude Scalpel vind ik een stuk lomper ogen dan de nieuwe.
XT-driver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 17 november 2015, 20:35

Mpmf . De kettingbeschermer op je achter brug is dit orgineel ? Of heb je deze zelf gemaakt.
Ziet er goed uit. Veel plezier met je nieuwe bike.
gtcrace
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 23 november 2012, 15:03
Mijn mountainbike: is een waardeloos ding.

Ga a.s. Zaterdag je "oude" Scalpel even meenemen voor een testrit (kwamen elkaar tegen bij de lokale rijwielhersteller... :wink:)
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

mpmf schreef:De nieuwe fiets is maat XL, al mijn vorige Scalpels waren in de maat L. Dit na een Guru dynamische bikemeting.
Remmen nieuwe fiets XTR grijpen nu nog minder agressief aan en zijn nog minder te doseren dan de remmen XO Sram op de oude fiets.
De nieuwe fiets heeft Sram XX Eagle 12 speed, de oude fiets had Sram XO 2x10 10 speed.
De nieuwe fiets weegt nog 300 gram zwaarder dan de oude fiets.

Mochten er na de eerste rondjes me nog meer punten opvallen dan zal ik die hier delen.
Dank. Ben benieuwd welke rijverschillen je ervaart.
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

baron062 schreef:Mooie fiets!
Je oude Scalpel vind ik een stuk lomper ogen dan de nieuwe.
Zou dit door het verschil in maat kunnen komen? Oud maat L en nieuwe maat XL?
Enjoy the ride ..................
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

XT-driver schreef:Mpmf . De kettingbeschermer op je achter brug is dit orgineel ? Of heb je deze zelf gemaakt.
Ziet er goed uit. Veel plezier met je nieuwe bike.
Kettingbeschermer op de achterbrug is origineel Cannondale.
Enjoy the ride ..................
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

gtcrace schreef:Ga a.s. Zaterdag je "oude" Scalpel even meenemen voor een testrit (kwamen elkaar tegen bij de lokale rijwielhersteller... :wink:)
Zoals al eerder ook persoonlijk besproken, stel de dempers goed in op je gewicht. Dit maakt namelijk een enorm verschil uit. Ik persoonlijk vind het fijn als de achterdemper wat steviger ingesteld staat.
Enjoy the ride ..................
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

Niemand advies over het wel of niet monteren van de Richey Prologic zadelpen?
Zou het nog gewichtswinst op kunnen leveren?
Enjoy the ride ..................
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

Prachtig apparaat zeg!! Kleurstelling lijkt wel van S......... Ik vind de nieuwe Scalpel SI serie op papier een schot in de roos. Of het in de praktijk ook zo is lezen we vanzelf in dit topic.

Ik vroeg me aan de hand van de foto's al af of je nog een groeispurtje had doorgemaakt :D.

Ik zie dat er er nu ook een carbon zadelpen in zit, zelf weten maar ik zou het lekker origineel laten ipv een Ritchey reclame object te monteren.

Veel plezier!! :-q
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

Thermo-Rider schreef:Prachtig apparaat zeg!! Kleurstelling lijkt wel van S......... Ik vind de nieuwe Scalpel SI serie op papier een schot in de roos. Of het in de praktijk ook zo is lezen we vanzelf in dit topic.

Ik vroeg me aan de hand van de foto's al af of je nog een groeispurtje had doorgemaakt :D.

Ik zie dat er er nu ook een carbon zadelpen in zit, zelf weten maar ik zou het lekker origineel laten ipv een Ritchey reclame object te monteren.

Veel plezier!! :-q
Helaas volgens de laatste meting zelfs al wat gekrompen.... :o Vermoed zelf dat ik wat jaren op een te kleine fiets heb rond gereden. Hier eigenlijk nooit eerder wat van gemerkt :~ we zullen het hopelijk merken met deze fiets.....

Thnx voor je advies v.w.b de zadelpen.
Toch nieuwsgierig of de zadelpen die er in zit lichter of zwaarder is dan die van Richey..
Enjoy the ride ..................
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

THNX allemaal voor de complimenten over de fiets. Ik vind 'm ook erg geslaagd :-q
Enjoy the ride ..................
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Vooral kabelloop door frame vind ik erg mooi. Ik geef niet zoveel om zadelpen etc. want merk er weinig van tijdens de rit. Vind zelf Thomson mooi en Ritchey minder maar dat is gewoon emotie en dat werkt gelukkig bij iedereen anders. Have fun!
mpmf
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 1, Cannondale Scalpel Carbon 2 29er 2013

Fiets totaal weegt nu 300 gr meer dan mijn oude fiets. Deze weegt 11,3 kg. :~
Enjoy the ride ..................
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

De lefty's zijn er ook niet lichter op geworden, maar rijden wel comfortabeler..
Mijn RaRa banden wegen nu ook 100gram/stuk zwaarder dan de vorige, voor hetzelfde type.
Voordeel is wel dat ze direct dicht waren met toevoegen van latex..
Laatst gewijzigd door TaurineR op ma 28 november 2016, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

mpmf schreef:Fiets totaal weegt nu 300 gr meer dan mijn oude fiets. Deze weegt 11,3 kg. :~
L -> XL?
Plaats reactie