Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
basdemeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 13 juni 2016, 12:23
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

Mijn zoon is nog te jong om echt te mountainbiken, maar oefenen gaat al
https://www.instagram.com/p/BMYxwZXDVAD/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

En hierna met een stalen loopfiets buiten.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

basdemeijer schreef:Mijn zoon is nog te jong om echt te mountainbiken, maar oefenen gaat al
https://www.instagram.com/p/BMYxwZXDVAD/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nice!

De mijne kan al mee:
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Mooi :-q

Is dat op de Brunssummerheide?


Die van mij gaat ook goed :D twee weken geleden nog de Cauberg (off road) opgefietst.
En het technisch dalen gaat ook steeds beter.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Nice! Is idd Brunssum.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Brunssummerheide heb ik ook al eens gereden met hem, lus 1 en 2 zonder de Wilhelminaberg.
Vond hij een erg leuke route, vooral de nordshore bij de voetbalvelden viel erg in de smaak.
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

@doezel; geweldig filmpje. Dan heeft zo'n cam pas echt waarde :-q
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

De mijne zitten op de crossfietsjes, zo'n speelcrossbaantje vinden ze wel tof, maar verder is er nog niet veel animo :)

https://www.youtube.com/watch?v=L3lz40Ls_ug" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gisteren met 7 kids en 4 vaders de toertocht van Genhout bij Beek (L) gereden. Doen we vaker, tochten Zuid L, vinden ze prachtig! Op zo'n 30km rijden we dan meestal wat verspreid, 4 tempo-groepen als er 4 vaders bij zijn. Onderweg schuift dan alles weer in elkaar bij de pauzeplekken, bij de finish een hamburger vd BBQ als het zomer is, en deze keer hete soep met vlaai... 't was nat en koud met 2 graden en een hoop slijk. Maar ook dat vinden ze prachtig! De oudsten rijden al gewoon het tempo van de rustiger rijdende volwassenen.

Daarnaast regelmatig met een paar papa's fietsen op de grens Heuvelland/Voerstreek, die van mij neem ik bv ook al mee naar Vise. Sommigen rijden al steile afdalingen die bv ook in een Let's Ride Voerstreek/Vise zitten, waar menigeen niet naar beneden zal rijden.
Spelenderwijs zijn ze technisch erg handig geworden. Niets moet, alles (nou ja, alles, soms moeten ze nog een beetje afgeremd worden in hun enthousiasme) mag... Trappen af, wortels, kuilen, hoe meer, hoe leuker. Op hardtailtjes natuurlijk, 80-100mm veerweg, c'est tout. En onderweg een picknickje, achteraf een ijsje of een hete chocomel.

Komend weekend staat Wood15 op het programma. Ze hebben meegeholpen met het uitpijlen van de vlakkere Noord-lus van de BBC, de volwassen pijlers gaan als bedankje zaterdag bij Wood 15 wat stunt(el)en, de kids willen/moeten natuurlijk mee. De foampit/schuimbak in! Zij liever dan wij :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Hier dan ook maar even de aanwinst voor de kleine man showen...Gister opgehaald in Ede en morgen gaan we op pad.

Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een geschikte kinder MTB, hij ging al geregeld mee op zijn crossfietsje zonder versnellingen, kleine wieltjes en terugtraprem.

Dus eens wat fietsjes bekeken en vergeleken. Een verende voorvork vond ik niet nodig, doordat ze nog zo licht zijn heeft het weinig nut en in de categorie kinderfietsen wegen die vorken een dikken 2,5 kilo. Dat werkt ze alleen maar tegen dus.
Versnellingen hoeft ook niet teveel te zijn, ik wilde geen voorderrie en achter iets van max 8 versnellingen. Dat is meer dan genoeg. Was er nog de keuze gripschift of trigger, bij dit model standaard grip, we gaan t gewoon proberen.
Remmen, goede mechanische schijfremmen, ik moet zeggen dat deze van Tektro erg goed aanvoelen. Ook dat zal voor hem nog even wennen worden. Moet ze alleen nog even omwisselen, ze staan nu nog "Engels" afgemonteerd :winkie:

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Mooie Bike! :-q

Welke wiel maat heeft hij?

Ben hier in limburg wel blij met meer dan 8 versnellingen. Berg op hebben ze dan wel een klein blad voor nodig. Die van mij schakelen beter met duim shifters.
Zn vaste vork is wel mooi en idd vering missen ze echt nog niet. Helaas zijn die kleine fietsjes relatief zwaar.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Wielmaat is 24" Zoals gister een stukje gereden is deze maat de goeie keus geweest.
Op zich kwam hij bij ons in "Nijmegen" een heel eind met zijn SS crossfietsje. Ennuh...anders maar een beetje power kweken in die beentjes :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Prachtige fiets Rilson!


Afgelopen zondag een 2e ritje gereden met de kleine man.
Het was nog wel even spannend. Dat steile stuk op de foto waar hij loopt ging hij zo ineens vanaf. Bijna out of control (voeten niet meer op de trappers) maar het ging net goed. Ik stond bovenaan te wachten en wilde vragen of we hier af zouden gaan. Komt meneer er aan en rijdt al naar beneden voordat ik het kon vragen. Prachtig! :D

Afbeelding

Even andere trappers kopen ipv die standaard dingen met weinig profiel. Daar glij je veel te makkelijk af met de schoenen.

Afbeelding

Oja, bij het niet kunnen vinden van z'n handschoenen die van z'n zusje maar even gebruikt :lol:
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Haha, kei mooi, zal morgen ook eens wat actiefoto's schieten!! En natuurlijk het helmpje op :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

bruut he :-q

hier nog clipje van 1 van mijn boys... hij zit eigenlijk nooit op de mtb maar is wel bmxér 8)

M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Plaats reactie