polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Dan volgt het wellicht nog. Zullen gedurende de tijd nieuwe / extra features bij komen.
StAlTiCa
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

PaneVino schreef:Kan perfect via gotoes.org/strava/
Bedankt voor je tip, dit zijn handige tools :-) Alleen lukt het me nog niet om ze samen te voegen in het trainingsdagboek. Geen drama, de volgende keer gewoon beter uit m'n doppen kijken als ik op het touchscreen sta te prikken.
modder zuigt!
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Helpt Polar, als je zo'n V650 aanschaft ook door automatisch een trainingsschema aan te maken?
Gebruikersavatar
Mr. Blue
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 14 juni 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2X Blue & Aqua

Heb voor mezelf als verjaardagscadeautje een V650 gekocht! Het is m'n eerste fietscomputer die meer kan als alleen snelheid, afstand en tijd weergeven dus ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat bevallen. Waar ik nog wel even tegenaan loop is het bevestigen op de fiets. Met de bijgeleverde beugel past ie net niet op de stem (geen idee hoe je dit in het Nederlands noemt, dat is het nadeel van al die Engelstalige YouTube filmpjes :lol:) van m'n stuur. Heb 'm voorlopig op de bovenbuis van m'n frame gemonteerd maar zit te twijfelen over een front-mount. Maar is dat niet heel erg kwetsbaar? Ben bang dat na 1 keer vallen dat hele ding er meteen af ligt :P
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Heb je een erg korte stem misschien?
Waarom past ie niet? Komt de V650 tegen het stuur aan ofzo?
Je kunt het plastic beugeltje wellicht iets verhogen door er een stuk plastic of kurk onder te doen.
Ik heb mijn plastic beugeltje overigens met tie-wraps vastgemaakt ipc met die slappe rubbertjes die meegeleverd zijn.

Die out-mount is prima van kwaliteit. Als je bedoeld dat ie eraf ligt als jij valt met je fiets, tsja daar ie niet voor gemaakt.

Er is sinds afgelopen week trouwens een nieuwe firmware beschikbaar voor de V650. Ik merk geen verschil en hij synct helaas nog steeds niet met mijn android telefoon :(
Gebruikersavatar
Mr. Blue
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 14 juni 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2X Blue & Aqua

Stem is redelijk kort, en daardoor zit de topcap in de weg. Heb net wat zitten rommelen en blijkt dat als ik het houdertje van m'n oude kilometer teller onder het Polar houdertje doe, dat het precies gaat. Dat hoogt de Polar net genoeg op om over de topcap heen te vallen met z'n onderkant. De houder van m'n kilometerteller valt ook precies in de onderkant van de Polar houder. Alsof het er voor gemaakt is :P

Tyraps is wel een goeie, heb niet zoveel vertrouwen in dat elastiekje.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Blue
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 14 juni 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2X Blue & Aqua

De originele Polar mount (zie post hierboven) beviel me uiteindelijk toch niet. Dus een out-front mount gehaald bij lokale fietsenmaker. Maar ik ben er toch nog niet zo tevreden mee... Vind het ten eerste enorm lelijk staan op m'n fiets en vind m'n V650 toch wel erg kwetsbaar zo voor het stuur. Dus ben even gaan zoeken op internet en toen kwam ik de Bar Fly 4 MTB tegen. Die mount zorgt ervoor dat ik 'm wel netjes boven m'n stuurpen kan plaatsen. Heb 'm zojuist besteld dus ben benieuwd! Ding moet wel uit Amerika komen dus zal wel even duren ben ik bang :(
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

@ Mr. Blue kun je ff link posten welke je hebt besteld...
We Are Basta
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Als je die polar out front kwijt wilt dan kun je me een pm sturen.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik snap de opmerking over die front-mount. Vind het er zelf ook niet al te fraai uitzien. Die Bar Fly moest ik effe opzoeken, want nooit eerder gezien. Apart ding zeg. Dan weet je wel zeker dat ie op elke stuurpen past, zonder dat ie er echt op zit.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Mr. Blue
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 14 juni 2016, 20:00
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2X Blue & Aqua

Dino schreef:@ Mr. Blue kun je ff link posten welke je hebt besteld...
Deze:
http://www.barflybike.com/shop/bar-fly- ... pro-light/" onclick="window.open(this.href);return false;

Is een soort korte out-front mount die je dan omgekeerd op je stuur zet zodat het houdertje boven de stuurpen komt :P Zitten ook verschillende plaatjes bij voor o.a. Garmin, Polar, Cateye etc. Zodra ik 'm binnen heb zal ik wel wat foto's posten.

@Elvander: PM is onderweg :)
Gebruikersavatar
Ferdy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 21:25
Mijn mountainbike: KTM Ultra Force 27.5 2015

Ik heb vorige week ook een Polar V650 aangeschaft met een hartslagmeter. Hij is naar mijn idee niet super exact met afstand in het bos op de slingerende MTB route en dus ook snelheid op GPS. Verder heel tevreden over het apparaat en de batterij gaat veel langer mee dan is aangegeven.

Mijn vraag aan jullie:
- Meet het apparaat de afstand middels de snelheidssensor zodra deze is aangesloten?
- Gebruiken jullie de Polar sensoren (aangezien je de batterij niet kunt vervangen, leeg is dus weggooien), of zijn er andere opties?

Daarnaast gaf de Polar bij mijn laatste training aan dat ik bijna 1700 Kcal had verbrand, terwijl Strava op 700 Kcal uit kwam met de trainingsdata van de Polar? Dus wie heeft gelijk en waarop worden deze data berekend?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Wahoo Blue SC snelheid/cadanssensor schijnt ook prima samen te werken met de V650. Ik hoef idd okk geen Polar sensoren meer. Tot drie keer toe meegemaakt dat de batterij (weinig gebruikt) binnen 1 jaar leeg was. Ze maken weinig rotzooi maar deze sensoren moet je links laten liggen
StAlTiCa
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ferdy01 schreef:Ik heb vorige week ook een Polar V650 aangeschaft met een hartslagmeter. Hij is naar mijn idee niet super exact met afstand in het bos op de slingerende MTB route en dus ook snelheid op GPS. Verder heel tevreden over het apparaat en de batterij gaat veel langer mee dan is aangegeven.

Mijn vraag aan jullie:
- Meet het apparaat de afstand middels de snelheidssensor zodra deze is aangesloten?
- Gebruiken jullie de Polar sensoren (aangezien je de batterij niet kunt vervangen, leeg is dus weggooien), of zijn er andere opties?

Daarnaast gaf de Polar bij mijn laatste training aan dat ik bijna 1700 Kcal had verbrand, terwijl Strava op 700 Kcal uit kwam met de trainingsdata van de Polar? Dus wie heeft gelijk en waarop worden deze data berekend?
Probeer je .gpx eens te uploaden naar http://geo.javawa.nl/calcalc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ferdy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 21:25
Mijn mountainbike: KTM Ultra Force 27.5 2015

Oké super bedankt voor de tip van de sensoren!

Ik heb net een export gemaakt van de sessie en het .gpx bestand ingeladen, echter neemt hij de hartslag niet mee over waardoor de calorieën niet worden berekend.. Geen idee hoe dat dan weer kan :-{
Plaats reactie